PSI-veiling , gaat nu iedereen met Olivi dekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kara

PSI-veiling , gaat nu iedereen met Olivi dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 22:22

Is er iemand dit jaar gaan kijken op de PSI-veiling?

In mn vorige topic meldde ik dat ik de olivi erg interessant vnd, heeft iemand hem zien lopen? Ik las wel wat hij heeft opgebracht 420.000euro, helaas had ik daar nog wat jaartjes voor moeten sparen........
Was hij echt zo goed? Als hij nu maar heel blijft want ik las dat op de site van het kwpn dat hij nu al series beheerst en begin van piaffe en passage en hij is nog maar 5!!!!

Gaat nu iedereen met Olivi fokken? Geeft volgens mij niet altijd even gemakkelijke karakters!

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:32

Lieden die met Olivi hadden willen dekken, hebben dat allang gedaan. De O-jaargang is nu niet 'hot' meer, nu de V-jaargang zich heet aangediend. Immers, een beetje moderne fokker wil vooral de jongste hengsten

Serieuze fokkers wachten af, laat Olivi zich eerst maar bewijzen met sportprestaties of nafok met goede sportprestaties. Gezien de bloedvoering van Olivi zal hij geen makke nafok geven, dus ik verwacht niet dat het dekgeld serieus stijgt met deze toevalstreffer.

MissHIS

Re: PSI-veiling , gaat nu iedereen met Olivi dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:22

Dat gaat om een nakomeling van de hengst Olivi, niet om de hengst zelf.

Denk dat het wel mee gaat vallen met de stormloop fokkers.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 09:08

Wel een leuk paard precies:

Afbeelding

Afbeelding

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 09:28

UB-40 was hot, Olivi niet! Vind Olivi's trouwens wel mooie paarden, alleen zijn volgens mij niet geschikt voor de recreatie-ruiter

Vind trouwen de Olivi hierboven totaal niet op Olivi zelf lijken. Volgens mij heeft deze veel meer beweging. Olivi zelf blijft een beetje pieken en dalen in het ZZ-licht.

sandradeboer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 10:16

Sjappie schreef:
Olivi zelf blijft een beetje pieken en dalen in het ZZ-licht.

ZZ-Zwaar

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:55

Ik denk dat het voor de hengst wel hele [naam] reclame is. En met meer 'oudere' hengsten wordt nog veel gedekt, vooral ook op jonge merries, en de o jaargang is zo oud nog niet.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:59

Kennissen van mij hebben de moeder van deze jonge Olivi. De merrie komt uit de stam van Pion / Lt. Generaal en is volgens mij nu drachtig van Vittorio.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:26

Ik heb eens een hele aparte nakomeling gezien van Olivi,maar dat beestje was ook enorm lastig trouwens.Maar hij was ook niet opgevoed,dus ja dan worden ze wel lastig.

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:21

Het is maar net met welke combinaties je te werk gaat. Ik ken een hele fijne Olivi uit een meer-dan-de-helft Gelderse moeder. Ontzettend fijn paard om mee te werken. Betrouwbaar en echt een vriend Uit dezelfde merrie komt ook een verschrikkelijk fijne Jazz nakomelinge.

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:57

De oudste Olivi's zijn nu 5 jaar. Hartstikke jong dus nog!
Die van mij is erg lief maar wel erg éénkennig. Ik geef toe dat hij vergeleken met andere paarden een "apart karakter" heeft. Hij is nu al 7 maanden geblesseerd en heeft een overschot aan energie. Staat te bokken en springen op stal enzo. Er zijn mensen die dus echt z'n stal niet in durven om bijv. z'n deken recht te trekken. Met rijden kon hij ook nog wel eens apart reageren. Ben er ook een paar keer echt hard afgegaan. Maar dat vind ik meer joligheid en z'n leeftijd dan dat er echt kwaad in zit. Hij doet met rijden echt ontzettend zijn best en denkt dan echt met je mee. Hopelijk kan ik er binnenkort eindelijk weer eens opstappen (en blijven zitten... )!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:30

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:39

Ja dat is de afstamming. Een tijd geleden stond haar dochter Jolly Good te koop, Pajidin (op Bokt) is daar volgens mij nog gaan kijken. Dat is een elite sport merrie.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:42

MissHIS schreef:
Ja dat is de afstamming. Een tijd geleden stond haar dochter Jolly Good te koop, Pajidin (op Bokt) is daar volgens mij nog gaan kijken. Dat is een elite sport merrie.

En de oma van Olivi (Charisma Utopia) is bij ons geboren

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:32

HocusTivoli schreef:
De oudste Olivi's zijn nu 5 jaar. Hartstikke jong dus nog!
Die van mij is erg lief maar wel erg éénkennig. Ik geef toe dat hij vergeleken met andere paarden een "apart karakter" heeft. Hij is nu al 7 maanden geblesseerd en heeft een overschot aan energie. Staat te bokken en springen op stal enzo. Er zijn mensen die dus echt z'n stal niet in durven om bijv. z'n deken recht te trekken. Met rijden kon hij ook nog wel eens apart reageren. Ben er ook een paar keer echt hard afgegaan. Maar dat vind ik meer joligheid en z'n leeftijd dan dat er echt kwaad in zit. Hij doet met rijden echt ontzettend zijn best en denkt dan echt met je mee. Hopelijk kan ik er binnenkort eindelijk weer eens opstappen (en blijven zitten... )!

Mijn olivi is totaal het tegenover gestelde, word bij mij als 1 van de liefste paarden op stal gezien, kan er iedereen op zetten, echt een goedzak. Wel net als die van jou erg werkwillig en leert heel snel.
ligt er maar net aan wat er aan moederskant achter zit. Die van mij had voor mij persoonlijk wel wat meer pit mogen hebben

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:13

olivi doet het de laaste tijd heel goed in het ZZ-zwaar. staat geregeld boven aan in de uitslagen.
ik heb zelf een 2jr olivi merrie helemooie merrie om te zien is alleen in omgang wat apart.