waar is metall nu? wordt hij nog gereden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kara

waar is metall nu? wordt hij nog gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 19:16

kan het vorige topic niet meer vinden maar wat is er met metall? Is hij kapot?

Pukpaleisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:26

Nee, loopt in Zweden, dekt 150-200 merries per jaar , en wordt op Z2 niveau uitgebracht, hengst komt niet terug voor komend dekseizoen, misschien het daaropvolgende wel....

drspaard

Re: waar is metall nu? wordt hij nog gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 05:37

heej, ik zat precies met dezelfde vraag! Ik ben wel weg van Metall nazaten, zitten echt wel goede tussen!

kara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 12:42

Ik vroeg het me af, omdat Osmium bijvoorbeeld ook niet meer in de sport komt. en ik dacht iets te hebben opgevangen dat Metall ook een blessure had gehad!

Maar bedankt voor de informatie, is fijn om te weten dat hij toch niet kapot is!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:50

Metall heeft ook een blessure een hele lichte maar hij is nog steeds niet helemaal rad.

Pukpaleisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:42

Metall , is "kapot" gereden bij Stal van Baalen( = qoute eiegenaren), maar zou nu op redelijk niveau presteren, topsport is de vraag, pezen waren het probleem......heb jij hem zien lopen in Zweden??

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:43

ik had ook een keer gehoord dat osmium ook niet meer uitgebracht werd. en dat hij gewoon elke dag in het weiland liep,omdat hij atrose had ofzo.

Michelle85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:15

Metall heeft geloof ik bij Els Jansen gestaan.

xafir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 08:20

osmium is achterover geklapt en heeft daarbij wervels beschadigd
stond laatst nog in de paardenkrand e.d. daardoor kan hij niet meer in de sport

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 08:47

Pukpaleisje schreef:
Nee, loopt in Zweden, dekt 150-200 merries per jaar , en wordt op Z2 niveau uitgebracht, hengst komt niet terug voor komend dekseizoen, misschien het daaropvolgende wel....

Weet jij misschien waar hij ergens staat in Zweden. Websiteje ofzo...?

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:23

als Metall 'kapot is' en Osmium in het land loopt; is er dan ook iemand die weet waar Redford gebleven is ??!!!

xafir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:46

nee geen idee

kara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 13:00

Ik zou ook niet weten wat ermee is!

RodaniaJaman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:38

Metall staat nog wel gewoon ter dekking in Nederland alleen dan via dirpevries... in ieder geval wel bij Hengstenhouderij gebr van Manen te ede...

www.gebrvanmanen.com

RodaniaJaman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:39

bedoel uiteraard diepvries ... was beetje typfout :S

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:03

Metall heeft idd bij els gestaan,in die tijd werkte ik daar..ze gingen hem wel rijden maar hij bleef licht kreupel toen hebben ze hem na een half jaar terug naar de gebr. v. Manen gebracht en is ie naar Zweden gegaan.Hij is wel hoog opgeleid,kent wissels om de 3 geloof ik,passage pirouttes enz.

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:00

postbodesiem schreef:
als Metall 'kapot is' en Osmium in het land loopt; is er dan ook iemand die weet waar Redford gebleven is ??!!!

staat bij de TitaTovenaar HPM in Weurt

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:53

Pukpaleisje schreef:
postbodesiem schreef:

staat bij de TitaTovenaar HPM in Weurt

vreemd ik heb happie een week geleden nog gemaild en toen stond Redford er nog niet

Pukpaleisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:07

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:10

postbodesiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 10:51

Waar is ie dan gebleven, hij is toch niet maar zo van de aardbodem verdwenen?? Toch niet via een achterdeur ergens heengeloodsd?

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:46

Jammer van die jonge hengsten dat ze zo snel stuk zijn, maar ik kan het me wel voorstellen met het traject dat ze op driejarige leeftijd vaak al achter de rug hebben, inclusief alle toegestane en verboden trucjes(off-topic, maar wilde het toch nog even zeggen, want we hebben het hier wel over echt grote talenten die heus niet door de top van Nederland allemaal stukgereden worden, het zijn ook allemaal de hengsten die wat krijgen).

Maar goed dat is natuurlijk slechts mijn mening.....
Dus niet boos worden allemaal...

postbodesiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:23

ik ben het helemaal met je eens, persoonlijk zeg ik zet die jonge hengsten na de keuringen een poos op rust of in de wei, wij zijn voorzichtig met onze 3 jarigen(merries en ruinen).
De hengsten eigenaren zeggen ook dat ze voorzichtig met de jonge hengsten zijn, maar persoonlijk vind ik ook dat die jonge dieren al veel te veel moeten doen!

Trouwens nog niemand die weet waar Redford is??

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:58

Geen idee waar Redford is,ik ben wel nieuwsgierig nu.Ik vind ook dat ze veel te veel met die jonge hengsten doen.Verrichtingsonderzoek op 4,5 jarige leeftijd zou veel beter zijn,en de paarden pas vanaf 6 in t M ofzo.

kara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:42

Ik moet ook zeggen dat ik vind dat je weinig jong ehengsten op latere leeftijd nog ziet presteren. Na hun 8e jaar lijken ze bijna allemaal te verdwijnen.

Ik heb zelf een driejarige hengst, is groot 1.76m, en daar ben heel zuinig op. Hij is erg werkwillig en laat veelbelovende dingen al zien, maar is enkel zadelmak en wil hem graag heel houden, dus ik denk maar zo een liggend houtje breekt niet. Volgend jaar is vroeg genoeg en als hij echt goed is dan komt het vanaf zlef allemaal wel goed en heb ik er lang plezier van.

Maar volgens mij zijn ze van het stamboek en de dierenartsen wel bezig eea te veranderen gezien de stukjes in de Bit, Paardenkrant en de IDS, waarin men toch oppert om bijvoorbeeld het verrichtingsonderzoek later te doen of meer gespreid omdat er zoveel problemen optrden bij nog jonge paarden.

Wat mij persoonlijk het meeste zorgen baart is dat de 'amateur' wedstrijdruiter naar aanleiding van wat ze zien dat er er met jonge hengsten en merries wordt gedaan en wat die dieren lopen ze thuis ook hard gaan trainen, omdat de grote jongens ook hard trainen met jonge dieren, dus moeten de paarden het maar aan kunnen!

Het is niet dat proefje wat de paarden kapot maakt maar het trainen dat de mensen thuis doen om toch maar die puntjes te halen en eventueel te showen op het losrijterrein!

Val me niet aan, dit is enkel mijn mening ieder mag zo toch zn mening hebben???!