[TI] Stiekem valt iedereen op onze bonte beesten!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieS

Stiekem valt iedereen op onze bonte beesten!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 12:40

Er wordt door buitenstaanders nog wel eens negatief over onze bonte beesten gedaan; ze zijn sloom, lomp, dik...afijn jullie weten vast wat ik bedoel! Maar toch betrap ik er ook veel mensen op dat ze onze gevlekte lievelingen eigenlijk stiekem toch wel heel erg leuk vinden! Eigenlijk bespeur ik vaak bewonderende en vertederende blikken alom! En als ze het echt niets vinden worden ze op een zeker moment bekeerd!

Laatst was ik Kieran aan het poesten en nadat ze eerst had vastgesteld dat Kieran inderdaad een Tinker is, merkte 1 van de nieuwe meiden op stal op dat ze hem toch wel erg leuk en schattig vindt! Op haar vorige stal stonden maar liefst 30 Tinkers en uit haar woorden maarkte ik op dat ze er eigenlijk niets mee had, want ze vond ze allemaal maar klein (ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar deze Tinkies!) en Kieran is zo groot en ziet er zo knuffelig uit!! Ze was aangenaam verrast dat Kieran een Tinker is omdat ze een heel ander en eenzijdig beeld van Tinkers had.

Ook de meest serieuze dressuurruiter bij ons op stal met een duur sportpaard onder haar kont smelt voor mijn knuffelbeest!

Emiel Voest, waarvan ik uit betrouwbare bron had vernomen, dat hij Tinkers echt helemaal niets vindt, betrapte ik er op dat hij Kieran liefdevol op zijn neus kuste!

En gisteren, het moet niet gekker worden, terwijl ik in de bak aan het rijden was, kwam 1 van de meiden (zelf heeft ze een draver) met haar visite bij de bak staan met de opmerking ' Ik moet even je paard showen, hoor!'

Ben altijd helemaal trots op zulke momenten!!

Hebben jullie ook het idee dat de paardrijdende mens eigenlijk het liefst een Tinker wil?

Pellie

Re: Stiekem valt iedereen op onze bonte beesten!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:26

aaah wat een leuk verhaal melanie!! ik denk dat het trouwe mensen erg aanspreken ofzo?

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 15:01

ik ken het:

ga elke vakantie naar een manege waar alleen maar mensen met dressuurpaarden staan. Die super serieus bezig zijn met wedstrijden rijden en waarvan de paarden nooit in de wei mogen of mee voor een buitenritje omdat ze wel eens wat zouden kunnen verrekken ofzo met als gevolg dat men dat weekend niet op wedstrijd kan. als ik daar dan kom vinden ze rover niet alleen mooi maar ook leuk. Hij kan wat kunstjes en van lekker crossen op het strand is hij ook niet vies De meeste staan er ook van versteld dat hij zo hard kan en gaat. En dat het niet zo'n slome is zoals vele mensen denken dat tinkers zijn. En als we met een groep gaan en de rest durft het water niet in, is hij de eerste die er op zijn gemak inloopt. Maar ook dat hij netjes in de bak kan lopen schept bewondering.
Bovendien kan je hem ten alle tijde overal neerzetten en blijft hij gewoon staan. Ook in die enge wasplaats, waar de helft van de paarden niet in durft, blijft hij staan, zelfs als je heel zijn hoofd afspuit. Dat vindt iedereen toch wel apart

Het leukste is altijd met de jaarlijkste ringsteekwedstrijd. Dan is het heel druk en iedereen komt naar ons toe om te vragen wat voor een ras het is en iedereen wil m aaien en knuffelen. De andere paarden zijn altijd heel nerveus maar hij staat daar gewoon lekker stoer van alle aandacht te genieten. MAar het leuke aan m is dat als ie gas moet geven dat ie dat ook echt doet. Leuk om de mensen te laten zien hoe veelzijdig ze eigenlijk wel niet zijn en dat je er ook nog eens leuke reacties op krijgt!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:44

Lief verhaal Melanie. Ik ben het roerend met je eens. Ik kan ook zo trots zijn als mensen oh en ah roepen en het over haar pantoffeltjes hebben of over d'r lange manen. Dan laat ik die stalgenote die het over mijn "autistische" paard had maar even buiten beschouwing. Sox denkt als ze staat te dromen aan de weilanden in Ierland . Stalhoudster zegt ook dat ze het makkelijkste paard van stal is (en ik vind haar ook het mooiste van de bups ).

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:49

Wat een leuk verhaal Melanie!
Maar jouw Kieran is dan ook een geweldig dier om te zien!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:10

Leuk verhaal MelanieS!! Ik herken het wel, hoewel ik niet veel onder het publiek kom met mijn tink.... Maar mijn bijrijdster gaat twee tot drie keer per jaar naar de manege voor een wedstrijdje en dat is echt lache.... Nu kennen ze mijn merrie wel, maar de eerste keren... Echt zoiets van : wat moet dat voorstellen? Springwedstrijd met een tink? Maar het leuke is dat ze wel steeds wint van al die snelle manegewelsjes.... En dat is wel heel erg leuk....

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:25

Ik rijd met Brenda ook wel eens door het dorp en we krijgen vaak veel reacties van mensen wat een mooi paard! En kijk mama: dat paardje eheft sokken! Of kijk mama: dat paardje heeft vlechten! Wat een mooi paard!
En wanneer we met Maestro zijn dan is helemaal een en al aandacht

Ook wanneer Brenda en ik wedstrijdje hebben komen er allemaal mensen naar ons toe om even te kijken want tis weer eens wat nieuws een tinkertje op de manege

Wel ERG leuk vind ik het!

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 19:31

Eigenlijk willen we allemaal maar 1 ding: een Tinker!!

Er staat sinds vandaag een nieuw paard in onze kudde en ook dat is een Tinker. Een ontzettend gaaf beest, super getekend, zwart bont met een lekker drukke tekening, echt een mooie verschijning. Kieran verbleekt daar gewoon bij want het is niet de aftekening die Kieran bijzonder maakt in mijn ogen. Bij die nieuwe besef je ook meteen dat "bont" op zich (maar effen Tinks zijn ook gaaf natuurlijk!! ) zo ontzettend aanspreekt.
Laatst bijgewerkt door MelanieS op 10-12-05 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:34

ja, iedreen vind mijn paard koppig(inclusief mezelf ) maar toch vroeg de manege baas of ze te koop was.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:53

Fijn dat je zegt dat effen tinks ook gaaf zijn Melanie
Ik ben in ieder geval héél trots op mijn Sox die er nu echt als een plaatje uitziet. Glimmend zwart, echt een spiegel, en dan die 4 witte benen en brede bles. Oeiii, ze valt echt op tussen dat bruine spul in de wei. Maar de jouwe is ook niet mis, ik vind vooral zijn bouw heel mooi, echt een lekkere stevige vent. En ik had zelf in gedachten nu ook een vosbonte hengst uitgezocht. Mooi vosbont is niet lelijk hoor

MelanieS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 23:12

Soxje schreef:
Fijn dat je zegt dat effen tinks ook gaaf zijn Melanie
Ik ben in ieder geval héél trots op mijn Sox die er nu echt als een plaatje uitziet. Glimmend zwart, echt een spiegel, en dan die 4 witte benen en brede bles. Oeiii, ze valt echt op tussen dat bruine spul in de wei. Maar de jouwe is ook niet mis, ik vind vooral zijn bouw heel mooi, echt een lekkere stevige vent. En ik had zelf in gedachten nu ook een vosbonte hengst uitgezocht. Mooi vosbont is niet lelijk hoor

Natuurlijk, Kieran heeft een paar prachtige broers die effen zijn, zoals Silas en Falcon of Oz. Sox mag er zeker ook zijn. Die sneeuwfoto's in je profiel zijn top!!

Ik denk dat ik het wel het leukste vind als de echte 'dressuur cracks' zeggen dat ze Kieran zo leuk vinden. Hij is zo totaaaaal anders dan de paarden die zij rijden!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:19

Tja, wie vindt Kieran nou niet te gek! Lachen dat zelfs Voest wilde knuffelen met je Tink.

Pellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:53

MelanieS schreef:
Ik denk dat ik het wel het leukste vind als de echte 'dressuur cracks' zeggen dat ze Kieran zo leuk vinden. Hij is zo totaaaaal anders dan de paarden die zij rijden!

ja ze waren bij ons op stal ook wel wijs met hem omdat ie immer relaxt was, lomp en kattekwaad uithaalde...

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:06

Mijn dochter was eigenlijk op zoek naar zo'n dertien in een dozijn bruin paard.
Helaas heeft ze een moeder die zei dat ze ook naar andere rassen moest kijken voor ze besliste wat ze nu eigenlijk precies wilde.
Gelukkig werd ons pad gekruist door een witte merrie die mijn dochter hals over kop verliefd liet worden op haar zachte bruine ogen.
Nu zijn we in het bezit van twee tinkers want zij was stiekum toch drachtig.
Bij elke wedstrijd steelt Blue steevast de show en vliegen ze op haar af als vliegen op de strooppot.
Vorige keer gewoon even langs de buurtmanege gegaan,werd er gevraagd wat voor ras het was en of zij het nieuwe paard was en dat ze de eerst volgende les op haar wilde rijden.
Wauw een tinker en er volgde diepe teleurstelling toen bleek dat het geen nieuw manegepaard was.

Jaja stiekum willen ze er allemaal wel een ,ze hebben alleen niet de moed om er vooruit te komen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 09:35

Ja leuk is dat hè

Staleigenaren zijn ook dol op onze beesies --> je kunt ze zo makkelijk naar de wei brengen (2-3 tegelijk maakt niet uit, langs de weg enzo --> niet onder de indruk) en ook als ze met groot materieel aan t werk zijn rondom de wei enzo kijken ze alleen even op en crossen ze niet heel de grasmat kapot --> en wij waren bang dat we benadeeld zouden worden met onze beesies met lompe voeten op gras die alles kapot zouden stampen tegendeel dus

Ze kijken altijd vrolijk en bijten niet naar andere paarden als die langs komen enzo, en als we op de gang aan t poetsen zijn kunnen paarden en kruiwagens enzo er nog gewoon door
1tje noemt ze Twinkels omdat ze altijd zo lief doen --> en niemand kan ze voorbij lopen zonder ze even te aaien/knuffen

--> vriend van pensioneigenaar zei zelfs een keer toen haar paard weer vervelend deed --> DAN VERKOOP JE HAAR TOCH EN KOOP JE OOK LEKKER EEN TINKER

Hij rijdt helemaal niet maar sprong een keer gewoon op jill omdat hij geen zin had om te lopen naar de wei (mocht van ons hoor )

Ze waren vooral verbaasd dat ze zo "droog" in omgang zijn, maar wel lekker fris en voorwaarts onder het zadel

Ook krijg je in het bos met "ons" erbij altijd leuke opmerkingen over vlekken, sokken, vlechten e.d. en ook altijd vrolijke groeten enzo, volgens de anderen is dat bij een "gewone" bruine niet

Vindt vooral de kinderen die dan roepen barbiepaard, of indianenpaard of zo erg schattig --> alleen als er veel zijn willen ze allemaal aaien
of van die opaatjes die t gewoon bonte friezen vinden

en velen vinden buitenrijden met de tinkies leuk, omdat hun paarden dan ook relaxter zijn/ blijven en ze de billen als stootbumper kunnen gebruiken en we soms ook gewoon zeer lang stappen en kletsen en t niet allemaal zo opgefokt hoeft (soms natuurlijk wel maar dan met instemming van allemaal)

en hoorde dit weekend van nieuwe stalgenootjes (ook 2 tinkers) dat ipv dat de tinker van haar dochter vreemd aangekeken werd bij de ponyclub --> Alle kinderen juist helemaal dol op haar waren .
Vooral al die vlechten en het was zo'n knuffel en die tinker deed netjes alle oefeningen in de les, terwijl de andere ponies vaak schrokken en wegschoten enzo --> ze wilden er allemaal zo een

hoop dat ik ook zo'n leuke reacties krijg als ik straks op wedstrijden verschijn

Dat doet je goed

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 11:02

Ik ken het wel, maar vind het niet grappig

Ik bezit Amanda nu goed 6,5 jaar, destijds een van de eerste Haflingers in de buurt, het eerste jaar heb ik 1 keer een meisje gehad die kwam vragen of ze mocht verzorgen. Dewi bezit ik nu sinds februari dit jaar, en mijn moeder geeft ook les op een basisschool. Nu zijn er al een paar keer meisjes komen kijken naar die mooie Tinker met die vreselijk lange manen. En ik heb zelfs eens het dochtertje van een kennis van een vage kennis van een vage kennis ( ) op bezoek gehad want die was zo gek van Tinkers en ze wou ze dus eens aaien. In totaal dus zo’n 4-5 meisjes dit jaar voor Dewi, versus 1 meisje voor Amanda in de afgelopen 6 jaar

Anyway, ik kan wel begrijpen dat die hele lange manen wel aantrekkelijk zijn, en omdat ik wel weet hoe gaaf het is om aandacht te krijgen van iemand met een eigen paard heb ik ze wel eens voorgesteld dat ze een andere keer langskomen voor een buitenritje op Amanda, Dewi mag niet, omdat die niet te vertrouwen is met andere mensen langs de weg. Dan kijken ze eerst enorm verheugd en blij en alles, totdat ik zeg dat het wel met Amanda is, omdat die braaf is, en Dewi niet: En dan hoor je er nooit meer wat van. Ja, dan ben ik ook op m’n teentjes getrapt.

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:46

Het klinkt allemaal bekend.
Op de vereniging werd ik uitgelachen omdat ik een tinker had, maar toen ze zagen dat ik er alles mee kon en zelfs een oefencross rondkwam waar hun niet over een sloot kwamen en niet door het water draaide het iets bij.

Zelfs mijn vader moest er niets van weten. Hij heeft immers sportpaarden maar is ook bijgedraaid. Hij vind het leuk om mee te gaan met de kar en leende mijn tink voor een onderlinge wedstrijd vorig jaar om als kerstman mee te doen

ryannuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 12:50

Maar tinkers zijn ook wel leuk! Ik heb er zelf niet heel erg iets mee, maar we hebben er een aantal op onze manege en ik vind het zeker wel mooie paarden!

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:52

heel erg herkenbaar, jammer dat sommige mensen al een voor oordeel hebben bij Tinkers.
maar Kieran is ook om verliefd op te worden he hahaha.
wij hebben op stal van alles rond lopen, kwpn, shire,tinker, arabier, shet,haflinger en mini paard, en ik moet zeggen dat alle paarden bij ons geliefd zijn hoor.
en we hebben een tinker die net naar de L1 is dus je hoor bij ons niet gauw dat de tinker maar een lomp beest is.
en ding, voor de gein noemen ze ze wel de koeien, maar ik geloof dat iedereen ze te gek vind bij ons op stal, kan oom bijna niet anders

MelanieS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 20:47

Maya schreef:
Ik ken het wel, maar vind het niet grappig

Ik bezit Amanda nu goed 6,5 jaar, destijds een van de eerste Haflingers in de buurt, het eerste jaar heb ik 1 keer een meisje gehad die kwam vragen of ze mocht verzorgen. Dewi bezit ik nu sinds februari dit jaar, en mijn moeder geeft ook les op een basisschool. Nu zijn er al een paar keer meisjes komen kijken naar die mooie Tinker met die vreselijk lange manen. En ik heb zelfs eens het dochtertje van een kennis van een vage kennis van een vage kennis ( ) op bezoek gehad want die was zo gek van Tinkers en ze wou ze dus eens aaien. In totaal dus zo’n 4-5 meisjes dit jaar voor Dewi, versus 1 meisje voor Amanda in de afgelopen 6 jaar

Anyway, ik kan wel begrijpen dat die hele lange manen wel aantrekkelijk zijn, en omdat ik wel weet hoe gaaf het is om aandacht te krijgen van iemand met een eigen paard heb ik ze wel eens voorgesteld dat ze een andere keer langskomen voor een buitenritje op Amanda, Dewi mag niet, omdat die niet te vertrouwen is met andere mensen langs de weg. Dan kijken ze eerst enorm verheugd en blij en alles, totdat ik zeg dat het wel met Amanda is, omdat die braaf is, en Dewi niet: En dan hoor je er nooit meer wat van. Ja, dan ben ik ook op m’n teentjes getrapt.

Och, arme!! Wat zielig voor Amanda!! Misschien helpt het als ik zeg dat Kieran wel eens bewonderend voor een kruising Haf/Tink is aangezien?

imka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:58

Ik heb zelfs door tiners een luxeprobleem Ik heb al jaren gezegd dat ik een paard wil, tot vorige week aan toe zelfs.. Maar nu ben ik opeens tot de conclusie gekomen dat ik tinkers ook wel erg leuk vind.... Dus dilemma alom, ik weet nu niet meer wat ik wil..

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:06

valt wel mee hoor tinkers zijn ook paarden

imka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:24

ja maar je snapt wat ik bedoel

Christah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:26

Gave verhalen allemaal zeg

@ MelanieS: Leuk dat je dat allemaal zo te horen kreeg enzo Kan het me ook wel voorstellen dat ze allemaal zo doen...

Ik vind het ook geweldig hoor, dat sommige mensen zo lekker kunnen bijdraaien.

Buurman, (beleerd zelf wedstrijdpaarden om ze vervolgens door te verkopen) vond het maar niets dat mijn vader zo'n lompe koe voor me had gekocht 'waarom geef je haar geen normaal paard?'
Vervolgens is hij stik jaloers omdat hij met zijn prachtige grote kwpn-merrie niet eens fatsoenlijk in stap over de weg kan... terwijl ik zonder zadel en hoofdstel zo de weg over tuf.
Vervolgens vraagt hij mijn hulp om zijn merrie verkeersmak te maken, of ik mee wilde gaan... zodat zijn merrie rustiger zou blijven.
Is tegenwoordig ook erg verbaasd over dat ik die lompe koe zo lekker aan het lopen heb. Hij had verwacht dat zo'n paard niet vooruit zou komen in een rijbak. Whaha... maar dat blijkt anders...

Heb ook vaak mensen die mijn paard bewonderen...
Als je in het bos aan het rijden bent, en je gallopeert over zo'n lekker zandpad... en er lopen toevallig verderop mensen met een hond...
Natuurlijk neem ik dan gas terug... en dan zeggen de mensen vaak dat ze het een prachtig gezicht vinden.

En natuurlijk wordt al het haar ook erg bewondert. 'Wat een lange staart' 'zijn die haren aan de benen écht?' 'Papa, kijk dat paard heeft vlechtjes'

En af en toe kom ik wel eens meisjes tegen, die daar met hun papa en mama lopen. En dan vragen of hun dochter er ook even op mag. En af en toe dan mag dat wel eens. Duncan doet toch geen vlieg kwaad. Ouders helemaal verbaasd dat paard zo lief en rustig is... dochter wil ook zo'n paard...
Vervolgens zijn ze helemaal verbaasd hoe mooi en voorwaarts het paard loopt in de rijbak.

Geweldig gewoon.
Maarja, hoe kan het ook anders. Onze viervoeters zijn ook geweldig

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:32

Ach ja, ken al genoeg mensen die om zijn gegaan voor sommige tinkers terwijl ze er absoluut niks van moesten hebben

1 ervan rijdt mijn hengst nu, wat Annick al zei, die is nu L1. Dus wat dat betreft.

Ik reed een aantal jaren op de moeder van Damian en haar stalgenootje en dan kreeg ik inderdaad veel opmerkingen. Mensen die er nog nooit op hadden gereden mochten even een proefrondje en waren op slag verkocht.

Ik had er zelf ook niks mee, tot ik wat kon gaan doen met Mirza (bovengenoemde merrie), toen was ik echt op verliefd.