NRPS hengstenkeuring 9 & 10 december

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IJzersterk

NRPS hengstenkeuring 9 & 10 december

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 19:47

Vandaag dus de eerste dag geweest van de eerste bezichtiging als ik het goed heb begrepen.

Kan alleen beroerd weinig op internet vinden
Is er iemand wezen kijken?

gabrycha

Re: NRPS hengstenkeuring 9 & 10 december

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 21:11

Ik ga morgen kijken

ponymens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 21:21

Ik ga ook morgen.

IJzersterk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 21:34

Ik vind het eigenlijk jammer dat ze van het nrps zo weinig nieuws en info op de site hebben staan.

ponymens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 22:39

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 01:21

Zo op het eerste gezicht weinig waar ik interesse in heb

De corland x wisconsin komt uit een hele mooie moederlijn, maar vind corland icm mijn merrie eigenlijk niet zo mooi. Maar wel mooi gefokt en uit een sterke lijn.

De Riverman x Corland ga ik toch ook even naar kijken (al is het maar omdat Riverman zelf nog op mijn lijstje staat )

De Chellano is een superdier, maar te ritselig voor mijn merrie

De Casco x Lancelot vind ik interessant gefokt, maar vond vorig jaar de Casco's live niet helemaal meevallen. Ga deze wel in de gaten houden iig

Londontimes x Voltaire komt ook uit een mooie lijn. Dan komt er bij mijn merrie alleen wel heel vaak le mexico en furioso terug...En ze is al veel te bloederig
Maar deze hengst wil ik toch wel in het echt zien

De Oberon du Mulier x Contender vind ik ook wel interessant gefokt.

Valt me op dat er veel hengsten uit stamboekmoeders komen trouwens.

Ben benieuwd wat de oogst morgen is

Ik vind het wel jammer dat ik de 7de niet naar de tweede bezichtiging kan

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 08:24

Ik heb net naar de uitslag gekeken, maar die doet het niet. Er zit een fout in waardoor de afstammingen in het table niet te zien zijn! Jammer, nou ja maar even afwachten dan.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 11:59

heeft iemand toevallig de lijt met de uitslag opgeslagen? Ik wil hem graag bekijken maar er blijft een foutmelding op de pagina. Wie heeft hem en kan hem hier plaatsen?

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:26

Ik ga vanmiddag naar mijn eigen hengst kijken, bij de 3,5 jarigen.
De Karandasj X Lux.
Ben wel een beetje zenuwachtig, maar het blijft een momentopname.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:17

Ik zie alleen maar paardenhengsten? Wanneer komen de pony's aan bod?

marjolein88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:25

jaaaa Net terug
Onze Djamai du Bois (Danny Gold x Eduard. is door naar de 2e bezichtiging)
Er zijn als het goed is 6 D-pony's door.
Waar onder ook Nigel waarvan wij de moeder gefokt hebben.

ponymens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:49

Ook onze Boogie Man mag door !

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:12

Nog steeds kan ik de uitslag niet bekijken!!!!! Heel frustrerend dat wachten!!! hahaha

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:18

Om heel eerlijk te zijn vond ik de kwaliteit behoorlijk onder de maat nu heb ik ze niet allemaal gezien.

de kanshebbers heb ik gemist, ik weet alleen van Koinoor Kanshebber uit Zallison v Zodiak dat hij ras miste en aan de lange kant was maar wel door.

Djamai du Bois: Denny Gold x Eduard, harmonieus gebouwde pony met een aansprekend hoofd, mocht wat meer bloeduitdrukking hebben, mooie gedragen draf, leek met het vrij springen wat onder de indruk, terechte doorverwijzing, deze pony moet je meer in dr dressuurrichting zien.
Pinoccio: Fs pour lamour x nadir. zwarte kleine pony, sympathiek overkomend, miste hengstuitdrukking en halslengte, correcte 3 basisgangen, kon over het hout niet overtuigen, is niet door.
Barie: Blyton x Vitano, niet geheel harmonisch gebouwde pony, miste hengstuidrukking, korte nieging naar horizontale hals, lekker brutaal, miste souplesse en springen is niet zijn "ding" niet door
Baltus: Blyton uit Goana moeder van boy, langgelijne hengst, miste wat bloeduitdrukking, vond hem weinig door zijn lijf bewegen en was een doorsnee springer, is niet door
Majos Cannon de halve deen uit een dochter van jasmijn, heb ik alleen onder het zadel gezien, in de draf weinig gedragenheid, slecht achterbeen gebruik, wel een aansprekende galop, deze hengst is niet door.
115 l = leunsveld lord x zeldenrust neptun, erg chique hoogbenige pony met heel veel uitstraling, liep op het harde niet overtuigend presenteerde zich wel netjes onder het zadel, mist halslengte maar erg aansprekend paard = wel door.
Ilano van de steegeind, Isarco x kooihuster teake, typische isarco zoon, naar mijn idee ta lang in de rug waardoor hij moeite had met zichzelf te dragen, is niet door
King cairo, leunsveld lord x floras hof magic, erg indrukwekkend model lange hals, beetje te grof in gewrichten, geen springer en in de beweging gewoon, wel een leuke pony om te zien, is niet door
Niels van d ebeekerheide, erg chique pony met veel bloeduitdrukking, liep een beetje gespannen, veel ruimte in de beweging kon wat meet afdruk hebben, jammer van de 1,50m, liet zich op de sprong netjes zien.Samen met de denny gold een van de smaakmakers, is door.

De arabisch volbloed habibi; geen commentaar beetje zelfkennis is wellicht handig......
De anglo vond ik erg hoog in het kruis beetje lang en weinig souplesse hebben, wel een aansprekend front en mooi gezicht, is doorverwezen.

Bij de rijpaarden waren nogal veel hengsten met ongelijke voeten. De casco x corofino was een aansprekend paard met enorm teleurstellende gangen, De jumpy des fontaines had een aansprekend model maar geen gelijke voeten. De future uit Wulia van amor, was achter behoorlijk scheef en maakte op het harde geen indruk, zonde van die moeder. De akribori x naturel erg ouderwets zwaar model, mooie hals lengte zwaar hoofd.
Van de rijpaardhengsten weet ik welke er door zijn, het was buiten nogal koud hahah

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:51

Helaas, die van mij is niet door, liet zich met het springen niet zo zien, wel vouwen, maar niet openen, had het zelf , zeker na het springen, al niet meer verwacht.

Welke waren er wel door? Ben nl. al eerder naar huis gegaan.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:57

Citaat:
De casco x corofino was een aansprekend paard met enorm teleurstellende gangen,

Heeft deze niet al verrichtingen gelopen bij het KWPN, maar is voor het einde gestopt?

gabrycha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:43

gomir schreef:
Citaat:
De casco x corofino was een aansprekend paard met enorm teleurstellende gangen,

Heeft deze niet al verrichtingen gelopen bij het KWPN, maar is voor het einde gestopt?

Jep dat is dezelfde hengst

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:56

Daar was ik niet zo gecharmeerd van vorige keer, maar misschien valt hij me nu meer mee.
Waarom was die ook weer gestopt? Kan het niet meer terugvinden

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 07:52

[quote="Mansolein"]Ik heb net naar de uitslag gekeken, maar die doet het niet. Er zit een fout in waardoor de afstammingen in het table niet te zien zijn! Jammer, nou ja maar even afwachten dan.[/quote]

Uitslagen doen het nu wel
http://www.nrps.nl/nieuws/2005/doorverw ... ging-1.doc

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 08:00

[quote="levi"][quote="Mansolein"]Ik heb net naar de uitslag gekeken, maar die doet het niet. Er zit een fout in waardoor de afstammingen in het table niet te zien zijn! Jammer, nou ja maar even afwachten dan.[/quote]

Uitslagen doen het nu wel
http://www.nrps.nl/nieuws/2005/doorverw ... oc[/quote]

Nou, bij mij dus weer niet!

carone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 09:26

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:10

Ik ben ook gister geweest, moest een 3,5 jr voorrijden. Dat was een hold up premier en die mocht een rondje verder!!! gelukkig.

Alles liep ongelogelijk uit daar, wij zaten in de laatste groep en hadden om 19.50 de uitslag terwijl deze om 17.15 in de planning stond.

Even op een paar dingen reageren,

-londentimes x voltaire super van karakter,niet te groot wel veel kunnen springen.

-Riverman x corland echt een super beestje, veel lossigheid veel lopen en ook nog super springen. maat genoeg.

Ik heb gister de Ferro x darwin gezien. Vind het een heel mooi type en alles goed kunnen. meningen op de tribune waren met name: hij kan alles net niet goeds genoeg...... Ik vond het een fijn beestje.

bokkenootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:39

Wij zijn gisteren ook geweest met ons "kleintje". Onze "hengstje" liet zich niet zien zo als wij hem kennen, hij was door alle indrukken juist heel braaf, en hoe langer we moesten wachten hoe braver hij werd. En we moesten lang wachten!!! Wat mij opviel is dat de stokmaat voor D-pony's in mijn beleving tot een max van 1.48 ligt. Dat de meeste 2,5 jarige nu al op die hoogte zitten. Groeien ze dan helemaal niet meer? Of moet er ten allentijden teruggefokt worden met een kleinere merrie?
Hoe dan ook, wij vonden het heel leuk een keer mee me te maken, onze pony was totaal anders als de rest van de voorgestelde pony's zowel qua type als karakter dus ik kan me voorstellen dat hij ook niet passend is voor het plaatje van de NRPS.

Marjolein ik wil je bij deze nog even feliciteren, en ik hoop dat de volgende bezichtingen ook succesvol zullen verlopen, leuk jullie pony in het echt gezien te hebben!

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:30

Hmmm, die Ferro x Darwin, Valkenier.
Interessant voor mij - wil met [naam verwijderd] ooit Ferrobloed gebruiken, liefst met Roemer daarachter, of een beste Trak. Deze Valkenier biedt beide. Ik houd hem in de gaten

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:50

Valkenier komt net als Playboy (Kaiserstern x Kennedy) uit dezelfde fokfamilie als onze vos. Ik volg deze lijnen al jaren en ik ben er zeer gecharmeerd van. Je ziet steeds weer dezelfde kenmerken terug bij de juiste aanparingen, ongeacht welke tak het is. Mooie herkenbare, rassige hoofdjes, fijne karakers en goede gangen. De hengst Nassau heeft in zijn moederlijn ook een hengst zitten die uit deze fokfamilie komt. Hij heeft dezelfde kenmerken. De eigenschappen worden dus goed doorgegeven. Ik kijk in Weert uit naar Playboy. Valkenier heb ik gezien op de HK. Ook hij paste in het plaatje. Waar je, denk ik, wel rekening mee moet houden is de maat. Er willen nog wel eens kleintjes tussen zitten. Valkenier was, dacht ik, ook niet een van de grootsten. Kwaliteit krijg je er echter wel bij.