Hoihoi iedereen heeft wel eens van doruto gehoord, hij is dan ook de beste dressuurvererver. maar ik heb nog nooit een foto of info etc van de hengst gezien. Nu zag ik een leuke havidoff merrie x zandigo x doruto en nu hoop ik dat jullie wat meer over doruto en zandigo kunnen vertellen. dit lijkt me namelijk wel mooi bloed om mee te fokken! groetjes jeannette
Desiree
Geplaatst: 08-04-02 10:07
Doruto heeft hier ergens in het zuiden gestaan, hij was een trakehner. Hij vererfde wel moeilijke karakters. Een bekende nakomeling van hem is Barbria van Bartels. Ik vond hem niet mooi van type, maar hij vererft inderdaad goede dressuurkwaliteiten, stond jarenlang om nr1 van de dressuurindex.
ibikus
Geplaatst: 08-04-02 12:45
Mmmm, ik hoorde een vaag gerucht dat deze merrie al verkocht is.
ja ik weet het sjuimpje~~ maar dat maakt niet uit!! want weet nog meer merries met doruto in de lijn! bovendien is het super interessant niet waar! groetjes jeannette
pniekepnak
Geplaatst: 11-04-02 10:56
Citaat:
Een bekende nakomeling van hem is Barbria van Bartels.
nog een bekende nakomeling: OO seven. Voor informatie over OO Seven: kijk op www.ooseven.nl
xxx Pneekz
Kayla
Geplaatst: 11-04-02 13:20
Doruto
Corona
Geplaatst: 11-04-02 16:03
Doruto is inderdaad de vader van Gelbria, de moeder van OOSeven. verder staat er nog wat info over hem in de BIT. zo maakte hij zijn merrie´s slecht drachtig. daarom heeft zijn eigenaar toendertijd, Cees Nell, stiekum af en toe Zafrikaner gebruikt om te dekken. later is dit dekgeld wel terug betaald. oeps....Zafrikaner is trouwens door de KWPN afgekeurd hoogstwaarschijnlijk mede dankzij dit akkefietje. de afstamming van Doruto is KometxPindar (zegt mij persoonlijk weinig). verder is hij dressuurgericht gefokt. beide bekende dochters Barbria en Gelbria kwamen uit een Amor-merrie. Gelbria is inmiddels overleden. Barbria startte vele malen onder de beide dames Bartels. op dit moment wordt Barbria moeder via emrbyotransplantatie (de vrucht zit dus in een andere merrie) van haar stalgenoot Jazz van Cocktail.
Ook mijn merrie is een afstammeling van Doruto Dat is nl de vader van de oma aan moederszijde. Maar ook een Jasper, is vader van moeder. De vader is Furore, die is van Ahorm En de vader van de moeder is dan weer Lucky Boy.
Ja heell wat duiveltjes bij elkaar, omdat ze nog niet zo lang onder het zadel is weet je niet precies hoe moeilijk ze is, maar dat ze niet gemakkelijk is weet je nu al, toch een verschrikkelijk lief paard in omgang
Zijn er nog meer met dit soort afstamming.
Oh, nee sorry het gaat hier over Doruto, die van mij kan wel van nature schitterend in balans lopen ik longeer ze met een rugverlenger en dubbele longe en dat is prachtig om te zien, dat moet toch bij doruto weg komen, verder is het meer springbloed
Hoi helga
Mickey
Geplaatst: 14-04-02 17:32
Als je naar deze pagina gaat van mijn site over Laiser vind je nog meer voorouders (soms met foto) van Doruto.