[TI] Toch maar gedaan :o

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Toch maar gedaan :o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 13:06

Naar aanleiding van mijn mailtje over Angel en het alleen staan... Tja ben ik toch maar rond wezen kijken... Uiteraard na lang nadenken en berekenen of alles gaat lukken. Nu gaat mijn man in het nieuwe jaar weer radioprogramma's maken en krijgt daarvoor aardig wat extra geld en ik ben in vaste dienst genomen bij de Thuiszorg, dus het wordt iets makkelijker zelfs nu

Ik heb dus bij een 1 1/2 jaar oude tinker gekeken, een driekleur. Hij was heel mooi gebouwd en heel lief.

Daarna heb ik dus bij het veulentje gekeken (Ergens ander pffff ik blijf wat afrijden, maar je moet wat over hebben he hihihi ). Deze is van 18 juni (Angel van 25 juni). Het was zo'n schatje! Djesse mijn jongste, zei gelijk ohhh mijn paardje! Hij wordt aanstaande maandag 3, dus je kan je voorstellen dat mijn hart smolt hihihi.

Hij stond samen met nog 2 paardjes (1 tinker en 1 ander paardje), allebei 1 1/2 jaar oud. De tinker leek heel erg op zijn vader, Maestro. Pfff hij had een mooi groot hoofd al joh!
Erg mooi dus, de ander was ook bruin. Toen zag ik dus een klein veulen met de 1 1/2 jaar samen, dus was het mijn kans om te bekijken hoe het zou zijn als ik Angel samen zou zetten met een 1 1/2 jarige.

Wat een verschil is dat zeg, ik kan me haast niet voorstellen dat ze zo snel en zoveel groeien in een jaar tijd Maar ik vond het verschil dus wel erg groot. Ik merkte ook dat de oudere de kleine wel leuk vonden, maar niet echt zo onwijs vonden. Ze hadden meer aan elkaar omdat ze bijna net zo groot waren.

Dus toen heb ik besloten om het veulen te nemen, zo kunnen ze samen opgroeien en hebben ze (naar mijn mening) meer aan elkaar. Hij was echt heel lief, de man die hem verkocht kon zelfs aan zijn staart trekken zonder dat hij schopte of gemeen deed. Dat hoef ik bij Angel niet te proberen hoor Hij deed ook heel lief tegen Djesse en dat zinnetje van Djesse... tja dat deed het hem he En de prijs was ook erg mooi, en hij wordt nog gebracht ook!

Ik vind het een fijn idee om te denken dat ze nu samen kunnen opgroeien (Djesse en het tinkertje en uiteraard met Angel) Dus wie weet lopen dalijk mijn dochter en zoon met een eigen tinker en heb ik nog niks hihihihi.

Ik zal even foto's erbij doen:
Afbeelding
Maximus (denk ik dat het word)

Afbeelding
Al die aandacht....

Het is wel tijd voor een groter halster, die heb ik dus maar alvast gekocht, een mooie felgele

Hij heeft een hele aparte naam, wat "eerste Bruine zoon" betekent. Het is voor Maestro, dus de eerste die bruin werd (logisch) de andere werden allemaal zwart (ik heb ook zijn zusje en halfzusje gezien). Dat was dus zeer apart. Zijn roepnaam is Donny.

Angel heeft een betekenis voor me. Ik ben bijna 4 jaar geleden op Eerste Kerstdag bevallen van een tweeling. Ze zijn helaas allebei overleden. Het meisje gelijk, het jongetje na 16 dagen vechten. Nu mail ik bij lieve-engeltjes. Daar maak ik kaarten voor mensen die ook een engeltje hebben. In mijn profiel staat de link naar het verhaal, als je dan bij kaarten klikt, zie je allemaal namen, met daaronder kaarten. als je bij de bovenste klikt, dan heb ik die kaarten gemaakt (van 6 december tot en met 10 december maak ik ze). Daar ben ik dus voorzitster van, dus ik doe veel vrijwilligers werk. Nu kan je dus wel voorstellen hoe Angel aan haar naam komt. Dat wil ik voor Donny dus ook.

Nu wilde ik hem dus Maximus noemen, dat is die uit de film Gladiator. Een echte vechter, maar met heel veel liefde in zich, voor zijn vrouw en kind die vermoord zijn. Dus ik vond het wel een hele mooi naam. Anders wilde ik hem Macho noemen, Mike (mijn overleden zoontje) was ook erg stoer. Maar ik vind dat heel veel paarden al zo genoemd worden.

Dus toch maar Maximus denk ik dan.... Stoere naam, en afgekort Max, ook erg leuk

Als jullie nog andere mooie namen hebben, die een mooie betekenis hebben, dan mogen jullie die ook geven hoor. Ik ben er namelijk nog neit helemaal zeker van.

Nou hele mail weer, kan het echt niet kort houden geloof ik

Groetjes van een trotse bezitster van 2(!!!) tinkertjes

Chubby

Re: Toch maar gedaan :o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:15

Proficiat met je nieuwe aanwinst! Echt een liefje zo te zien inderdaad.
Ik vind Maximus wel een leuke en originele naam!

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:23

Wat een poepie!!
ik vind hem heel gaaf!
Ga heel veel plezier met hem en Angel beleven!
Vind het ook een leuke naam

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:36

Hoi Bianca, ik vind Maximus echt een mooie naam en afgekort is Max een goede roepnaam. Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Kunnen ze lekker saampjes spelen en opgroeien.

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:59

Van harte met deze nieuwe aanwinst!
Geniet er maar van!
Ik vind maximus ook een leuke naam.
Wanneer komt hij?
Kan hij weg van dat prikkeldraad

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:01

ja dat prikkeldraad schrok ik ook van!
maar whatever: GEFELICITEERD ALVAST

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:01

Wat een leuk ventje hebben jullie uitgekozen!

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:42

Hey gefeliciteerd met de aankoop van Donny!
Voor de verkoop heb ik een aantal foto's gemaakt, de meeste heeft Kim (Ginger18) ook al dus ik denk dat je ze al gezien hebt maar ik zal er een link naar plaatsen.
Het andere veulen van 1,5 jaar is inderdaad erg groot geworden! (dat is Deamhan). Yarka op bokt heeft het veulentje van mijn verzorgpony (ik verzorg bij de eigenaar van Donny ook een tinker daar) gekocht vorig jaar. Het was een klein veulentje maar is nu ook echt zo groot gegroeid! In het weekend ga ik een topic maen met hoeveel hij gegroeid is dat is echt leuk om te zien!
Echt leuk dat je Donny hebt gekocht voor bij je veulen. Angel vind ik ook echt een super mooi veulentje! Veel plezier ermee en het is altijd leuk als een veulentje anar iemand vanb okt gaat omdat we zo vast nog foto's en berichtjes te horen en te zien krijgen van hem!

http://www.mijnalbum.nl/Album=LWS668XS

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 18:54

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Wat een droppie zeg

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 19:05

Hallo allemaal,

Dank jullie wel voor jullie felicitaties

Hij komt aanstaande zaterdag als het goed is. Er stond (gelukkig) alleen maar prikkeldraad aan die kant van de weg. Voor de rest volgens mij niet. Hij heeft een lekkere dikke wintervacht, dus erg veel zal hij er niet van voelen (tenzij hij er helemaal doorheen zou gaan)

@fleury Wat een mooie naam voor dat andere paard. En dank je wel voor het compliment over angel. Ik vind het zelf ook zeer fijn dat ze nu samen kunnen gaan opgroeien. Ik heb vandaag Angel in de buitenbak gedaan, omdat ik het te koud vond om te gaan wandelen met mijn kinderen. Zo konden ze via het raam in de kantine naar buiten kijken, hoe Angel deed. Ahhh was zo sneu, ze stond eigenlijk daar zo zielig. Zo van "wat moet ik hier nou...." dus als ze een maatje heeft kunnen ze lekker samen ravotten in de bak Heeft ze veel meer aan dan. Ik heb al met de eigenaresse gesproken van wie de boerderij is, nu staat ze 's morgens een uur tot anderhalf uur met 2 andere paarden in de bak. Dat gaat wel goeds hoor, maar die spelen natuurlijk niet echt onwijs. Dus dan gaan ze dalijk met zijn 4-en in de bak en dan kan ze lekker met Donny spelen. Wel beter toch En uiteraard ga je meer te zien krijgen van hem Ben echt heel blij met hem, ga aanstaande zaterdag ook foto's maken van hoe ze kennis maken

Ze komen nu nog binnen te staan, in een stierenhok, en volgend jaar gaan ze in een hele grote schuur samen. Nu wilde ze dat nog niet doen, want er was nog geen stromend water daar. Als ze nu zouden gaan aanleggen, dan zou het bevriezen en dat vind ze (de eigenaresse) uiteraard niet goed. Ze zegt dat ze wel genoeg water moeten krijgen he Dus blijven ze deze winter nog even hier staan. Is ruimte zat voor ze hoor

Nou weer heel verhaal Maar ja ben zo trots

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:10

Hai Bianca, Donna is een hengstje toch? Dan is het wel aan te raden om Donna begin voorjaar 2006 te laten castreren i.v.m. wat problemen tussen beide sexen.

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:31

hey bianca, ik ben blij dat je donny zo leuk vind. Ik kom zaterdag ook mee, dus ben benieuwd of het klikt met angel en donny. Tot zaterdag.

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:06

Gefeliciteerd met je mooie nieuwe aanwinst.
Ik heb ook een zoon van Maestro staan,die is nu bijna vijftien maanden.
Gr. Geke

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 00:38

een verhaal met een emotionele achtergrond, triest bianca

max is een mooie naam, voor een mooi veulen!

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 09:19

Het is echt een schatje,zo'n lief hoofdje !

Nu heb je twee prachtige tinkertjes !

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:21

Gefeliciteerd met nieuwe aanwinst en maximus (afgekort max) past bij hem --> en zelfde letter als Pa (dat wil ik bij toekomstig veulen ook doen )

en van Maestro --> die vind ik ook zo leuk

T is idd wel even goed in de gaten houden met 2 sexen, maar ken genoeg tinkers die met 2,5 nog steeds geen aanstalten maken tot hengst zijn , maarja sommigen zijn wel vroeg...
Gemiddeld rond 1,5 jr beginnen ze toch wel ...

Gezellig ... wel nog lang geduld hebben enzo

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 14:07

Het is inderdaad een hengstje Nikita. Ik ga hem ook zo snel mogelijk laten helpen. Maar ik wil wel wachten totdat hij ongeveer een jaar is. Ik geloof dat zijn vader ook niet zo heftig hengst is, dus we kijken wel even hoe het loopt allemaal

@Jacky, dank je wel, ben er ook heel trots op

@Pellie, tja het is niet anders. Nu gaat het heel goed hoor. Ben blij met de kids die ik nu heb, daar "leef" ik me lekker op uit worden dus teveel verwend hihihihi en verder heb ik veel dieren om me heen, ik vind dat ik daar zoveel liefde van krijg dat steunt me heel erg en uiteraard mijn man, al vond hij een 2e paardje wel erg veel van het goede ff slikken voor hem, komt wel goed

@ Grid Ik mag voorlopig toch niet paardrijden, vanwege een buikwandcorrectie die niet helemaal goed is verlopen. Ik heb te horen gekregen dat ik zeker 1 1/2 tot 2 jaar niet mag rijden. Nou tijd zat om een veulen op te voeden dus (nu 2 dan ) Daarom heb ik ook bewust voor een veulen gekozen. Misschien dat je tegen de tijd dat hij en zij 3 zijn, wel net zoveel geld kwijt bent als een volwassen paard. Maar ik wil het hem of haar (dat volwassen paard dus) niet aan doen om zolang geen of weinig beweging te krijgen. Kan je uiteraard longeren enzo, maar dat vond ik geen optie, beetje sneu om alleen maar rondjes te rennen he.....

Dus bewust voor gekozen Ben er ook erg blij mee

En de rest, uiteraard ook bedankt voor del ieve woorden Bijnaaaaa zaterdag, nog maar 1 nachtje

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:26

Gefeliciteerd met je aankoop

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:36

Zorg je wel dat je accu / batterijen van je digi zijn opgeladen???

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:27

leuk nieuw veulentje dus toch voor een tweede gekozen!
Ik vind je keuze iig zeker gefundeerd!!!

Veel plezier met je nieuwe aanwinst en natuurlijk met angel

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 20:00

Gefeliciteerd !!! Wat een leuk veulen! Lief koppie...
Ik vind het een erg leuke naam, en afgekort MAX klinkt lekker kort en krachtig. Mooie naam voor een mooi peerdje
Hoop dat die 2 lekker veel met elkaar spelen ... vast wel!

Heel veel plezier met hem!

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 20:03

Was ik ook vergeten zegge: maximus pas erg goed bij hem

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:32

GEFELICITEERD
Wat een scheet zeg, en wat een leuke naam.
heel veel geluk

Annick

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:55

spannend, succes morgen!