Hoe kan dit ? onze a welsh is voor de erste keer drachtig en nog op 4 maanden gescand alles zag er goed uit , maar ze is nu 7 maanden en ze heeft totaal geen buik , ook mensen die haar al een tijd niet gezien hebben vinden dat ze niet echt groeit nu maak ik mij toch zorgen. Ik heb geen zin om haar te laten opvoelen dat heeft ze al veel te veel moeten meemaken is er geen manier om uitwendig te merken dat ze drachtig is ? en anders moet ik maar afwachten tot april haha.
petraaken
Als merries voor een eerste keer veulenen kan je bij de meesten pas iets zien de laatste maand. Dus echt niet abnormaal als je het bij 7 maanden nog niet kunt zien. Hangt ook van merrie tot merrie af.
7 maanden... Kan nog komen die dikke buik! Ze moet er nog 4.. Is bij mensen toch ook welles zo, een vriendin van mij moet nog een maand en je begon het vorige maand pas te zien
Afgelopen jaar hadden we bij de stal waar ik reed 2 merries waar tot op de laatste dag nauwelijks iets aan te zien was Dus ik denk dat je gewoon even moet afwachten. Zeker als het het eerste veulen is dan laten sommige dat laat zien!
Verschilt idd van merrie tot merrie. Bij een merrie hier op stal die afgelopen jaar is bevallen zag je het ook pas vrij laat (was haar 1e veulen). Onze merrie die al een aantal veulens heeft gehad daarentegen is nu ook 7 maanden en kan al bijna voor hoogdrachtig door .
Mijn merrie is acht maanden drachtig en heeft ook nog steeds een mooi strak buikje!! Merk alleen aan haar gedrag dat ze drachtig is en ook dat pas sinds twee weken. Dus geen zorgen!!!
een merrie waar fanatiek mee gereden wordt en daardoor ook een getraindere buik heeft krijgt zo ie zo al minder buik dan een fokmerrie waar verder niks mee gebeurt.
Mijn paard is indertijd per ongeluk gedekt. Ik wist het niet en vond dat ze op zeker moment wat dikker begon te worden en wat minder lekker wilde buigen. 3 maanden later lag er een veulen naast. Er was weinig tot niets aan te zien de eerste 7 - 8 maanden.
vrij normaal hoor, zeker voor de eerste keer. Ik heb totdat mijn merrie 10 maanden drachtig was ook getwijfeld of het wel zo was omdat er niks te zien was. De boer die al jaren fokte met zijn merries geloofde zelfs niet dat ze drachtig was, maar toch een prachtig veulentje gekomen hoor!
Onze Shet is nu ook een 7 maand drachtig en ook voor het eerst. Ook bij haar twijfel je soms of het echt zo is, maar vrij normaal bij merrie's die voor het eerst drachtig zijn. We zullen zien wat het straks wordt in april, leuk zo'n klein ding in de wei.