Welsh K: kooihuster folkert?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Otje

Welsh K: kooihuster folkert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 23:36

Ik heb pony voor mijn dochtertje gekocht die voornamelijk dressuur getraind is, maar hij trekt enorm naar hout. Nu is dat geen probleem want mijn dochtertje zou graag willen springen.
De mensen van wie ik de pony kocht vertelde mij dat dit kwam door zijn vader 'kooihuster folkert'

Wie kan mij wat mee vertellen over deze kooihuster folkert? Heeft hij springbloed of juist dressuurbloed? Ik ben gewoon benieuwd ....

Alvast bedankt.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:01

Folkert is een downland folklore x conquistador ( foto kan je vinden op www.nwpcs.nl onder fokkerijzaken.

Onze K merrie is een Victor x conquistador is ook een fijne springer. Maar of het echt aan de vader ligt geen idee.

joostvangestel

Re: Welsh K: kooihuster folkert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:29

Folkert is niet zomaar Downland Folklore x Conquistador.

Folkert is uit een van de allerbeste dochters van Conquistador, luisterend naar de naam Atje.

Atje was Nederlands kampioene en er zijn ontzettend veel goede ponies die van haar afstammen.

Hier iets over zijn beroemdste neef:
http://www.haras-nationaux.fr/hn0700/re ... qhjnpv.php

http://www.statina.com/4556/4691.html

statina schreef:
Le descendant le plus connu en France est Kooihuster Teake (Teake It Easy) n°15 des étalons du top 20 Européen à l’obstacle, très bon également en dressage (Vice-champion de France Grand-Prix de la discipline cette année). Downland Romance figure aussi dans le pedigree de Teake.

Teake is nummer 15 van alle springponyhengsten in Europa. Niet gek dus

Nog iets meer uit http://www.syndicatlinaro.com/homeEN.html , lijkt me een echte allrounder die Teake. De moeder van Teake is een halfzus van Folkert aan moederskant, de vader van Teake is een halfbroer van Folkert aan vaderskant.

Citaat:
TEAKE IT EASY
Unbeaten in 2005 Dressage National Grand Prix and French Champion in Dressage Grand Prix Elite
ridden by Pauline Leclerc !
He participated in the European Dressage Championships 2005 in Italy.
He is the only pony in the history of Pony Europeans to have taken part in 2 disciplines
(show-jumping in 1997 where he won the small individual final).

En Teake aan het springen:

http://www.syndicatlinaro.com/picsTeake.html

Otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 15:46

Bedankt joost ... dus achteraf geen verkeerde keus voor een kind met spring en dressuurambities ... weet je misschien ook iets van de moeder van onze pony af .. dit is kranenveld's cindy

Dit zijn haar gegevens kranenveld cindy v. roland m. kraneveld suzanne v.v. hay el desta ali en m.v. keston blue chip

nog een vraagje in de gehele stamboom staat achter iedere naam pref. wat betekend dit?

joostvangestel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 16:01

pref. staat voor preferent. Dat krijgen alleen topfokmerries en dat wil zeggen dat ze een hoop kinderen met een eerste premie hebben.

Kraveneld's is trouwens een heel bekende stalnaam, ik kan dat wel eens uitzoeken (hoewel ik denk dat er wel meer WPB kenners zijn hier )

Roderijs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:20

Kraneveld is van de fam. Tacken uit Horst. Cindy ken ik niet persoonlijk. Gezien haar afstamming vermoed ik, dat het een oudere merrie is.

Overigens leuk te vermelden: Kooihuster Folkert loopt met zijn huidige eigenaar Gos Zandberg uit Barneveld op hoog niveau in de mensport. Erg veelzijdig dus!

Otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 09:19

Roderijs schreef:
Kraneveld is van de fam. Tacken uit Horst. Cindy ken ik niet persoonlijk. Gezien haar afstamming vermoed ik, dat het een oudere merrie is.

Overigens leuk te vermelden: Kooihuster Folkert loopt met zijn huidige eigenaar Gos Zandberg uit Barneveld op hoog niveau in de mensport. Erg veelzijdig dus!

Wow er zit een hoop veelzijdig sportbloed, het duizelt gewoon

De pony komt vandaag naar stal en we beginnen maar netjes met dressuur, dan kan ze langzaam de springles in, wie weet als hij zo'n veelzijdige familie heeft kan ze later ook SGW doen?

En als ze eruit gegroeid is, wie weet kunnen we nog gaan mennen ook

xDAANTJEE

Re: Welsh K: kooihuster folkert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 10:47

ahh ik had er eerst ook een van downland folklore in zijn bloed maar die deed dat niet maar hij kon wel heel goed springen..