Wie heeft er nog meer een paard uit deze familie. Mijn merrie is drachtig van Krack C en ik zou het leuk vinden om meer familieleden van mijn merrie te vinden.
de merrie van Marion71 komt ook uit deze stam en is een nakomeling van Krack. Voor meer info kijk eens op www.paardenfokken.nl. Ook is het leuk als je jouw merrie in deze database vermeld (en haar nakomelingen). Als je meer info wilt kun je haar wel een pb'tje sturen.
Mijn merrie, Katrichta (v. Kafu x Amor) staat daar ook tussen en we hebben zelf veel Trichta's gefokt, maar heel veel paarden uit het oog verloren. Er moeten er dus nog veel meer zijn dan op de site staan.
Matrichta
Geplaatst: 03-03-13 20:38
Een beetje laat misschien maar ik heb ook een merrie uit deze merriestam. Matrichta noemt ze, van 1994. Een erg veelzijdige merrie met een karakter van goud. Ze is nu hoogdrachtig van adorado
Is inderdaad een heel oud topic, maar dat geeft verder niet. Leuke dat jij ook een fijne trichta hebt. De mijne heeft ook een karakter van goud.
Matrichta
Geplaatst: 06-03-13 00:01
Ja ik heb al verschillende paarden gehad maar nog nooit zo een goede klik gehad. Daarmee dat ik nu haar heb laten dekken. Ik zou graag een merrietje willen doorhouden. Hopelijk lukt dat nog, want ik wil ze niet meer teveel belasten met een veulen op haar oudere dagen Als er een merrie zou uitkomen zal ze NaTRICHTA noemen, om de naam toch te laten verder gaan Al voor de 6de generatie dan! Ben echt benieuwd...
Voor de rest is trikkie (roepnaam) ook nooit ziek of dergelijke. Een heel gezond en sterk paard. Als ze een wondje heeft, geneest ze zeer snel zonder ontstekingen of wekenlang gesukkel met etter. Ze heeft zeer goede hoeven, goede droge benen en geen gebreken. (op luchtzuigen na, dit heeft ze waarschijnlijk bij een vorige eigenaar op stal 'geleerd' uit verveling). Ze heeft M-springen gedaan en is ook goed in dressuur. Een super veelzijdig paardje dus. Het enigste nadeel is dat ze oud begint te worden, het is moeilijk om de spiermassa nog te behouden en springen is natuurlijk geen optie meer. Wil het risico niet lopen dat ze nu nog iets aan de hand krijgt. Trikkie zal bij mij oud mogen worden, ook als ze niet meer bereden kan worden.
Heb jij misschien een foto van jouw merrie? eens kijken als er gelijkenissen zijn?
Grappig die bijnamen. Wij hebben ook een keer Trichta gehad, dat werd Triggie. De mijne noem ik altijd Kaatje. In mijn profiel staan wel foto's. De eerste is van een paar jaar geleden. Mijn trichta wordt in april 21 en doet het eigenlijk nog best goed. Ik rij er niet meer op, maar hou haar wel een beetje in beweging. In het begin kan ze dan wel wat stram zijn, waarschijnlijk wel wat slijtage, maar dat is niet abnormaal voor die leeftijd denk ik. Verder lijkt ze ook heel gezond. Mooie glanzende vacht e.d.
Heeft jouw merrie al eerder veulens gehad? Heb jij ook een foto van jouw merrie? Ik ben ook wel nieuwsgierig naar eventuele gelijkenissen.
Matrichta
Geplaatst: 06-03-13 21:08
ja ze heeft tot nu toe 5 veulens gehad van o.a. Winningmood van de Arensberg, Parco en Up to Date. Nu is ze voor de 6de keer drachtig van adorado. Foto's kan je terugvinden in een ander topic van mij met de vraag naar een exterieurbeoordeling