[TI] ICS Leden, opzeggen of doorgaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

ICS Leden, opzeggen of doorgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 19:52

Na het royement van Marie-josé lijkt een snelle oplossing voor het ICS probleem niet echt binnen handbereik. Zweden, Noorwegen en Denemarken hebben zich afgezonderd van de NL ICS, vanuit Ierland hoeven we binnenkort ook niets te verwachten. Wat doen jullie? Blijven jullie lid volgend jaar om de verenigingskas van mevrouw Heijkoop nog even te spekken of zeggen jullie op? En dan? Vertrekken jullie naar het NST of blijven jullie hopen op betere tijden?

Dit is dus geen discussie over welk stamboek beter is, dit is puur een vraag aan de leden van het ICS.

frenia

Re: ICS Leden, opzeggen of doorgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:53

Ik ben het stilaan kotsbeu om me te moeten verdedigen, maar als je het zo neutraal en vriendelijk vraagt
ik ga wel niet opnieuw mijn motivatie geven...

Ik blijf lid.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:03

frenia schreef:
Ik ben het stilaan kotsbeu om me te moeten verdedigen, maar als je het zo neutraal en vriendelijk vraagt

Ik blijf lid.

Twee eerste premies ICS merries hebben wij , al zouden ze bij het NTS in het stamboek staan . De stap, draf en galop blijft hetzelfde.
Ook of denemarken,noorwegen en tinkers in china geregistreerd staan bla bla bla ........... ja het is wat, in het kwpn zijn ook meningsverschilen ruzies over ras standaard etc en het tinkerstamboek heeft twee stromingen....... als je sommige mensen hoort .....
en toch het is de liefde en de interesse voor paarden wat ons een gemeenschappelijke factor geeft en wat levert de strijd van stamboeken dat op ?????? ( Jammer?) Groetjes Ceesje

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:23

Ik heb Boya heel bewust toen ie veulen was laten registreren voor het ICS nadat ik me in beide stamboeken had verdiept op Paard Ahoy. Nu weet ik dat het een momentopname is, maar de reden waarom ik deze keuze heb gemaakt geldt nog steeds. Als ik zou overstappen zou ik dus kiezen voor iets waar ik in eerste instantie niet achter stond. Dat zou pas hypocriet zijn. Dus ik blijf volgend jaar gewoon lid en hoop op betere tijden.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:24

ceesje schreef:
frenia schreef:

Ik blijf lid.

Twee eerste premies ICS merries hebben wij , al zouden ze bij het NTS in het stamboek staan . De stap, draf en galop blijft hetzelfde.
Ook of denemarken,noorwegen en tinkers in china geregistreerd staan bla bla bla ........... ja het is wat, in het kwpn zijn ook meningsverschilen ruzies over ras standaard etc en het tinkerstamboek heeft twee stromingen....... als je sommige mensen hoort .....
en toch het is de liefde en de interesse voor paarden wat ons een gemeenschappelijke factor geeft en wat levert de strijd van stamboeken dat op ?????? ( Jammer?) Groetjes Ceesje

Daarom word ik het dus beu om het steeds te zeggen...
Ik heb helemaal niets tegen het NST, maar het is niet MIJN stamboek.

Edit: ben blij dat Boya het zo goed kan verwoorden

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:39

Ik blijf ook lid van het ICS, ben inderdaad ook geen NSvT mens. Bonita heeft mooie premies behaald bij het ICS en dat vind ik zonde om zomaar weg te gooien. Dit wil echter niet zeggen dat ik blij ben met de heisa binnen het stamboekbestuur. Ik wacht gewoon af wat er allemaal gaat gebeuren, ik zie het wel. Op papieren kan je als het erop aan komt toch niet rijden..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:50

hihi frenia en ceesje... dat wordt toch helemaal niet gevraagd waar jullie het over hebben??

ik als NST-er heb er ook wel een mening over;
in eerste instantie zeg ik als ik ICS-er was, lid blijven en hopen op betere tijden.
Aan de andere kant, een tijdelijke stop vanwege de financien zou ook wat zijn en kunnen nederlandse leden ook overstappen naar een buitenlandse ICS?

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:00

Pellie schreef:
hihi frenia en ceesje... dat wordt toch helemaal niet gevraagd waar jullie het over hebben??

ik als NST-er heb er ook wel een mening over;
in eerste instantie zeg ik als ik ICS-er was, lid blijven en hopen op betere tijden.
Aan de andere kant, een tijdelijke stop vanwege de financien zou ook wat zijn en kunnen nederlandse leden ook overstappen naar een buitenlandse ICS?

Hihi hi Puur een vraag deICS leden ? Gr Ceesje

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:18

hmm een raar soort tegengas geef je hoor ik geloof niet dat lon het erg vindt dat ik mijn mening hier geef. er worden geen off topic zaken aangehaald

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:31

Ik vind het ook rare antwoorden.
Zelf zou ik zeker geen frauderend bestuur blijven steunen door mijn lidmaatschap. Let wel: ik ben onpartijdig en heb altijd geneigd tot lidmaatschap van het ICS maar door de rare capriolen met die buitenlandse reizen van de secretaris aldaar en rare keuringen ben ik geen lid geworden. Als er een fatsoenlijk bestuur komt ben ik de eerste die me aanmeld en eindelijk Sox kan laten opnemen en keuren.
Ik zal waarschijnlijk een ICS hengst nemen als pa en het zal me eigenlijk een zorg zijn hoe dat dan verder moet. Maar lid worden van het ICS Nederland zoals dat nu functioneert verdom ik echt.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:33

Ik vind het heel goed Pellie dat je je mening geeft, ook als niet ICSer want je bent niet zo radicaal om te zeggen: alles aan het NST is goed dus allen daarheen maar geeft tips en vraagt je ook eerlijk wat af

Wat mijn reactie betreft:
Als er zo'n topic geopend wordt, ook zonder de bedoeling om daar een discussie over de stamboeken aan te koppelen, wordt dat al snel toch zo. Ik ben het beu dat ik mezelf en mijn keuze steeds moet verdedigen, dat ik altijd voor domme en blinde aanzien word. Dus dat zeg ik gelijk. Ceesje's reactie had op mij zo'n effect van: "daar gaan we weer..." Misschien dat ik het verkeerd begrepen heb...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:55

nee ik kan het ICS als fenomeen op zich en zijn cobs zeker waarderen!!! Het zou als vereniging ook prima bij mij passen

als je een beetje clean naar de vraag van IL kunt kijken is het een frisse vraag van d'r. als ik bij het ICS zat, zou het ook een vraag van mij kunnen zijn ja, want wat ga je doen? lijkt me erg lastig om hiervoor te staan!!

maar het ligt wat meer aan ceesje zelf denk ik, er zitten meer vage antwoorden van d'r tussen haar posts...

(moddie deze zwaar off topic opmerking mag weer weggehaald worden hoor)

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:16

frenia schreef:
Ik ben het beu dat ik mezelf en mijn keuze steeds moet verdedigen, dat ik altijd voor domme en blinde aanzien word.

Ik ben een hele erge insider van het NST, maar zeg altijd, dat ieder zich moet aanmelden bij wie hij/zij zich het lekkerste voelt.

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:46

Ik ben ook lid van het ICS. Nog wel. Ik heb opgezegd. Ik ben bij een algemene ledenvergadering geweest. Ik heb nog nooit zo`n corrupt zooitje gezien. We moesten over belangrijke dingen stemmen en er is toen zo gesjoemeld met de stembriefjes. Niet normaal. Ook op vragen over het jaarverslag konden ze geen goed antwoord geven. Het klopte gewoon niet. De sfeer was erg dreigend dat zelfs de politie moest komen. Ik heb me echt geschaamd dat ik hier lid van ben. Ik kreeg ook sterk het gevoel dat het gewoon niet klopte binnen deze vereniging. We hebben ons lidmaatschap toen opgezegd en zijn nog tot het eind van deze maand lid. Ik zal jullie besparen wat voor een reaktie we kregen op onze opzegging. Al met al blij dat mijn merries en hengstje daar niet meer bij horen. Ze zijn echte cobs. Maar wel cobs waarvan de eigenaren met respekt behandeld willen worden en dan zegd mij zo`n papiertje van het ICS niets meer. Jammer maar helaas.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:01

Ook ik ben nog wel lid van het ics maar ga het wel opzeggen, ik vind het een beetje zonde van mijn geld om de kas te spekken terwijl we er een hoop leugens en hypocriet gedoe voor terug krijgen,
En ja zolang er mensen lid blijven zal het nog wel door modderen,
Maar niet met mij,

ik zeg dit niet om een discussie op te starten dit is puur mijn mening,
Bij het Nts zat ik ook al en daar blijf ik wel bij,

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 07:06

Ik ben officieel nog wel lid,maar heb macho wel al laten keuren en inschrijven bij het Nederlandsstamboek.

Ik moet alleen nog opzeggen,maar ben volgens mij alweer te laat !

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 07:50

Goedemortgen, ik ben ook ICS lid, maar ga met alle hengsten ook naar het NST, weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik met ICS aanmoet.

Sta er niet meer achter, is zoals jullie zeggen "mijn stamboek"niet meer.

Wil zeker de discussie niet starten of op gang houden maar zeg gewoon wat ik ervan vind, het is gewoon een rommeltje en nu de buitenlandse afdelingen ook 1 voor 1 afvallen weet ik het helemaal niet meer.

Is wel jammer van alle geinvesteerde moeite en geld.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 08:16

jacky2 schreef:
Ik ben officieel nog wel lid,maar heb macho wel al laten keuren en inschrijven bij het Nederlandsstamboek.

Ik moet alleen nog opzeggen,maar ben volgens mij alweer te laat !

Ja ik ook jacky maar iedereen die zich afmeld met de reden het vertrouwen kwijt te zijn, zijn ze zoals ze zeggen liever kwijt dus dat zal wel geen problemen opleveren,
Ik wilde het gisteren doen maar krijg de site niet meer open voor een mail adres krijg een hele rare pagina,

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 08:51

Pellie schreef:
nee ik kan het ICS als fenomeen op zich en zijn cobs zeker waarderen!!! Het zou als vereniging ook prima bij mij passen

Een mooie aanvulling op mijn tekst.

IndianaJones

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:05

Soxje schreef:
Ik vind het ook rare antwoorden.
Zelf zou ik zeker geen frauderend bestuur blijven steunen door mijn lidmaatschap. Let wel: ik ben onpartijdig en heb altijd geneigd tot lidmaatschap van het ICS maar door de rare capriolen met die buitenlandse reizen van de secretaris aldaar en rare keuringen ben ik geen lid geworden. Als er een fatsoenlijk bestuur komt ben ik de eerste die me aanmeld en eindelijk Sox kan laten opnemen en keuren.
Ik zal waarschijnlijk een ICS hengst nemen als pa en het zal me eigenlijk een zorg zijn hoe dat dan verder moet. Maar lid worden van het ICS Nederland zoals dat nu functioneert verdom ik echt.

Zo voel ik het precies net zo!!!!

Heb m'n lidmaatschap wel opgezegd per 01 januari a.s. Mocht alles weer gezond en wel zijn bij het stamboek met een fatsoenlijk bestuur....wie weet??!?!?

Moet wel zeggen, als er iets was bij het ICS of ik mailde ze voor het een of ander, wat me dwars zat of als ik vragen had waar dan ook maar over....ik krijg altijd heel snel bericht terug en heb altijd fatsoenlijk gecommuniceerd met het bestuur van ICS. Heb ook eerlijk aangegeven bij opzegging dat ik geen zin had om langer lid te blijven van de vereniging zoals het nu is, omdat het me gewoon niet aanstaat. Ook daarop heb ik fatsoenlijk een reactie teruggekregen en nog steeds als ik iets te vragen heb of iets dergelijks gaat dat allemaal erg netjes.
Da's dan anders denk ik als dat het met een heleboel andere mensen is vergaan
Wil gewoon niet langer lid zijn zoals het nu is, in die toekomst zien we wel weer.

Het is ook niet zo dat ik heel erg neig naar de een of het andere stamboek. Vindt voor beide wat te zeggen en zou zelf niet weten waar ik voor zou moeten "kiezen". Hoeft nu gelukkig ook nog niet, dus wacht maar mooi af wat er allemaal staat te gebeuren in tinkerend Nederland!

Moest overigens nu wel een paspoort aanvragen voor Shathu en voelde er door al het trammelant bij het ICS niets voor om dat NU daar te doen. Dus heb zijn paspoort aangevraagd bij het Tinkerstamboek Maar waar ik hem oooit in de toekomst laat keuren?!?!?!??!
Wat ik dan weer beetje jammer vindt, heb een paar weken geleden m'n paspoort aanvraag met alle gegevens van Shathu opgestuurd naar het stamboek, maar vernam er niets meer van. Begon wat ongerust te worden, is het allemaal wel goed aangekomen?!?! Mail gestuurd....ook daar niets weer van gehoord. Zo zie je maar weer...overal is weer wat....

Denk overigens niet dat het zo is, dat als ICS helemaal weg zou zijn dat het dan automatisch een kwestie is dat aaal die leden dan zo over rennen naar het Stamboek...
Denk dat heel veel denken..."laat maar, dan maar even niets"

Al met al..ik blijf het jammer vinden dat we niet gewoon vredig en wel 1 groot, gezellig en mooi stamboek in Nederland hebben!!!
En dan wat mij betreft het liefst ook nog een afdeling erbij die leuke ritten etc organiseert! (dat was namelijk mijn oorspronkelijke reden dat ik ooit lid ben geworden van de Tinkervereniging)

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:40

Lonneke, je hebt het zo goed op een rijtje gezet.

Zolang er leden zijn die dit bestuur steunen en er op vergaderingen voldoende aanhang (incl. machtigingen) in de meerderheid aanwezig zullen zijn, zullen we nooit het probleem aan kunnen pakken.

Ook is het probleem nu dat kritische leden hun lidmaatschap hebben opgezegd of ze alsnog massaal gaan afhaken en dat er een aantal kritische leden zijn geroyeerd. Zo blijft er een groepje over van:

1. doofstomme aanhangers
2. leden die het niks interesseert
3. misschien nog een klein groepje die hoopt op een betere toekomst

Als ik alles optel, dan kom ik tot de conclusie dat we beter af zijn door ons lidmaatschap op te zeggen, dan de verenigingskas te blijven spekken, waar de Heijkoops weer domme akties van kunnen betalen.

Nee, ik zou daarom niet lid worden van de NSvT. Ik zou zelf dan wachten tot er weer een nieuw ICS komt met een democratisch bestuur met max. 1 familielid uit 1 gezin of verwantschap.

Maar ik vraag me af of het met de ICS ooit nog goed zal komen. Ik denk dat de Heijkoops heel de ICS om zeep gaan helpen. Dat ze zullen volhouden tot de laatste zucht.

Als het NSvT de rasstandaard van de ICS overneemt is het voor mij niet zo moeilijk om dan voor het NSvT te gaan kiezen, dat zeg ik hierbij heel eerlijk, MITS het een vereniging is geworden dan.

IndianaJones

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:49

denk dat heeel veel mensen er zo over denken als Soxje en jou NikitaGoGo en ik...

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 13:39

Ik vind het nog steeds heel erg voor de ICS leden.
Wat ik zou doen als ik bij het iCS zou zijn (ben ik niet we zitten bij het NTS) Dan zou ik mijn lidmaatschap opzeggen en afwachten. Je moet daarom niet meteen naar het nts overstappen als dat stamboek je niet ligt. Maar ik zou geen geld willen steken in dit huidige slecht en corupte bestuur. Opzeggen en afwachten dat zou ik doen. Natuurlijk is het voor hengstenhouders en fokkers weer wat moeilijker maar Particulier dan.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:54

Ik zat te denken om tijdelijk mijn lidmaatschap op te zeggen.

Mijn tinker is ICS gekeurd en ben niet van plan om meteen over te stappen naar t NTS, moet me er dan eerst nog in verdiepen en ben daar momenteel helemaal niet mee bezig.
Ik ga volgend jaar toch niet aan keuringen e.d. deelnemen, want wil volgend jaar wat wedstrijdjes gaan starten en dat vind ik dan eigenlijk genoeg.

Dus waarom betalen..... je kunt ook een KWPNer/welsh e.d. met goede papier e.d. hebben zonder lid te zijn van stamboek --> er zijn heel veel mensen geen lid van een stamboek

Nadeel dat je dus niet aan stamboekevenementen kan deelnemen en het stamboekblad niet meer krijgt, maarja als je dat toch niet van plan was/ bent om ergens aan deel te nemen ... en moet zeggen dat ik het blaadje ook niet (meer) zo interessant vind (t is allemaal al zo bekend)

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 17:26

Ik heb opgezegd ....
Maar bij een gezond ICS word ik zeker weer lid.