Paard van hengst Lancelot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ahumm

Paard van hengst Lancelot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 18:44

Hoi,
ik heb al ruim een jaar een paard van de hengst Lancelot. Fijn paard, verder niets mis mee. Nu hoorde ik dat hij inmiddels niet meer als goedgekeurde dekhengst door het leven gaat, maar ik kan eigenlijk nergens vinden waarom hij afgekeurd is.
Kan iemand me wijzer maken?

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:58

De hengst is niet afgekeurd, hij is op wacht gezet. Dit vanwege een te laag percentage aangemelde paarden op de stamboekkeuring en hengstenkeuring. Ook waren er te weinig sportgegevens van de nakomelingen van Lancelot.
Echter, veel nakomelingen zijn verkocht naar het buitenland en komen derhalve niet voor in de exterieur- en sportindexen. Dit verklaart het lage percentage.
Op keuringen en in de sport doen de lancelots het goed in binnen- en buitenland, ook komt lancelot als moedersvader meermaals voor in getalenteerde paarden.
In het circuit wordt gefluisterd dat Lancelot in de nabije toekomst weer van wacht af gaat, en persoonlijk vind ik dat niet meer dan logisch met bovenstaande informatie!

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:26

Ik heb hele goeie en leuke paarden van Lancelot gezien en nog geen echte slechte, dus... Je zou zeggen dat ie nog een kans verdiend, toch?

Ahumm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 19:31

Basvdv: Fijn om te horen. Mijn paard wordt er uiteraard niet anders van maar ik was wel erg benieuwd. Dank je!!!!

valynca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:24

Wij hebben thuis ook een 4 jarige Lancelot x Zeoliet x Ramiro z. Errrrrrrrrrrrrug fijn paard, dus als ze Lancelot weer uit de wacht halen, ben ik het er volledig mee eens

Wiepie

Re: Paard van hengst Lancelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 07:46

(heb er een merrie van met moeder's vader Lancelot, dus laat maar terugkomen)

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:54

idd super paard!