Iemand ervaring met een Matterhorn en/of Wellington?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bombarie

Iemand ervaring met een Matterhorn en/of Wellington?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 18:43

Hallo, ik heb een leuk paardje op het oog van Matterhorn X wellington, spring gefokt dus maar meer een dressuurbouw, iemand ervanring met nakomelingen van deze hengsten? Hoe zijn ze in de omgang, hoe is hun karakter en zijn de gangen een beetje geschikt voor de dressuur. Het paard is nog niet zadelmak dus ik kan niet even voorrijden, van daar, misschien dat ik er iets aan heb! Thnx! Groetjes!

valynca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:43

Hoi wij hebben een Wellington x Le val Blanc. Een boefje is het Niet de gemakkelijkste, maar goed zit zeker wel beweging in en mooie uitstraling. De hengsten die we erop zetten selecteren we dan ook deels op karakter. Geloof dat Matterhorn wel leuk karakter heeft( heb aantal leuke Matterhorns gezien ) Het karakter wordt ook gecreëerd door de manier van rijden. Laat je alles toe of ben je consequent? De Wellington van ons wist donders goed wie op zn rug zat en bij wie ze wat kon uitproberen of niet. Dus zal vast goed komen, ik persoonlijk vind dat het paarden zijn waar je wat mee kunt. Ze zeggen immers hoe lastiger ze zijn hoe verder ze komen mits je ze te baas kan worden

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:21

Mijn opa heeft een wellington, paar maanden dressuurmatig gereden. Best moeilijk, een kop erop. Nu zijn ze ermee aan het springen en hij won meteen zijn eerste concours!

Ik denk dat je het ook kunt wagen, want ik heb ook betere verhalen over wellington's gehoord! Ligt ook aan het paard zelf. Karakter, bouw, beweging e.d. Dit heeft dat paard wat ik reed niet zo mee wat betreft dressuur.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 13:40

Wij hebben een Wellington x Gurioso op stal en dat is een fijn paard om mee te werken, haar gangen zijn ook zeker niet slecht.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:16

Ik heb een Matterhorn x Goodtimes, het is een ster merrie. Rij nu L1 dressuur met haar. Heeft echt een super karater. Kan soms wat schrikachtig zijn, ze is heeel erg werkwillig. Ze heeft hele ruime gangen. maar ze springt ook graag en mooi over de rug.
Hier een foto van haar hoofd, heb niet een andere.
Afbeelding
Ik hoop dat de foto het doet.

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 13:08

Hee bedankt voor de info, ik ben gister even wezen kijken en zijn gangen zijn écht geweldig! Het is ook een superknuffel paard, lekker heet, best stoer. Hij komt net van de opfok dus het is logisch dat hij sommige dingen nog eng/ gek vindt natuurlijk. Nouja ik heb in principe gezegd dat ik het doe! Gaat leuk worden. Foto's komen er aan als hij bij mij staat. Groetjes!

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:15

wij hebben een hengstveulen van Matterhorn x Silvio gehad, was derde op kwpn paardendagen van de veulens.. Paard had zeer fijn karakter.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:38

Ik heb een hele leuke Wellington in training gehad. Die bleef er altijd aan trekken, hoe moeilijk je het hem ook maakte. Wel een paard met heel veel persoonlijkheid.

Ik zou TS het advies geven om gewoon te gaan bekijken of het paard je past, en zich niet blind te staren op de afstamming. Als je een gewoon fijn gebruikspaard zoekt is het belangrijkste dat jij er goed mee overweg kunt en dat het paard gezond is en geschikt voor het gebruiksdoel.

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:52

ik heb ook een wellington merrie [ X symphony], het is echt een knuffel, kan super springen maar wel heel heet met springen. ook is het er wel een met karakter je moet eerst haar vertrouwen winnen voor ze iets voor je wil doen en weet ook donders goed wie er op haar rug zit. ook heeft ze er een flinke kop op zitten. maar verder nu we een band hebben is het een super paard en pakt alles heel goed op.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:11

Leuk man dat je er voor bent gegaan, ben benieuwd naar de foto's. Ben echt heel erg blij met mijn Matterhorn, hoop dat jij dat ook word.

Sue_

Re: Iemand ervaring met een Matterhorn en/of Wellington?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 09:08

Ben gisteren wezen kijken naar een 3 jarige Matterhorn x Caritas.
Was een erg leuk dier! Correcte bouw en goede gangen. En ook erg braaf. (had 3 maand niet onder het zadel gelopen maar gaf geen problemen)

Afbeelding

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:56

op stal staan er 2 waar ik rijd
isa (wellington)
Afbeelding
er kan nu jammer genoeg niet meer op gereden worden, ze heeft wat met haar hoef, dus word enkel gebruikt voor de fok.
maar toen ik daar net op stal kwam rijden heb ik veel op haar gereden en les gehad. de eigenaresse reed er M2 mee.
daarna is ze nog weg geweest en is ze tot de Z oefeningen door gereden, maar omdat ze toen kreupel werd, zijn ze met haar gestopt.
een heel lief knuffel paard, maar afentoe ook een echte aap hoor, ze had haar beroemde 90 graden draai, waardoor je er geheit afdonderde, is maar 1 keer bij mij gebeurd gelukkig

dan hebben we nog sisa een dochter van isa.
sisa (democraat x wellington)
Afbeelding
die is wat ja hoe zal ik het zeggen... dominanter vooral met rijden, maar als je haar eenmaal goed heb, dan loopt ze mooi

Bombarie- ben reuze benieuwd naar de foto's van je nieuwe aan winst!

Guetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 13:04

Ik heb stage gelopen op het bedrijf waar matterhorn staat...
Als er een hengst eerlijk is dan is hij het wel...

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:48

Heb een 5 1/2 jarige Matterhorn die ik pas met zijn 4 1/2 zadelmak heb gemaakt. Het is een super paard. Aanhankelijk, eerlijk en ontzettend lief. Hij heeft wel een eigen wil, maar ik hou wel van een beetje karakter.
Hij wil ontzettend voor je werken. Die van mij kan super springen.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:05

Afbeelding

Jiloma Wellington x Gurioso

Niet een beste foto, maar om even een indruk te geven. Is van vorig jaar.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:13

Joyce_Romy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:57

mariz schreef:
op stal staan er 2 waar ik rijd :D
isa (wellington)
Afbeelding
er kan nu jammer genoeg niet meer op gereden worden, ze heeft wat met haar hoef, dus word enkel gebruikt voor de fok.
maar toen ik daar net op stal kwam rijden heb ik veel op haar gereden en les gehad. de eigenaresse reed er M2 mee.
daarna is ze nog weg geweest en is ze tot de Z oefeningen door gereden, maar omdat ze toen kreupel werd, zijn ze met haar gestopt.
een heel lief knuffel paard, maar afentoe ook een echte aap hoor, ze had haar beroemde 90 graden draai, waardoor je er geheit afdonderde, is maar 1 keer bij mij gebeurd gelukkig :o

dan hebben we nog sisa een dochter van isa.
sisa (democraat x wellington)
Afbeelding
die is wat ja hoe zal ik het zeggen... dominanter vooral met rijden, maar als je haar eenmaal goed heb, dan loopt ze mooi 8-)

Bombarie- ben reuze benieuwd naar de foto's van je nieuwe aan winst! ;)

Dit is natuurlijk al heel lang geleden, maar ik was eens naar (half) broertjes en zusjes van mijn paard aan het zoeken en toen kwam ik dit tegen.
Mijn paard is namelijk ook Democraat x Wellington.
De foto is niet meer zichtbaar, zou je die er misschien opnieuw op willen zetten?
Ik ben erg benieuwd!

Liefs,
Joyce