Hengst Up to Date (v. Camerino)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke

Hengst Up to Date (v. Camerino)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 09:36

Heeft iemand van mij uitgebreide info over de hengst Up to Date? Hij staat bij Lauw van Vliet, verdere info heb ik helaas niet.

Hoe zijn zijn gangen?

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 13:18

Niemand??

Zijn afstamming ken ik, maar ik ben vooral benieuwd naar mensen die hem zelf in actie hebben gezien.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:26

het is een springhengst, verwacht niet veel van z'n gangen igg. springen doet ie goed, lekker brutaal, hij wílt er over. Maar ik ben qua exterieur écht niet weg van hem. Op de kop gebouwd, erg horizontaal. Drafwerk bepaald niet zuiver, maar springen kan hijwel.

jantjes

Re: Hengst Up to Date (v. Camerino)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:35

Nou daar ben ik het niet mee eens hoor.

Heb deze hengst vorig jaar gezien tijdens de finaledag van het verrichtingsonderzoek in Ermelo.
Ik vond het een van de aansprekendste hengsten welke er rondliepen.
Super in de manieren springend, veel souplesse, toonde veel vermogen en goede techniek!
Goede galoppade en een moderne hengst.
Draf was z'n slechtste punt, maar springen deed ie als een tijger.

Deze hengst staat trouwens ook op de hengstenkalender van Ton Kruithof (jan. 2006.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:57

Dus wat is het verschil in jou verhaal en mijn verhaal

jantjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:09

Nou ja .... de laatste 2 zinnen bijvoorbeeld??
Maar goed ik heb de hengst maar een keer gezien hoor.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:19

Ik heb hem ook gezien,en ik vond hem een betere galop hebben dan menig dressuurpaard.Springen kan ik niet beoordelen geen verstand van.Hij was wel wat aan de kleine kant vond ik.

jantjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:41

1.66 mtr bij stamboekopname, pijpomvang 20.5 cm
Citaat uit onderzoekrapport:
Eerlijke betrouwbare speelse hengst met goede instelling. Veel bereidheid tot werken. Lichtvoetige galop waarin goed geschakeld kan worden. Up to Date springt met veel afdruk en is vlug van de grond. Springt met goed voorbeen, is patent en springt met de schoft omhoog. Hij basculeert goed en heeft een goed lichaamsgebruik en maakt sprong achter goed af. Lijkt zeer voorzichtig en toont veel tot zeer veel vermogen en zeer veel aanleg.
Geeft ruiter zeer goed gevoel.

Stalgedrag: eerlijke betrouwbare wel brutale hengst, fijn om mee te werken en makkelijk in de omgang
Cijfers: stap 6,5, draf 5, galop 8,5 dressuur aanleg 5.5, afdruk 8.5 techniek 9, vermogen 8.5 aanleg 9.

Nou ik wou dat ik vroeger zo'n rapport had dan was ik nu vast drs in de weet ik veel wetenschappen. haha.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:43

Ik heb hem een keer of vijf in het verrichtingsonderzoek gezien, en daarna een paar keer bij Tewis. Ik vind het een zéér moderne gelijnde springhengst, met een fantastische sprong erin. Heel vlug en voorzichtig, veel lichaamsgebruik. In het verrichtingsonderzoek presteerde hij steeds heel stabiel: hij sprong eigenlijk altijd goed en op dezelfde manier. Up to Date heeft naar mijn mening een goede galoppade. Dat krabbelige drafje vergeef ik hem wel . Het is echter wel iets om rekening mee te houden als je er een merrie bij wil doen.
Hij doet mij veel aan grootvader Colino denken.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 11:43

Hier heb ik wat aan! Dank jullie wel!!

Ik had zijn cijfers al gezien, maar was vooral benieuwd naar jullie mening over zijn bewegingen en zijn springen.

De springgefokte merrie waar hij eventueel geschikt voor zou zijn, heeft bijzonder goede gangen met heel veel veer, tact, ruimte en afdruk, wat er wel in zou moeten blijven, dus die draf van deze hengst.... is niet zo fijn...

We hebben een foto gezien op de kalender van Kruithof, daar staat hij niet op de kop gebouwd op, maar goed, dat is een foto... Vond het op deze foto een schitterend dier om te zien!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:55

Mieke schreef:
De springgefokte merrie waar hij eventueel geschikt voor zou zijn, heeft bijzonder goede gangen met heel veel veer, tact, ruimte en afdruk, wat er wel in zou moeten blijven, dus die draf van deze hengst.... is niet zo fijn...

Ik vind het een heerlijk hengstje en kan mij nog wel herinneren dat ik zijn draf vond ondergewaardeerd. Hij is dan wel niet heel ruim dus draaft geen meters van de grond, maar de techniek is gewoon correct.

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 12:05

Hee... aha. Het verbaast me ook niet echt dat de draf wordt ondergewaardeerd, ik vond de galop van Florencio ook ondergewaardeerd... dus dat komt vaker voor...

Gewoon de hengst maar in het echt gaan bekijken dus!!

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 12:08

Ik zag dat bij meer springhengsten,
net alsof het uitgangspunt al onvoldoende is.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 12:13

Nou ik vind dat krabbelige drafje écht niet meer dan een 5 waard hoor Sjuimpje.

Ik vind hem ook absoluut niet op de kop gebouwd (weet niet meer wie dat hier zei).

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 12:58

Mieke schreef:
Gewoon de hengst maar in het echt gaan bekijken dus!!

Dat moet je gewoon zowieso doen.

En die draf tja... zie mijn eerste post in dit topic en vond het cijfer ook niet ondergewaardeerd. Maar springen kan ie zeker En daar is hij ook voor 'gemaakt'.

Dat zei ik misshiss. En ik zei dat nadat ik 'm heb zien lopen (en zien staan), maar laat ik het anders stellen, ik vond 'm erg op de voorhand lopen. Neemt niet weg dat ik nog steeds niet weg ben van z'n exterieur.

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 13:22

Uiteraard wordt de uiteindelijk gekozen hengst in het echie bekeken! Wat valt jou tegen in zijn exterieur?

De merrie in kwestie zou meer front mogen hebben en meer lengte. Verder kan ze iets meer bloed gebruiken. Gangen zijn prima in orde, karakter ook en springvermogen is ook goed aanwezig.

Iemand een andere suggestie? Hengst die bloed en lengte toevoegt, beweging behoudt en een fijn karakter heeft?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 13:26

Afbeelding

Ik ben benieuwd hoe hij gaat fokken. Zijn vader heeft weinig gepresteerd, dat vind ik jammer. Kwam geloof ik bij het KWPN tot de 2e bezichtiging.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 13:29

Afbeelding
Ik vind deze intressanter om te zien, hoofd kwartslag draaien dat wel.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 13:30

Die kon ik zo snel niet vinden . Hoedanook ik vind het een hele mooie, moderne hengst.

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 13:49

Ja, hij is echt mooi. Op de kalender van Kruithof vind ik hem er nog mooier op staan trouwens.