Hengst gezocht voor Werther merrie (hann)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sannie1980

Hengst gezocht voor Werther merrie (hann)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 21:24

Vandaag te horen gekregen dat mijn merrie voorlopig zeker een jaar uit de running zal zijn door een peesblessure. Dat jaar wil ik niet onbenut laten en dus wil ik haar aankomend jaar gaan laten dekken. Alleen....met welke hengst. Ik heb er zelf geen/weinig verstand van dus graag zou ik suggesties horen. Helaas heb ik geen foto van stand maar wel onder het zadel. ook zet ik haar pedigree erbij. In principe is het veulen voor mezelf, maar als ik het eventueel goed kwijt kan...dan zal ik dat niet laten. Mijn voorkeur gaat uit naar dressuur maar wat ik begreep was het zonde om hier een dressuurhengst op te zetten.

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=91601

Afbeelding

lievenr

Re: Hengst gezocht voor Werther merrie (hann)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:58

grannus bloed misschien, zou je bij de hannoveranen willen blijven of maakt het niets uit?

wat zijn de plus en minpunten van uw merrie?

greetjebee

Re: Hengst gezocht voor Werther merrie (hann)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:21

Misschien Florestan?

Fidermark was een Florestan uit een Werther moeder, dus misschien is die combi wel wat...

(verder nergens op gebaseerd hoor, ben ook een leek op het gebied van fokken... m.n. exterieur enzo )

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 08:40

Weet jij wat er verder achter die moederlijn zit? Heb je verder ook stand foto's en een foto van haar in vrije beweging?
Grande, Gotthard en Wendekreis in een afstamming spreekt naar mijn mening aan. Misschien was Sonique wat voor jou merrie geweest, maar volgens mij is er helemaal geen sperma meer van hem.
Hoe dan ook, ik zou zeker wat met dat Lugano II & Wendekreis bloed doen.
En eens kijken wat er uit de moederlijn komt (het aller belangrijkste!).

Sannie1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 09:34

chantal1 schreef:
Weet jij wat er verder achter die moederlijn zit? Heb je verder ook stand foto's en een foto van haar in vrije beweging?
Grande, Gotthard en Wendekreis in een afstamming spreekt naar mijn mening aan. Misschien was Sonique wat voor jou merrie geweest, maar volgens mij is er helemaal geen sperma meer van hem.
Hoe dan ook, ik zou zeker wat met dat Lugano II & Wendekreis bloed doen.
En eens kijken wat er uit de moederlijn komt (het aller belangrijkste!).

Kan je de link van paardenfokken niet aanklikken?

Ik zal deze week bij daglicht eens standfoto's maken, vrije beweging zal moeilijk worden want die heb ik niet en maken nu wordt moeilijk! Wel heb ik een filmpje gemaakt een maandje geleden tijdens een clinic...onder het zadel....

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:41

Jawel, maar daar staat verder niet zo veel over de moederlijn.

Sannie1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 09:54

chantal1 schreef:
Jawel, maar daar staat verder niet zo veel over de moederlijn.

Nee, sorry meer dan dit heb ik niet. Ik heb ooit in mijn allerbeste duits nog een brief geschreven naar de fokker van mijn merrie. Gelukkig was zijn dochter getrouwd met een Nederlander. Zodoende heb ik wel over de moeder gehoord, 2 druppels water die merrie van mij. Ze is op 18 jarige leeftijd overleden aan koliek. Ze is veel gedekt met Werther, dat was een goede combi. Maar eigenlijk weet ik niet iets wat verder kan toevoegen aan de hengstenkeuze.....helaas.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:22

Misschien een goed bewegende springhengst?

Sannie1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 11:26

[***] schreef:
Misschien een goed bewegende springhengst?

zoals?

In principe heb ik eigenlijk geen echte voorkeur voor spring of dressuurbloed. Voor mezelf zou ik het veulen gebruiken later in de dressuur. Maar als een leuke springhengst goed zo passen laat ik die er niet om staan.