Uit welke merriestam??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Uit welke merriestam??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 20:55

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:27

Zo op het eerste gezicht is het geen stam die ik herken, maar ik zit niet zo heel erg in de Duitse merriestammen. Ben nog ergens bij de hengsten gebleven met mijn studie

Wat wel interessant is is dat Future uit hetzelfde 'lijntje' komt Maar dat had je vast zelf al gezien.

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:29

Primero, een Pilot zoon komt ook uit deze stam. Hij is goedgekeurd voor Westfalen. De vader van van Karina, is een Trakehner, deze heb ik toegevoegd op Paardenfokken. Hierna volgen er nog 2 merries in de lijn, de laatste merrie die bekend is; Heinegild, deze heeft al vader Gerbrant, een Oldenburger.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 19:41

Hey dank jullie voor de reacties... Ik ben me nu steeds meer aan het verdieppen in afstammingen....
Dusss.... als iemand nog goede site's of boeken weet....

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:57

Claus Schridde maakt duitse boeken met merriestammen. Staan alle stammen in waar een GGK hengst of internationaal sportpaard uit komt. Hij heeft ook een boek dat over Westfalen gaat.
Verder heb je in NL de boeken van Jac Remijnse, deze zijn echt super. Veel en uitgebreide info, mooie foto's.
Joan van Gorkum heeft ook merrielijnen boeken met interessante info.
Ik heb ze beide