Hoe werkt het Hannover Verband ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soul

Hoe werkt het Hannover Verband ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 23:14

Wil iemand mij uitleggen wat het precies inhoud ?
Welke hengsten staan staan erin dat verband ?
Kan je met diepvries dekken van hen ? Zijn er dan condities aan of is het op eigen risico ?

Hannover Verband = Holsteiner verband ?

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:48

bouwens

Re: Hoe werkt het Hannover Verband ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:59

Bij het dekgeld staan meestal 2 bedragen. Waar is dit voor (bv dekking en bij drachtig) ?

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:03

Het Hannover Verband is net zo'n stamboek als KWPN. Er staan vele hengsten ter dekking. Het beste kun je daar info over de hengsten aanvragen. Je krijgt dan een katalogus thuis met alle hengsten.

De twee bedragen betekent eerst het dekgeld. Wordt de merrie dragend en krijgt ze haar veulen dan betaal je het veulengeld. Dus het tweede bedrag

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:07

Nee Bouwens bedoeld wat anders

Het Holsteiner Verband werkt met dekgeld voor leden en niet leden, daar zit meestal zo'n 200 euro verschil in.
En de hengsten die in een bepaald pact zitten zijn alleen beschikbaar voor Holsteiner fokkers en daar de Holsteiner paarden van.

Soul

Re: Hoe werkt het Hannover Verband ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 09:59

Citaat:
En de hengsten die in een bepaald pact zitten zijn alleen beschikbaar voor Holsteiner fokkers en daar de Holsteiner paarden van.

Zitten ze allemaal in een pact zodat je als niet-Duitser en niet-lid er niet mee kunt dekken ?

Zoals bijvoorbeeld Contender, Caretino,... kun je daarvan dekken (diepvries)?

krijg je dan condities of is het op eigen risico ?

Bedankt voor de links, ik ga ze proberen te lezen, maar Duits is niet mijn sterkste kant ( om iet te zeggen dat ik het nooit gekregen heb )

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 11:51

Niet allemaal, maar oa wel net de 2 die je opnoemt en Cassini I, Corrado en Calato.

Ik ben benieuwd wat ze volgend jaar gaan doen.

Clearway vind ik zelf ook een mooie hengst, hij staat toevallig deze maand op de kalender een erg aansprekende hengst. En ook mooi gefokt.

velinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 13:04

Hoe zie eigenlijk met welke hengsten je niet kan dekken als je niet bent aangesloten bij het holstein? En wat is dat van die Hengste im Zuchtversuch?

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 13:22

Dat staat in het boekje die elk jaar uitkomt, je kunt het volgens mij niet echt terug vinden op de site.

Maar die hengsten in Zuchtversuch zijn volgens mij juist die 5 hengsten. Excusme weet er ook heeel veel van af, misschien dat hij hier ook nog antwoord komt geven.

velinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:01

En hoe bekom je zo een hengsten boekje? Wat kost dit?

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:16

Hengsten in het zg. Zuchtversuch zijn o.a. Baloubet, Quick Star en nog een paar, die niet van orgine uit Holstein komen. Daar kan iedereen trouwens mee dekken. je komt alleen niet aan sperma van die 5 top-holsteiners, de rest is gewoon te krijgen. Het beste bel je dan even het station op, waar de hengst staat. Dat vind je allemaal op internet.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:21

Bedankt Excusme!

velinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:46

Citaat:

???

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:55

Een e-mail sturen naar het Holsteiner Verband, ik heb begrepen dat de nieuwe in het voorjaar uitkomt.

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:04

velinda schreef:
Citaat:

???

Daarin vind je niets meer of minder als op het internet.

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:08

http://www.hannoveraner.com/
Dit is de site van het Hannoveraner Verband.
Hier geven zij geen hengsten folder maar kan je wel alle hengsten die ter dekking staan zien op de site. Wil je specifieke informatie over een hengst dan kan je ze mailen en stuurt men de info. Van alle hengsten is sperma voor het buitenland te verkrijgen maar het kan zijn dat je wel een verzoek met info over je merrie moet toe sturen. Dan kan je dus idd afgewezen worden.
Mijn ervaringen met het Hannoveraner Verband zijn ontzettend positief, ik krijg altijd goede en uitgebreide informatie (kostenloos) zelfs over hele oude hengsten. Ook biedt men aan om te helpen met het kiezen van een hengst voor je merrie.