veulen voelen bewegen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merel1618

veulen voelen bewegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 23:01

hoi

mijn merrie faye is vermoedelijk nu 202 dagen drachtig en ik denk het veulen regelmatig te voellen, maar vanaf waarneer kan dat ongeveer?
ik weet wel hoe groot het nu ongeveer is.(als een beagle)
maar kan nergens wat vinden over het bewegen, vanaf waarneer het ongeveer mogelijk is en zo.

groetjes merel

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:22

dat is per merrie ook weer verschillend maar meestal, gemiddeld rond de 5de maand..
maar bij sommige kun je het bijna niet voelen of heel laat pas in de dracht, of bij sommmige kun je het al vroeg en heel vaak voelen!

merel1618

Re: veulen voelen bewegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 23:34

thks nu weet ik dat ik niet gek ben en haar echt gevoelt heb.
ik zie dat jou ukkie in de zefde tijd zit, heb even op je weblog gekeken.
mooi gedaan mij lukt het niet met een weblog.

groetjes merel

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:53

Het veulentje van mijn merrie heb ik ook al gevoeld, echt stoer man!

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 23:55

leuk he ik voel nu regelmatig even, weet ik dat ze er nog is

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 11:38

Ik heb mijn veulen voor de eerste keer gevoeld op 8 maanden, was echt zo mooi! Daarna nog een keer op 9 maanden en dat was het eigenlijk wel.

Mij is altijd gezegd dat je bij de flank of voor de uier het veulen kunt voelen. Ik heb het schuinvoor de uier gevoeld .

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:02

bij Bold heb ik het ook al gevoeld. Vorige maand al. Ze is nu 7 maanden drachtig. Eergister heb ik het veulen ook weer gevoeld. Vorig jaar voelde ik het ook al vrij vroeg en op een gegeven moment zag je het gewoon duidelijk trappen. Daar heb ik indertijd nog filmpjes van op Bokt gezet. Het is echt erg leuk om het te voelen!! Alleen vind Bold het niet altijd leuk als ik weer met mijn (koude) hand onder haar buik ga...

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:24

Zo'n filmpje heb ik ook nog van mn oude merrie inderdaad Bold, van vorig jaar...dat je de buik behoorlijk ziet bewegen (je ziet daarop echt een rondvorming van ca. 25 cm doorsnee opzij komen). Dan is het echt heerlijk meegenieten van een dracht.

Had alleen het geluk dat mn merrie het geen probleem vond dat ik voelde. Maar heb ook wel eens gehad dat ik de uier of onder de buik aan het poetsen was (en dat legde ik mn hoofd wel eens wat tegen dr buik aan), maar op gegeven moment werd dat gewoon riskant omdat de buik paar keer flink bewoog in horizontale richting (slag voor me smoel).

Katelijne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:56

Boldly schreef:
bij Bold heb ik het ook al gevoeld. Vorige maand al. Ze is nu 7 maanden drachtig. Eergister heb ik het veulen ook weer gevoeld. Vorig jaar voelde ik het ook al vrij vroeg en op een gegeven moment zag je het gewoon duidelijk trappen. Daar heb ik indertijd nog filmpjes van op Bokt gezet. Het is echt erg leuk om het te voelen!! Alleen vind Bold het niet altijd leuk als ik weer met mijn (koude) hand onder haar buik ga...

Kun je me zeggen waar jet jou filmpje op bokt gezet hebt?
Ben enorm nieuwsgierig om dat te bekijken.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:56

ik ben ook benieuws maar wat voel je precies als je het veulen voelt, een schokje ofzo?

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:59

Mijn merrie is nu ook zo rond 200 dagen drachtig en afgelopen week zag ik voor het eerst haar buik schudden van het veulen.Ook zag ik allemaal kleine plopjes,echt heel leuk om te zien.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:08

ik weet niet meer juist wanneer ik het gevoeld heb, ik denk rond de 6 maanden geloof ik... ik heb het gevoelt opzij aan de buik, aan de lies, daar in dat gebied.. Is erg leuk en mooi om het zien te bewegen! Zeker dat het héél hard beweegt, het was net een bubbelbad dat ik zag.. Echt heel mooi

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:11

ik hbe het bij sterre trouwens ook al gevoeld, bij ukkie nog niet...
maar zijn heeft denk ik veel vruchtwater en daardoor moeilijker te voelen, misschien wat later in de dracht!
maar bij sterre kon je ( leek het tenminste) een beentje/hoefje soort van vastpakken en toen je dat deed trok het weg en kreeg je daarna een schopje echt super grappig!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:25

haha, dat veulentje van sterre is al aardig bewegenlijk dan

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 13:15

Katelijne schreef:

Kun je me zeggen waar jet jou filmpje op bokt gezet hebt?
Ben enorm nieuwsgierig om dat te bekijken.

Het staat nog op mijn site, http://groups.msn.com/boldly je moet alleen wel even lid worden om het te kunnen zien.. Waarom dat is weet ik ook niet.. Het staat onder documenten ofzo..

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:52

pff ik kan hem niet openen, wel downloaden enzo maar dan kan ik hem niet zien jammer..!!

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:40

ik heb eergister het veulentje gevoeld, mijn merrie is nu iets verder dan 8 maanden!
echt heerlijk gevoel, net als toen ik zelf zwanger was!!!!

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:00

Ik speelde m altijd af in de RealPlayer, die kan je gratis downloaden.. Bij mij deed hij het net wel, dus aan het filmpje ligt het niet..