Het zwarte bolletje wol wat jullie hier voorop zien rennen is mijn ondeugende shet Pepsi. Ze is van de hengst Krijn v. Ruitersweide.
Ze is van 1999 en wordt dus komend jaar 7. Ik wil haar eigenlijk wel een keer laten dekken. Ik zit helemaal niet in de shetlandfokkerij dus mss dat hier iemand een serieus advies heeft. Het veulen wil ik houden en kan mooi bij Pepsi lopen, ik heb nu al een tijd een logeerpony maar als die straks verkocht wordt staat Pepsi of alleen, of wordt te dik bij de andere paarden. En dan nog de optie om haar aan het spit te zetten, maar afgelopen jaar in een schrale wei met de andere pony beviel me beter.
Ze is beleerd en betuigd, eigenlijk te pittig voor (kleine) kinderen dus ik zou wel graag een brave hengst willen. Ze is 100 cm en ik wil graag ook een hengst in de grote maat(99-107 cm). Het zou leuk zijn als het veulen een beetje qua maat in de buurt van Pepsi bleef dan kunnen ze evt ooit een tweespan vormen. Pepsi is een keer gekeurd en haar score zit aardig in het midden overal. Alleen stap frans(een 6 op schaal 1-9), stand voorbeen hol(ook 6). Ze heeft geen last van exceem oid en is verder tot nu toe altijd gezond geweest.
Dan nog een puntje is de kleur. Omdat er al zoveel shetten zijn zou ik het toch leuk vinden te om proberen een ander kleurtje te fokken, dus mijn voorkeur gaat uit naar een roan, bruine, zwartbonte, vosbonte, palomino. Ik ben benieuwd of er keus is in de grote maat in deze kleuren. Ik heb trouwens zowiezo al wat moeite om dekhengsten te bekijken, op de site van het nsps staat bijv. niks.
Ik hoop dat iemand een leuke suggestie heeft.