Welke hengsten? Merrie's van Jazz en Haarlem!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Welke hengsten? Merrie's van Jazz en Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 14:39

Hallo! ik ben benieuwd wat voor hengsten jullie bij deze merrie's zouden doen!

MARELLA B keur sport(springen) v. Haarlem x Pretendent. Verdere afstamming op http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=72582

Ze is 1.62 dus het veulen moet in ieder geval groter worden! Verder willen we natuurlijk een springhengst. Haar gangen en dan vooral de draf mogen verbeterd worden!

Dit was ze als veulen maar zie je het exterieur wel mooi!
Afbeelding
Afbeelding

Ze is nu trouwens drachtig van Indorado

PURELLA B ster v Jazz x Wisconsin verdere afstamming op: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=36344

Zij is 1.60 dus deze moet zeker weten omhoog gefokt worden! Hier natuurlijk een dressuurhengst op met een niet al te moeilijk karakter! Merrie had op de keuring 70 op exterieur. 74 op gangen en 70 op springen. Exterieur zou verbeterd kunnen worden!

Afbeelding

Ik heb op dit moment niet meer/mooiere foto's van haar. We hebben nu 2 jaar een Flemmingh gehad! Waren mooie veulens maar met een onderhalsje en een niet super draf!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 16:20

niemand een idee?

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:14

San Remo of Obelisk?

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 13:00

de Jazz merrie??

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:58

ik zou denk ik op de springmerrie emilion of silverstone doen. die fokken die fokken groot en vererfven goeie springmanieren.

op de dressuurmerrie zou ik Johnson doen die is net goedgekeurd bij het kwpn die hebben ze op mijn stageadres ook gebruikt om wat luxe toe te voegen bij de merrie.
wil je een wat oudere hengst dan zou ik montecristo of krack c doen maar dan heb je wel weer duur dekgeld.

ik hoop dat je hioer wat aan hebt.

Rox04

Re: Welke hengsten? Merrie's van Jazz en Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:34

Hoi, ik heb een Haarlem merrie die op het moment drachtig is van Manhattan. Deze keuze heb ik gemaakt omdat de merrie echt een bloedmerrie is en Manhattan doet het goed met bloedtypes. En bovendien fokt Manhattan groot.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:38

Voor de jazzmerrie zou ik een rubinsteinnakomeling pakken met het oog op het karakter. Ook hebben die vaak een vergrotende factor.

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:07

trowing schreef:
op de dressuurmerrie zou ik Johnson doen die is net goedgekeurd bij het kwpn die hebben ze op mijn stageadres ook gebruikt om wat luxe toe te voegen bij de merrie.

Jazz x Flemmingh op een Jazz-merrie, lijkt mij wat TEveel inteelt. Ik zou in eerste instantie ook Flemmingh zeggen qua maat en luxe, maar aangezien jullie daar al 2 van hebbe en die niet subliem zijn zou je een keer kunnen uitwijken naar Krack (Krack x Jazz is de gouden combinatie). Maar aangezien er al 1000 en 1 Krack C x Jazz's zijn, toch maar wat anders.

In je merrielijn kan ik niet echt een duidelijke lijn zien van waarmee gefokt wordt, zowel springers als dressuurders.

Maat, ongecompliceerd karakter, tja, echt moeilijk. Ik zie binnen je merrielijn Farmer vaak terugkomen, jammer dat daar geen goedgekeurde zoon van is.
Misschien is Oscar wat, geeft maat (is zelf ook groot) en heeft volgens mij ook wel een goed karakter. Rhodium is misschien ook wat, heb verschillende combinaties Rhodium x Jazz gezien. Alleen krijg je misschien via Ferro niet het gemakkelijkste karakter. Misschien een allrounder zoals Riverman (zie ook kenwood terug in pedigree).

In ieder geval zou Krack wel interessant zijn, de halfbroer van je merrie is een Krack en dat was een 2e bezichtigingshengst. Maar echt vernieuwend is het niet. Misschien proberen in Duitsland wat nieuw bloed te zoeken.

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:17

Emilion en/of Monteal.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 17:34

Dankje! Hier heb ik iig wat aan! Silverstone hadden we inderdaad wel op het lijstje voor de haarlem! Rhodium is wel mooi groot maar ik denk dat hem dat niet wordt! Krack is heel mooi! Mooi paier ook! Maar we hebben zelf ook al een Krack en we willen eigenlijk vernieuwend bloed! Oscar heeft ook mooi papier! Die zetten we iig op het lijstje!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 12:13

Nog iemand andere suggesties?

vivian001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:35

Desiree schreef:
Voor de jazzmerrie zou ik een rubinsteinnakomeling pakken met het oog op het karakter. Ook hebben die vaak een vergrotende factor.

Ik denk dat Rubiquil wel een goede match zou kunnen zijn. Idd met het oog op karakter en de vergrotende factor.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 11:38

hmmm ok ik zag iig dat zijn nakomelingen wel een stukje groter zijn als de hengst zelf! Ook een mooie hengst! Dus ik denk dat deze ook op ons lijstje komt!