Wie heeft er een nakomeling van esteban of indoctro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley_

Wie heeft er een nakomeling van esteban of indoctro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 11:41

zie titel ik verzorg zelf een nakomeling van esteban en 1 van indoctro en wil graag weten wat voor ervaring jullie daar mee hebben (foto´s zijn ook welkom)

zigranta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:22

hoi
ik heb een ruin van Esteban super karakter echt goud waard!Rij alleen recreatief,kan super springen.Vindt het jammer dat het geen merrie is anders had ik willen fokken dankzij dat wereldkarakter!

kelly0188

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:23

Heb een indoctro, heel heet paard, niet zo groot 1.62..

Renatuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 17:19

heb ook 2 indoctro's,. 1 is heel heet, maar super springen! Andere is heel bang, wel super springen

Zjadore

Re: Wie heeft er een nakomeling van esteban of indoctro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 22:00

Een vriendin van mij heeft een aantal jaar een Esteban x Troubadour ruin gehad. Hij heeft echt een gouden karakter, echt een allemansvriend en hij kon super lopen. Helaas is hij nu niet meer geschikt voor de sport, maar hij was altijd fijn om te rijden en wilde altijd graag werken.

Hier een foto van hem:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=LL6VZ3QP

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 22:38

Zucht ik ben ook helemaal gek van die esteban bij ons op stal....en die indoctro idd heel heet maar super springen meer foto´ssssssssssss

bouwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 22:53

Coeffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:35

Heb tot vorig jaar een esteban ruin verzorgd. Die was in de omgang erg lief, maar ook heel dominant. Met rijden was hij vooral erg flegmatiek. Klinkt dat bekend voor Esteban of was hij een
uitzondering?

Ik heb helaas geen foto's.

Carolaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:31

ik heb met esteban zelf gewerkt. Wat een super hengst was dat! Kan goed springen maar zeker de dressuur was ook heel goed.
En het was een hele erge knuffelkont. Jammer dat hij alsnog is afgekeurd op afstammelingen.

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 11:54

idd de nakomeling die wij van hem hebben is z2 dressuur geweest en springt nu m en egt een heel knuffelig karakter

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:06

ik heb meerdere nakomelingen van indoctro gereden. waren allemaal 1 voor 1 super fijne springpaarden die voor je vechten in de ring zoals mijn baas zegt.
ik heb helaas geen foto voor je

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 16:14

jammer....

zigranta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:33

die van mij is inderdaad ook flegmatiek maar niet met springen,toen ik nog netjes les had met springen,hoefde hij maar een hindernis te zien om helemaal wakker te worden!

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 16:34

ach nu ik toch bezig ben...ook nog mensen met een ahorn of paciffic want die hebben we ook op stal foto´´s zijn allemaal welkom

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:14

Heb een merrie gehad (zie profiel) die aan moederskant Esteban had zitten. Afstamming was Cheenook x White Magic x Esteban. Dus wel aardig ver weg .

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 17:31

geeft niet esteban is esteban;)

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:33

ahorn, super springen, erg voorzichtig maar ook wel moeilijk te rijden. Beetje bangig.

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 17:34

klopt die ahorn die bij ons op stal staat is echt een draak...ze probeert iets uit...heb je daar een oplossing voor heeft ze al weer wat anders bedacht...en super springen maar gooit hoofd gigantisch in de lucht

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:54

Ik heb een Esteban ruin gehad uit een Pion moeder. Mooi paard, ca. 1.70 m groot, bruin, met veel front en goede bewegingen. Alleen had hij zijn karakter niet mee. Wilde nog wel eens bijten, en moest bijna dagelijks 'geleerd' worden om gewoon aan het touw mee te lopen. Het was een vervelend paard in de omgang en als er gewerkt moest worden was hij niet thuis en begon te klieren. Bokken, steigeren en staken. Geen paard voor een amateur dus.
Uiteindelijk heb ik hem verkocht aan een goede springruiter uit de buurt. Hij heeft hem toch weer enigszins aan het werk gekregen (ging niet van harte) en van daaruit is hij doorverkocht. Ik weet niet wat er verder van hem terechtgekomen is.
Jammer genoeg heb ik geen goede herinneringen aan hem.
Ik hoop dat jullie meer geluk hebben met jullie Esteban's.

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 12:04

de esteban die ik nu verzorg word misschien mijn eigen is gewoon een super leerpaard zoals ik al eerder zei z2 dressuur geweest en nu m springen punten voor de z

Skipper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:21

We hebben een EstebanxSultan gefokt en mijn Zus rijdt hier inmiddels Z2 mee en gaat volgend jaar overstap naar ZZL maken. Super karakter, altijd willen werken, vrij hard voor zichzelf, geen echt knuffeldier, wel eentje met karakter, ongepast straffen wordt meneer erg gepikeerd van.

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 13:47

klopt als je Kahlua beledigd dan pakt hij je gewoon terug... en hij gaat echt voor zijn eigenaresse door het voor zo geweldig dat karakter

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 00:13

Bij ons staat echt een mooie zoon van Indoctro uit een Peter Pan x Columbus merrie. hij word dit jaar denk ik 6 of 7? en loopt nu uh Z geloof ik...kan binnekort alweer naar het ZZ (als hij dat nog niet loopt)en doet in een 1.30m parcour alsof het een B/L parcours is...slapend dus . echt geweldig springen en hij kan ook wel netjes lopen, ook een super uitstraling. nu is hij lief maar als veulen echt een draak, niet normaal. maar goed, veel 'grote' stallen en ruiters willen hem wel hebben, maar voorlopig istie nog niet te koop.

Poffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:32

Ik heb ook een Esteban (x Zevenster) gereden, een merrie. Superlief en superfijn! En dat knuffelige ken ik ook: je kon op een dag wel 100 keer langs de stal lopen en dan kreeg je 100 keer een begroetingshinnikje ( je weet wel, zo'n laag zacht knorretje) Kon lekker dressuren en ook lekker springen. Bovendien een mooi paard om te zien. Ik heb begrepen dat ze nu ook Z2 loopt bij iemand in Brabant, springen weet ik niet.

ManOee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:21

Op stal waar ik rijd hebben we een inmiddels 4- jarige Indoctro, heel mooi paard, maar heeft wel karakter, verder lief in de omgang.

Ook staat er een 8- jarige merrie van Ahorn, is een fijn/ klein paardje, dressuurmatig nog niet heel makkelijk te rijden, springt overigens wel heel erg goed. Is niet echt een knuffelpaardje.

Er staat ook nog een 5- jarige Pacific, een klein paardje die dressuurmatig heel fijn te rijden is en ook super springt, als je met rijden iets te veel vraagt en hij heeft er geen zin in wil hij nog wel een keer gek gaan doen en dan hij kan heel gemeen bokken... Hij word nu in het L gereden en heeft punten voor het M...