Teunis nakomelingen? (Fries)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_June

Teunis nakomelingen? (Fries)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 16:29

Ik heb sinds 5 jaar een Teunis x Naen merrie. Helaas is ze een beetje klein, net 1.60m maar ze toont groter
Kan erg leuk lopen ALS ze zin heeft en heeft een mooi front!
Ze heeft wel een moeilijk karakter. Het is een drammerd eerste klas en ze kan zichzelf zo opfokken dat ik er af en toe nog maar weinig over te zeggen heb. Kreeg te horen dat dat erin zit bij Teunis nakomelingen. Ervaren jullie dat ook zo?

Foto'tjes van Lijssa:

Afbeelding

Afbeelding

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:38

Mijn intrutice rijd ook op een Teunis, nu Z1, maar ze houd met hem op. Hij heeft het laaste net niet. En hij is ook wat zwaar

_June

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 13:22

Marijkeeee schreef:
Mijn intrutice rijd ook op een Teunis, nu Z1, maar ze houd met hem op. Hij heeft het laaste net niet. En hij is ook wat zwaar

Hoe is hij qua karakter?
En heb je mss een foto van em?

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 16:10

Hij is wel heel rustig en braaf, maar eigelijks is hij een beetje te goed.
Neeh ik heb geen foto

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:34

Het zijn vaak wel mooie paarden, ook wel braaf- tot ze echt aan het werk worden gezet. Dan zijn 't vaak lompe doordrammers.

_June

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 20:13

Concorde schreef:
Het zijn vaak wel mooie paarden, ook wel braaf- tot ze echt aan het werk worden gezet. Dan zijn 't vaak lompe doordrammers.

Dat heb je goed beschreven
Mijn ouders kochten eigenlijk een Fries zodat mijn moeder (niet zo'n held) ook lekker rustig kon rijden, beetje dressuren en veel buitenrijden! Resultaat: m'n moeder heeft er 2x op gezeten, is eraf gevallen en wil er nooit meer op! Dus nu heb ik een Fries terwijl ik eigenlijk gewoon een KWPNer o.i.d. wilde (nu trouwens niet meer hoor, zou ze niet meer kunnen missen )

angellove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 16:16

ik heb zelf geen teunis..
wel een onne en en pieter nakomeling. de onne is ook een dramkop..en de pieter is weer een rustige.

aisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:21

heb zelf ook een Idsx teunis x nean gehad!
Dat karakter komt meer van Naen dan van teunis(ook wel wat hoor)maar zeker van Naen.
Teunis kinderen kunnen wat lompig en dramerig uit de hoek komen ,en een tikkie eenkennig.
Naen nakomelingen zijn zeker meer ritselig.
Daarom kun je uit jou paard zeker wel wat van die karaktereigenschappen in terug vinden,verbaast mij niets!