Wanneer is je merrie goed genoeg voor de keuring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moet ik mijn paardje meenemen naar de keuring?

Ja
Geen stemmen
Nee
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Mariskatw

Wanneer is je merrie goed genoeg voor de keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 18:47

Ik zit erover te denken om mijn merrie volgend jaar mee te nemen naar de keuring. Maar aangezien ik hier geen ervaring mee heb, weet ik niet wanneer het zin heeft om je paardje daar mee naar toe te nemen.

Het gaat om een merrie van eind juli 2003 afstamming: OO seven x belisar x roemer. Ze is nu ongeveer 1.63m dus ze is al wel groot genoeg. Ze heeft ook goede en ruime gangen en een heel lichtvoetige draf. Maar wat zijn volgens jullie punten waar je naar kunt kijken om te voorspellen of ze door de keuring heen komt? Ik neem aan dat de gangen alleen niet doorslaggevend (hoeven te) zijn.

Hm... ook leuk... vul de poll in!

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 18:48

Alleen de poll doet het niet sorry...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:42

Je kan altijd naar de keuring. Of ze ster of keur wordt is een tweede maar dat valt van te voren moeilijk te bepalen, er staat namelijk een jury.
Wat je wel kan doen is ervoor zorgen dat je merrie in een optimale keuringsconditie is zodat ze haar op haar voordeligst kan laten zien.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:50

Ik wil ook met mijn 2,5 jarige Gribaldi merrie (07-04-03) volgend jaar naar de keuring..
alleen heb ik nog geen idee hoe het allemaal in z'n werk gaat, begreep dat je lid moest zijn van het KWPN enz ?

ik hou dit topic even in de gaten

kelly0188

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:20

Kun je met een 8jarige merrie ook nog naar de keuring?? ik zou ook wel naar de keuring willen met mijn merrie

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:22

Ik weet het niet zeker maar volgends mij niet,
Als het een kwpn-er is moet je even kijken op www.kwpn.nl

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:43

Je kan met een 8 jarige zeker naar de keuring. Ik weet alleen niet of ze mee mag doen aan het vrij springen/bewegen, eerst niet nu weer wel geloof ik. Ze zijn wel wat strenger dan bij een 3 jarige maar je kan wel heen. Er zijn weleens oudere merries die ster worden.
Je moet idd wel lid zijn van het KWPN, maar dan krijg je de In de strengen ook, leuk blad vind ik.

Miss_Monet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:20

Ja zeg, natuurlijk joh!
Maar goed, het kan dus maar zo zijn dat een jury vindt dat hij een absoluut mooie stap moet hebben, maar de andere een perfect hoofdje. Dus ga gewoon!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:28

mensen hier die mij een beetje kunnen helpen met op de hoogte brengen wat ik allemaal moet doen en aan denken als ik volgend jaar naar de keuring ga?
toileteren enz dat weet ik wel maar andere dingen wat er allemaal bij komt kijken waar je lid van moet zijn hoe je lid word enz?

alvast bedankt.
Antwoord mag over pm

kelly0188

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:07

Weten jullie ook wat zwaarder telt? exterieur of beweging? of telt het even zwaar? ik denk namelijk dat haar exterieur beter is dan haar beweging.. Maar het is me wel al een paar keer aangeraden om haar naar de keuring te doen.. Weten jullie ook ongeveer hoe duur het is om een paard keuringsklaar te maken en voor te laten brengen?

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 17:31

Kennelijk ben ik niet de enige leek op het gebied van keuringen

kelly0188

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 17:37

nee, haha...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:39

Als je lid bent van het KWPN krijg je dus de IDS, daar staan altijd de keuringsdata en uitslagen in. Ik zou het toiletteren door iemand laten doen die het vaker doet, en haar eventueel zelfs ook wil voorbrengen. Dat is mss wel handig als je geen ervaring hebt en dan kan je zelf mooi kijken.
Je hebt ook nog een boekje: presenteren kun je leren
Dat gaat over het scheren e.d.
En nog zo'n boekje: het paard in partjes, wordt het exterieur formulier in uitgelegd.
Voor de punten die ze moet halen om ster te worden kun je beter op kwpn.nl kijken, want dat is een heel verhaal.

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:58

hallo bij de keuring moet een bepaald aantal punten hebben voor exterieur kom je daar niet aan dan zo ie zo geen sterpredikaat voorheen was het minimaal 68 punten voor exterieur en minimaal 140 om ster te worden dus dwz dat je nog 72 punten voor vrij bewegen of springen moet hebben , ik meen dat nu alleen de punten wat zijn verhoogd maar t principe blijft t zelfde