Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ze is van 29 april. Nogal groot hoor ik zo aan de reacties van mensen die haar voor de eerste x zien. Moeder was ook wel bijna 1m80. Dusss ben eigenlijk ook heel benieuwd hoe groot de meeste jaarlingen hier nu zijn. Groetjes!
Die van mij is zo'n 1,50. Het wordt niet een van de grootste, maar aan z'n pijpen te zien wordt hij iig 1,63> listiglistje schreef:Ik heb het nog even nagevraagt en er is nog een manier om te kijken hoe groot je paard wordt.
Je pakt een halstertouw.
Je laat het touw langs zijn been hangen.
Je pakt het touw dan op twee plaatsen vast.
1 punt is bij de elleboog en de ander bij z'n kroonrand.
Daarna breng je het punt wat je bij de kroonrand vast heb boven zijn schoft. Daarbij moet je wel het punt bij de elleboog vast houden.
Waar je dan uit komt met het touw is de stokmaat die hij zal krijgen.
listiglistje schreef:.
en nog een methode.....
Met 18 maanden is hij of zij op 90% van zijnof haar totale stokmaat. Dus stel dat jouw jaarling met 18 maanden 1.52 is. Dan wordt ie +-:
152:90*100 = 168.8

Neonlight schreef:Methode gaat niet helemaal op. Wij hadden een jaarling van 1.32m.
Dus 1.32:90*100 = 1.4666m.......helaas is hij nu 4 en meet hij 1.35m.
Heb het ook gechecked voor de meeste van onze paarden en er is er maar eentje bij die een beetje "klopt" volgens deze berekening (van de 6...)
Moraal van het verhaal......ieder paard heeft op een ander moment zijn groeistuip en tabellen en berekeningen werken hierdoor niet.
listiglistje schreef:Ik heb het nog even nagevraagt en er is nog een manier om te kijken hoe groot je paard wordt.
Je pakt een halstertouw.
Je laat het touw langs zijn been hangen.
Je pakt het touw dan op twee plaatsen vast.
1 punt is bij de elleboog en de ander bij z'n kroonrand.
Daarna breng je het punt wat je bij de kroonrand vast heb boven zijn schoft. Daarbij moet je wel het punt bij de elleboog vast houden.
Waar je dan uit komt met het touw is de stokmaat die hij zal krijgen.
en nog een methode.....
Met 18 maanden is hij of zij op 90% van zijnof haar totale stokmaat. Dus stel dat jouw jaarling met 18 maanden 1.52 is. Dan wordt ie +-:
152:90*100 = 168.8
vrij normaal dus.......
)

Devica schreef:mijn verzorgjaarling, (is 1.5 jaar)
haar moeder is 1,68 ongeveer, misschien kleiner.
haar pa is zeoliet (weetn iet hoe groot die is.)
ze is zelf nu ong. 1.60/ 1.64 bijna evengroot als mamma.
maar volgens het tabel is het:
1,64:90 x 100= 1,83....
beetje groot dan denk ik??
xxxxiezz

lovermier schreef:hoi hoi ..
die van ons zijn gemiddeld allemaal rond de 1.50..
en worden meestal rond de 1.65 zitten grotere en kleinere tussen,...de meeste stammen bij ons van jumpilot af...maar het ligt ook aan de moederlijn hoe groot ze worden.. daarom hebben veel verschillende maatjes van hem..van zelf is jumpilot ook niet groot..maar hebben er ook genoeg van dik 1.75...