Duits bloed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zitah

Duits bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 21:54

Wat vinden jullie nou mooie en goede hengsten, maar dan duits bloed?

Ik heb bij veel KWPN hengsten dat de voorouders ofzo ook de voorouders zijn van mijn merrie dus dacht ik, misschien een mooie duitse hengst.

ladydarkness

Re: Duits bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:02

springen of dressuur?

voor het springen is Sandro boy geweldig, hij heeft een droomafstamming. For Pleasure is ook super. Cassini ook. Cumano ook.

voor de dressuur moet je naar hengsten met Donnerhal, Pik bube of Florestan bloed.

let wel op de inteelt.

miisshOrse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:03

Witellus vind ik een hele mooie Duitse hengst ( heb hem zelf ook in gedachten)

Hann., black, *2002, 168 cm, by Wind Dancer – Calido

Regocnised for: Mecklenburg-Vorpommern, other breeding associations upon inquiry.
Covering fee: 300.—EUR incl. VAT; live cover.

This glossy black athlete ...
has completed the approved stallion quartet of Wind Dancer sons in autumn 2004.

He convinces with a big frame, first class basic paces and an clear commitment to performance.

From his powerful back he develops an upward canter with good ground cover, which makes him a perfect jumping horse. With superior manners over the jumps, with unmatched capability and ideal leg technique he also convinces by his excellent mental qualities and uncompromising willingness to work and please.

The dam’s pedigree sounds like music in the ears of jump-riders. After the Federal Championships in 2004 Calido I was probably the talk of the town and the Euro stallion Ramiro had own international successes and produced one world class horse after the other.

Via Hanoverian top jumping horse sires such as Wendekreis and Gotthard the dam’s line leads back to the foundation mare Piroschka, who was one of the few daughters of the highly valued Trakehner stallion Pregel, who confirmed the peformance qualities of that breed. Piroschka is practically at the basis of such desired horses such as Alpaschino (private stallion Brdbg., Hesse), Casanova (USA), Rabenstein (private st. Rhld.), Radeberger (private st. Brdbg., Mecklbg.) and Rousseau (private st. Westph.).

Stallion approval was obtained at Redefin on 6 November 2004

Afbeelding

Lijkt me een leuke , belovende hengst

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:05

ladydarkness schreef:
voor de dressuur moet je naar hengsten met Donnerhal, Pik bube of Florestan bloed.

let wel op de inteelt.

Ik voeg nog toe: Sandro Hit, Londonderry en Rubinstein.

_RobinA_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:09

Idd Donnerhall, Royal Dance en Rubinstein!!!

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 15:13

Het moet idd dressuurbloed zijn.

Ik wil juist een beetje naar dat duitse bloed om te veel inteelt te voorkomen in mijn eigen lijn.

En weten jullie hoe dat zit, niet alle duitse hengsten zijn ook goedgekeurd voor het KWPN. Wat voor papier krijgt het veulen dan?

En zouden jullie een KWPN merrie dekken met duits bloed? En zou je het veulen dan willen hebben?

miisshOrse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:14

Ik zou het wel doen met mijn merrie. Ik zou er ook geen paard voor laten staan ..

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:16

of wat te denken van World of Dreams:
World Cup I X Cardinal xx

de legendarische Argentinus

Farewell III, Fidermark (v Florestan I) X Rosenkavelier

Staan allemaal bij zuchthof Klatte.

Je kunt alleen maar A register bij je paard krijgen als de Duitse hengst ook voor het KWPN goedgekeurd is, anders komt je veulen in het B register.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:29

Wat dacht je van Don Primaire? Is ook goedgekeurd voor het kwpn.
Afbeelding
Donnerhall X Pik bube
Don Primaire
Oldenburg 330639992
bruin / bay - 1992 - 1.68m

Don Primaire is een zoon van de te vroeg gestorven wereldberoemde dressuurhengst Donnerhall. Onder Karin Rehbein boekte Donnerhall ontelbare successen in de internationale dressuursport. Donnerhall heeft inmiddels wereldwijd een zestigtal goedgekeurde zonen waaronder De Niro, Donnerschlag en Donatelli. Don Primaire voert via zijn moeder La Fayette het waardevolle bloed van de dressuurvererver Pik Bube I. De combinatie Donnerhall x Pik Bube I is uiterst succesvol gebleken, getuige ook de hengsten Davignon, Don Primero, Duntroon, Da Vinci, Dream of Glory. De moederlijn gaat via de Trakehner hengsten Magister en Lateran rechtstreeks terug op de wereldberoemde Ramzes-dochter Ramona. Met Alwin Schockemöhle boekte Ramona een reeks overwinningen op het hoogste niveau in de internationale springsport. Op zesjarige leeftijd behaalde deze Holsteiner al een tweede plaats in de loodzware Derby van Hamburg. In vier seizoenen (1959-1962) won Ramona een, voor die tijd enorm, bedrag van ruim DM 40.000,-. Don Primaire wordt met succes uitgebracht in de Lichte tour. Hij bevestigt hiermee zijn aanlegtest waarin zijn evenwichtige karakter, gangzuiverheid en ‘Rittigkeit’ reeds opvielen. Ondanks geringe kansen in de fokkerij zijn zijn nakomelingen succesvol op keuringen en in de sport. Met een dressuurindex van 161 hoort Don Primaire bij de top van de dressuurpaardenverervers. Zijn kinderen zijn ook in het buitenland geliefd als dressuurpaard. Zijn zoon, de hengst Donnels (mv Candy Boy) werd inmiddels goedgekeurd in Oldenburg en bij het NRPS.

Hij heeft Intermediare 1 gelopen met Joyce Heutink

zigranta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:10

Rubino rosso(rubinstein1*zeus)of Dimension(donnerhall*akzent2)Volle broer van De Niro.Meer info op oldenburger-hengststation.de Staan ook erg leuke hengsten met springafstamming!

Poehee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:08

Hoi Zietje,

Als het goed is krijg je een ZFDP / kwpn papier, Zuchgveband Fur Deudshe Pferde (zullen wel wat spellings foutjes in zitten) Maar zo iets zal het dan wel worden volgens mij. En anders moet je ff bellen met het KWPN als je je oog op een mooie stud hebt laten vallen. Wij hebben dat kleine schimmeltje toch op stal gehad, die had ook zo'n soort papier.
Laatst bijgewerkt door Poehee op 01-12-05 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Poehee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:12

Zuchtverband fur deutsche pferde, zo moet ie zijn volgens mij.

Poehee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:18

Het ZFDP wordt erkend als stamboek voor de registratie van de veulens en als stamboek waaruit de moeders mogen komen. Dit stukje komt van de BWP pagina, en ik denk dat het KWPN er zelf ook wel een stukje over heeft geschreven op hun pagina. Hoe het nu precies zit weet ik ook niet en krijg er ook nog niet gelijk een goed beeld van. Succes er mee en ik hoor het nog wel.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:24

Grappig om allemaal zo te lezen.. Allebei mijn paarden zijn afstammelingen van duitse hengsten.. eentje van donnerhall en eentje van Florestan I.. Ik moet ook zeggen dat die hengsten wereld fokken!! Ben helemaal weg van m'n paarden, en ik ben altijd heel kritisch

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:28

Royal Dance is ook goedgekeurd bij het KWPN (zit Rubinstein en Donnerhall achter) !!

Staat bij de IJzeren Man (Limburg).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:32

Ik heb mijn Gelderse merrie een paar terug laten dekken door Hero (Hohenstein x Weltmeyer), bleek een geslaagde combinatie (zie foto's in profiel).
Hij staat ter dekking bij www.havikerwaard.nl

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 14:13

Als je een niet KWPN-hengst kiest, maar wel eentje uit een erkend stamboek dan krijg je bij het veulentje een A-register. Dit brengt wel extra kosten met zich mee (tel dat dus bij het dekgeld op voor het totaalplaatje). Voor stamboekopname moet de nakomeling aan aanvullende eisen (zoals verrichting, prok, etc) voldoen, tenzij de vader inmiddels is erkend door het KWPN. De richtlijnen zijn te downloaden via de site van KWPN.
Enne, veel KWPN-ers stammen af van oa. Duitse hengsten. Er wordt wel sjiek gedaan over de KWPN-ers die het zo goed doen, maar zonder de invloed van de buitenlandse bloedlijnen (denk ook aan Frans en Engels) blijft er van onze KWPN-er niet veel over. Als je een hengst tegenkomt die je wat lijkt, gewoon doen

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:46

LDRD schreef:
ladydarkness schreef:

let wel op de inteelt.

Ik voeg nog toe: Sandro Hit, Londonderry en Rubinstein.

Lord sinclair - Rohdiamant- don primero....

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 22:36

Ik heb gister allerlei filmpjes zitten kijken van duitse hengsten, maar ik vind dat de meeste niet echt sterk zijn van achter. Van voren grijpen ze enorm met hun benen, maar van achter zit weinig kracht. Neem nu bijvoorbeeld Rodiamant. Op de foto is hij waanzinnig, maar op het filmpje vind ik hem tekort komen.
http://www.gestuet-vorwerk.de/rohdiamant.php

Of ligt dat nu aan mij.

Wel vind ik Florencio steeds beter worden. Maar ik kan niks over Florestan vinden. Weet iemand daar iets van? Florencio is tenslotte zo goed doordat Florestan zijn vader is!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 08:38

Zitah schreef:
Ik heb gister allerlei filmpjes zitten kijken van duitse hengsten, maar ik vind dat de meeste niet echt sterk zijn van achter. Van voren grijpen ze enorm met hun benen, maar van achter zit weinig kracht. Neem nu bijvoorbeeld Rodiamant. Op de foto is hij waanzinnig, maar op het filmpje vind ik hem tekort komen.
http://www.gestuet-vorwerk.de/rohdiamant.php

Of ligt dat nu aan mij.

Wel vind ik Florencio steeds beter worden. Maar ik kan niks over Florestan vinden. Weet iemand daar iets van? Florencio is tenslotte zo goed doordat Florestan zijn vader is!

Rubiquil is voor het overgrote deel duits gefokt. (Rubinstein x Roemer) en hij is wel sterk vanachter.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:18

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:25

Zitah schreef:
Florencio is tenslotte zo goed doordat Florestan zijn vader is!

Florencio is vooral zo goed omdat Hans Peter Minderhoud er op rijdt!

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 09:29

Dat ben ik met je eens. Hans Peter rijdt de paarden allemaal geweldig, maar Florencio heeft wel kracht van achter. En dat mis ik toch wel bij veel (duitse) hengsten.

En het gekke is, vorig jaar ben ik bij een aantal veulens wezen kijken van Florencio en daar was ik niet weg van en nu zijn dat jaarlingen en zijn ze ineens al erg mooi!! Ik word steeds gekker van Florencio.

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:31

Als je met Florencio zou dekken heb je geen poespas en toch zit heb je erg interessant bloed Florestan x Weltmeyer x Pik Bube.
En als je het mij vraagt is er bij het KWPN geen beter dekhengst dan hem te krijgen.
Wij hebben jaarlingen en veulens van hem.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:32

Ik heb Florencio eens gezien in zijn Duitse tijd met Simon Dropp. Maar die hengst viel me toen zo vreslijk tegen. Onder hans Peter heb ik hem nog niet gezien. maar sindsdien ben ik niet zo'n Florencio fan.
Toch heeft Duitsland vele mooie hengsten. En je hebt veel meer keus als bij het KWPN. Tenminste dat is mijn mening. Als de KWPN fokkerij zo door gaat zijn er straks alleen nog maar Jazzen en Kracks.
Laatst bijgewerkt door Xox op 02-12-05 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt