Omdat het geen geplande dekking was, weten we niet exact wanneer de merrie gedekt is, maar de da heeft een echo gemaakt vorig jaar en toen zei hij dat er een veulen in zat van 3 maanden. Hij kan er natuurlijk wel iest naast hebben gezeten, maar je hebt met een echo toch een redelijk goed beeld en het verschil tussen een vrucht van 2 maanden of een vrucht van drie maanden kan je dan wel zien.
Ik had dus al wat voorzichtig teruggerekend en kwam met eind februari/ begin maart dat het veulen zou moeten komen. Dan had ik het veulen geschat op toen ruim 2 maanden. Ondertussen is er dus nog steeds geen veulen!! De merrie heeft 2 maanden bij de hengst gestaan voordat we erachter kwamen dat ze al drachtig was (was ook een foutje van de hengstenhouder....

Drie weken geleden leek het erop dat het veulen zou komen... De banden waren slap, ze had wat uier en ze had niet veel controle over haar achterbenen soms, maar na een dag ging dat weer over en momenteel heeft ze totaal geen uier meer.....

Ik weet het echt niet meer.... Mijn andere merrie moet nog 2,5 maanden dragen en die heeft meer uier en meer buik momenteel dan de andere...
Ik ben benieuwd.... Ik houdt jullie op de hoogte.