Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
amigo1310 schreef:ik weet hier helemaal niets over maar ik weet wel dat mijn paard een beetje x beentjes heeft!!! heel schattig..........
Afwijkende beenstand kan voor extra slijtage zorgen, waardoor je paard dus eerder "versleten" is.Lusitana schreef:Ik zou zeggen, zet het op fokkerij en afstamming, daar zitten de experts...
(ik ging alleen voor de oefening, en de lol- ik wist al dat ze op 3 jarige leeftijd arthrose had en was niet van plan-en heb nooit met haar gefokt) maar helaas doen andere mensen dat wel. Elisa2 schreef:Sinds wanneer is arthrose een afwijkende beenstand? ongelijke voorvoeten is weer wat anders,dan afwijkende beenstanden.Maar afwijkende beenstanden zijn idd erfelijk.En kunnen idd wel zorgen voor eerdere slijtage.
Elisa2 schreef:Sorry,no offence,ziet er niet zo best uit..
ze is nu bijna 19 en dankzij een super hoefsmid nog steeds rad (dit was natuurlijk net voordat ze naar de smid moest- eigenlijk te laat vanwege vakantie etc.) en ja, ze wordt nog steeds bereden, gaat prima. marquez1 schreef:Lusitana schreef:Ik zou zeggen, zet het op fokkerij en afstamming, daar zitten de experts...
mja ik zal het proberen, vaak worden mensen die er niet vaak posten genegeerd helaas