info over de hengst Gratianus?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snipsnap

info over de hengst Gratianus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 22:25

Ik wil graag alle informatie over de Bwp hengst Gratianus. Ik heb heel google al afgezocht maar kan echt niks vinden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt

kimberley12

Re: info over de hengst Gratianus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:47

Afbeelding
Gratianus stems from the well known lineage of Oesterdihoff, that has produced many jumping horses. He also draws from the blood of contest millionaires of jumping such as Grannus, Pilot, Weinberg, Adlerorden and Radetzky. Weica, his grand dam, is a unique mare, competing in tests of 1,40 m and has produced international horses such as Pour la Merit, Piroschka, Co-Pilot I, Pro-Pilot II (Pusshkin) and Phantom. He was first at his test at Medingen, with scores of 8,5 and 9 for aptitudes of the jump. Gratianus was victorious in the Classic Cycle for stallions of four years old in 1996. At seven years he was seventh in Gesves, third-third-and tenth at Torhout, as well as completing several doubles without fault in the Classic Cycle. In 2001 he continued his international career under the saddle of Dirk du Meersman, Caen, Brussels. Descendants have been well-noted in free jumping competitions for young horses (winners at Nieuwvliet, Malines) and doing well in model and appearance test
hoop dat je hier wat aan hebt, het is alleen in het engels

Snipsnap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 23:30

tja en hoe krijg ik dat in het nederlands die foto had ik al wel gevonden maar wil graag verichtingsonderzoeken enzo.

Snipsnap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 23:35

ik heb het laten vertalen op een vertaal site en dit is het geworden:

Gratianus stamt uit bekende lineage van Oesterdihoff, die vele het springen paarden heeft geproduceerd. Hij trekt ook van het bloed van wedstrijdmillionaires van het springen zoals Grannus, Proef, Weinberg, Adlerorden en Radetzky. Weica, zijn grote dam, is een unieke merrie, die in tests van 1.40 m concurreert en internationale paarden zoals Pour Laverdienste, Piroschka, Tweede piloot I, pro-Loods II (Pusshkin) geproduceerd en Spoor. Hij was eerste bij zijn test in Medingen, met scores van 8.5 en 9 voor geschiktheid van de sprong. Gratianus was victorious in de Klassieke Cyclus voor stallions van vier jaar oud in 1996. Bij zeven jaar was hij zevende in Gesves, derde-en tiende in Torhout, evenals voltooiend verscheidene dubbelen zonder fout in de Klassieke Cyclus. In 2001 zette hij zijn internationale carrière onder het zadel van Dirk du Meersman, Caen, Brussel voort. Van de nakomelingen zijn goed-nota genomen in vrije springende competities voor jonge paarden (winnaars in Nieuwvliet, Malines) en het doen goed in model en verschijningstest

Snipsnap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 17:29

niemand meer

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:49

vd heffinck heeft die lang uitgebaat en dan heeft lilanux hem uitgebaat en dit ook het laatste wat ik er van weet.

heb hier nog ergens de uislagen van de nakomelingen keuring liggen en wat hij zelf heeft gedaan op de keuring, ga ze dan even opzoeken

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:54

hier volgt het keuringsrapport:
gratianus bezit het duitse springbloed van grannus en pilot, zijn moeder pirouschka is de volle zus van de hengsten pro pilot I en II.

gratianus is een langgelijnde bruine hengst met veel front, de stap is goed en in de draf neemt hij voldoende ruimte, soms komt de achterhand wel iets na. op de harde bodem was er in stap een bemerking op het linkervoorbeen.

in vrijheid sprong hij goed terug op de hindernis en met veel vermogen. Onder de man kon hij zich beter laten rijden. Hij bewoog correct met iets weinig ruimte en matig gebruik van het achterbeen. Onder het zadel sprong hij met vermogen, wel met wat weinig souplesse.

prestaties in de cyclus:

4 jaar : 1/330
5 jaar : 1/258
6 jaar : 81/127
7 jaar : /
(berekend aan de hand v/d strafpunten behaald op de vijf beste volledige wedstrijden, volgens de richtlijnen v/d raad van bestuur)

nakomelingenrapport:

aantal geregistreerde producten:
1997: 15 (M) en 11 (V) totaal: 26
1998: 10 (M) en 11 (V) totaal : 16
1999: 12 (M) en 6 (V) totaal : 18

Tweejarigen: de tweejarigen zijn goed ontwikkelde paarden waarvan de lichamsdelen in de goede verhoudingen staan. het beenwerk is correct gesteld, vooraan werden vaak ongelijke hoeven waargenomen. De ruimte in stap en draf waren voldoende, het achterbeen kon wel wat meer onder de massa geplaatst worden.

Jaarlingen: de jaarlingen waren uniform en rijtypisch gemaakt. Ze beschikten over een mooie bovenlijn met een correct aangezette hals. Het beenwerk is hard en droog. Op de hoeven kwamen dezelfde bemerkingen als bij de tweejarigen. De stap is voldoende ruim, en in de draf mocht het achterbeen beter gebruikt worden.

Veulens: De veulens waren van het goedsoortige type. Af en toe werd een recht gesteld achterbeen en ongelijke voorhoeven opgemerkt. In de stap mocht het achterbeen iets meer plooien. De draf was voldoende. De veulens uit volbloedmerries waren verbeterd in type t.o.v hun moeder.

Totaalbeeld: gratianus geeft functionele paarden die over een goede bovenbouw beschikken. Het beenwerk is van goede kwaliteit, de ongelijke vorm van de voorhoeven is een minpunt. De bewegingen mochten iets meer stuwend zijn, maar hebben wel ruimte.

hopelijk heb ik je hiermee geholpen, zou je ervan laten dekken misschien?

Snipsnap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 23:28

ooh heel erg bedankt dit moest ik nou hebben