Ik ben op zoek naar (meer) foto's van de new forest hengst Anydale nico. Het liefst kleurenfoto's, maar alle foto's zijn natuurlijk welkom. Over zijn karakter, keuringsrapport enz weet ik al vanalles, maar ik heb nog maar 1 foto gezien van hem.
Zijn er hier misschien ook mensen op bokt die (ook) nakomelingen van hem hebben?
jah dat kan ik proberen, ik heb al gezocht of ze een site hebben, maar die hebben ze niet. Bij ons op de manege staat wel een vrouw die vroeger bij Watershof heeft gestaan en gewerkt (o.a van Watershof Pretendent) en daar heeft hij ook een tijd gestaan. Zij vertelde me dat zijn karakter super was en dat ze er vanalles mee kon doen. Het laatste wat ik van hem weet is dat hij naar Oostenrijk verkocht is.
Ik zocht eigenlijk (het liefst gekleurde) foto's van hem.
Wij hebben twee directe nakomelingen van hem gehad twee merrie's. Beide zijn nu verkocht maar we hebben van beide merrie's nog 1 dochter lopen. Heb je er vragen over??
De merrie's waren heel verschillend behalve de kleur, beide donkerbruin. De oudste merrie is ster en komt uit hele oude merrielijnen, heeft een braaf karakter maar wel een sterke eigen wil. De tweede merrie komt uit een sportlijn en is geen ster aangezien ze een gezonken rug heeft. Wel super bewegen, karakter van haar was heel druk, niet neurotisch maar wel altijd willen bewegen en dingen uitproberen. Geen stal was veilig. De nakomelingen zijn wat dat betreft sprekend hun moeders, de ene drukker en alles uittesten en de ander braaf maar voor sommige dingen panisch.
Foto's hebben we wel maar ik weet niet hoe ik dan moet doen, als je me mailt zal ik wat foto's opzoeken.
Je moet even Henk ten Damme in Eibergen bellen; die heeft er foto's zat van in zijn huiskamer hangen. Nico staat nu trouwens in Oostenrijk naar wat ik begrepen heb.