Tolan R

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Saar

Tolan R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 12:39

Mijn merrie wordt volgend jaar waarschijnlijk gedekt door Tolan R. Hebben of kennen jullie nakomelingen van deze hengst? En zo ja hoe zijn die?
xxx Ananda

Andjena

Re: Tolan R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:48

xx_ananda_xx schreef:
Mijn merrie wordt volgend jaar waarschijnlijk gedekt door Tolan R. Hebben of kennen jullie nakomelingen van deze hengst? En zo ja hoe zijn die?
xxx Ananda

Wij hebben een Tolan R veulen uit een merrie van Caritas.
Het veulen is zwart, weinig aftekeningen terwijl zijn moeder beste wel veel wit heeft. Stond 's ochtends ineens bij de merrie op stal en liep alsof hij al 5 dagen oud was. Zeer sterk veulen dus.
Heeft toen hij 5 maanden oud was over het hek van 1.55 m gesprongen en niets geraakt. Is ook sterk en groot van bouw, Juni vorig jaar geboren en nu meet hij 1.44 m.
Hij is wel heel eenkennig en niet knuffelig maar dat zal hij van zijn moeder hebben. Tolan was op stal nl. een echte knuffel.
Het veulen is wel heel cool in zijn hoofd, maakt zich niet gauw ergens druk over.

Only_Tom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:47

Tolan R

Vader - Namelus R
V/M - Aramis
V/M/M - Joost
V/M/M/M - Abgar XX
V/M/M/M/M - Rigoletto

Zwart, geboren 2000, stokmaat 1.74 m, KWPN

Deze zeer aansprekende zwarte hoogbenige hengst is een zoon van Namelus R uit een Aramis moeder en heeft dezelfde grootmoeder als Mermus R en Odermus R. Bij Tolan R komen twee zeer invloedrijke prestatiestammen van Stal Roelofs bijeen. Namelijk de Dermie stam van o.a Germus R, Mermus R, Odermus R, Toys R Us en Zandigo en de overbekende Melusina stam van o.a. Namelus R, Hay Gay, Esperite, Sam R, Lamalushi en Velusinus R. Vader van Tolan R is de interessant gefokte Namelus R die bij de top van zijn jaargang behoorde en ook jaren meedraaide in de top van de competitie.

Grootvader Aramis sprong zelf op hoog niveau voordat hij zijn intrede deed in de fokkerij. Het bloed van Joost en Abgar XX komt aan beide zijden van de pedigree voor.

Tolan R liet in Ermelo zien dat hij over een goede techniek beschikt en een snel voorbeen heeft en goed bukt. Ook beschikt deze zwarte hengst over zeer veel vermogen, iets dat we zeker nodig hebben in de huidige KWPN fokkerij. Deze zeer aansprekende zwarte Namelus R zoon beschikt over veel talent, maar is net als alle paarden van Stal Roelofs laatrijp. Van Tolan R werden in 2004 de eerste veulens geboren. Deze veulens hebben veel uitstraling, zijn hoogbenig en hebben veel souplesse.

Gestationeerd bij Stal Roelofs te Den Ham.

Had je hier al op gekeken, op hun site?
http://www.stalroelofs.nl/paginas/stall ... lan_r.html

_Saar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 13:47

Toch nog reacties na een hele tijd Maar de site had ik idd al gevonden met google. En ik hoop op een zwart veulen, vind ik echt een mooie kleur! En mijn merrie is heel knuffelig dus dat moet dan denk ik wel goed komen

moefeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:54

ik heb de halfzus van tolan gehad, dat was een fijne merrie die goed kon springen, het karakter van deze merrie was echt super!!

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:09

Only_Tom schreef:
Tolan R
Van Tolan R werden in 2004 de eerste veulens geboren. Deze veulens hebben veel uitstraling, zijn hoogbenig en hebben veel souplesse.

in zijn afstammelingenrapport lees ik toch iets heel anders;
'collectie wisselende in ontwikkelingen en voldoende rijtypische veulens. De rug is gezonken. Naast een aantal franse standen werden ook enkele toontredende standen geconstateerd. In beweging hebben de veulens voldoende ruimte, maar gaan daarbij op de voorhand.'kwpn.

Over veel uitstraling, hoogbenig en veel souplesse kan ik niet in zijn rapport terug vinden. Dus ik neem aan dat je voor jezelf spreekt?

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:56

agerrits schreef:
Only_Tom schreef:
Tolan R
Van Tolan R werden in 2004 de eerste veulens geboren. Deze veulens hebben veel uitstraling, zijn hoogbenig en hebben veel souplesse.

in zijn afstammelingenrapport lees ik toch iets heel anders;
'collectie wisselende in ontwikkelingen en voldoende rijtypische veulens. De rug is gezonken. Naast een aantal franse standen werden ook enkele toontredende standen geconstateerd. In beweging hebben de veulens voldoende ruimte, maar gaan daarbij op de voorhand.'kwpn.

Over veel uitstraling, hoogbenig en veel souplesse kan ik niet in zijn rapport terug vinden. Dus ik neem aan dat je voor jezelf spreekt?

In 2004 was Tolan nog niet goedgekeurd hij heeft toen wel wat gedekt maar bij de betere merries in 2005 heeft hij afstammelingen moeten laten zien de meeste merries waren echter matig van kwaliteit misten veel maat en formmaat (ben er zelf geweest)

Only_Tom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:43

Je kunt zeggen wat je wilt, het staat op hun eigen website...

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:49

andjena,only_tom;
De kwaliteit van de merries was niet slecht of matig volgens het rapport, dus dat is een beetje gelul in de ruimte...
De eigenaar heeft 7 veulens geselecteerd, dit zullen wel de beter veulens zijn geweest uit de 65 gedekte merries van 2004 en die passen wel degelijk in het beeld van de rapportage. Het klop dat de merries over het algemeen meer formaat moesten hebben, maar ja daarvoor kies je toch vooral z'n groote hengst voor als Tolan R. vooral hoogbenig en veel uitstraling...zal meer een uitspraak betreffen van de hengstenhouder. Welke hengstenhouder is niet positief over zijn eigen hengst?
het afstamings rapport van bijvoorbeeld tampa de (v.contender) kwam en naar mijn inziens iets beter naar voren en die had maar 50 dekkingen in 2004 en de eigenaar heeft daarzelf maar 2 geselecteerd. Of de rapport alles zeggen over de toekomstige prestaties van de nakomelingen is een nader punt

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:50

Nou in In de Strengen van het KWPN werden de nakomelingen van Tolan behoorlijk afgekraakt. Dus zou er nog een keer over nadenken als ik jou was.

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:13

Mijn verzorgpaardje is een Tolan R veulen.
Ze is bruin met witte sokjes, en een bles.