vira merrielijn en fokadvies?? (zirkoon x damiro x erdball)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamvd

vira merrielijn en fokadvies?? (zirkoon x damiro x erdball)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 10:12

Het is niet zo'n bekende lijn maar ik ben benieuwd of iemand deze merrie lijn kent.
de namen die op haar papier voorkomen zijn Jelvira, Kelvira, Vira
Mijn merrie zelf heet Pasvira.

Ook wil ik haar van het voorjaar laten dekken. Iemand misschien leuke suggesties? Zelf dacht ik aan Haarlem omdat ik een veelzijdig paard wil en deze naar mijn mening goed bij mijn merrie past.

Heeft iemand misschien interresante suggesties of tips?

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:09

Ik heb uit die stam een heel goed Rhodium veulen gezien....ik denk haast uit een volle zus van jouw merrie??/

Was ook een Zirkoon merrie..van een fokker hier uit de buurt...die ook fokker van Ids is...

Is dit niet de stam van de hengst IDS...??

MissHIS

Re: vira merrielijn en fokadvies?? (zirkoon x damiro x erdba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:55

Ja het is inderdaad de stam van Ids. Bij de Star Sale veulenveiling hadden we dit jaar een Tygo uit Jelvira v. Damiro, dus een halfzus van Pasvira (daar heb ik je toen ook over gepb't).

Dit is de tekst over de moederlijn die ik toen heb geschreven voor de veiling:

Moeder Jelvira behaalde een goede EPTM met minimaal achten voor de basisgangen en is een volle zus van de goedgekeurde hengst Ids. Grootmoeder Vira bracht daarnaast nog twee aangewezen hengsten, vijf Z-dressuurpaarden, het ZZ-zwaar paard Fyra en een Z-springpaard. Uit deze fokfamilie komen meerdere prestatiemerries, nationale sportpaarden en goedgekeurde hengsten waaronder Mount Everest, Also en Hassan.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 23:10

MissHIS schreef:
Ja het is inderdaad de stam van Ids. Bij de Star Sale veulenveiling hadden we dit jaar een Tygo uit Jelvira v. Damiro, dus een halfzus van Pasvira (daar heb ik je toen ook over gepb't).

yep dat klopt!

Van het voorjaar wil ik er zelf eens een veulentje mee fokken.
maar Rodhium is echt dressuurbloed toch?
Het is de bedoeling dat ik het veulen zelf hou en er later ook zelf mee ga rijden. daarom wil ik er graag een allround hengst op...

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:20

zirkoontje schreef:
MissHIS schreef:

yep dat klopt!

Van het voorjaar wil ik er zelf eens een veulentje mee fokken.
maar Rodhium is echt dressuurbloed toch?
Het is de bedoeling dat ik het veulen zelf hou en er later ook zelf mee ga rijden. daarom wil ik er graag een allround hengst op...

What about Tygo! Heb daar een aantal hele fijne veulens van gezien, en die uit Jelvira is ook een heel aansprekend beest.

De hengst zelf heeft goede basisgangen en kan goed springen.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 12:17

MissHIS schreef:
What about Tygo! Heb daar een aantal hele fijne veulens van gezien, en die uit Jelvira is ook een heel aansprekend beest.

De hengst zelf heeft goede basisgangen en kan goed springen.

Heb even gegoogled en t is inderdaag een ERG leuke hengst! denk dat hij ook wel bij pasvier past.
Het is wel een type dat ik zoek, springen gefokt met goede basisgangen.

Thanx!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:39

zirkoontje schreef:

Heb even gegoogled en t is inderdaag een ERG leuke hengst! denk dat hij ook wel bij pasvier past.
Het is wel een type dat ik zoek, springen gefokt met goede basisgangen.

Thanx!

Ik heb er echt een paar hele goede veulens van gezien, en hij is niet zo duur in het dekgeld. Succes ermee!