Welke hengst op Animo x Grannus x Zeus?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Welke hengst op Animo x Grannus x Zeus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 14:53

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke hengst jullie geschikt zouden vinden voor mijn merrie:

Animo x Grannus x Zeus x Abgar.

Ik heb helaas geen foto van haar op stand, maar wellicht dat jullie aan de hand van de bloedvoering alvast wat goede ideeen hebben.

Korte beschrijving:

Vosmerrie, ca. 1.70, vrij groot, lang paard (kast van een merrie), goed voorbeengebruik, achter wel sterk, maar wel beetje traag en iets recht, met name in de galop (beetje Grannus-galop volgens kenners).
Op zich ruime gangen, goede stap, correcte draf, de merrie loopt makkelijk M2 dressuur.
Ik spring zelf minimaal, dus geen klassering van belang, maar ze springt makkelijk en met veel vermogen, zou alleen sneller in het voorbeen kunnen en soepeler in het lijf dus.

Verder recht op de voorbenen, achter wat koehakkig.
En een superkarakter!

Ze heeft 1 veulen gehad (Pharaonxx, de volbloed die niet bleek te verfijnen...) en die heeft ze haar onderstel in ieder geval meegegeven. Verder mooi front, langgelijnd paard geworden.

Nou, ik ben benieuwd!

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:26

Heey heb je ook een foto, van dat veulen van Pharaon xx??

Kennissen van mij hebben een keur merrie van Animo, ook Mdressuur, kast van een merrie. Heeft nu 2 veulen van corland gehad, beide vooraan bij de veulenkeuring. Dit jaar had ze een veulen van Tenarife hier een foto
Afbeelding

Afbeelding

Was eerst niet zo'n mooi veulen, maar in verloop van tijd is het wel een kanjer geworden.

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 16:18

Heb er we een foto van, kan hem er straks wel even op zetten! (ben nu op 't werk)

Maar wat een schitterend veulen is dat zeg!