Alles gaat zo snel met Luna

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stalshine

Alles gaat zo snel met Luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 13:25

Hallo,

Luna is 18 September geboren. Het is een ontzettend stoer hengstje!
Hij is zo snel met alles! Hij at erg snel gras, ging erg snel al een eindje weg van z'n moeder en ging zo snel als hij kon opzoek naar andere pony's en paarden.
Het gaat nu erg goed met Luna, hij is gek op mensen. Als ik de wei in kom, komt hij hinnekend naar me toe rennen en dat al vanaf 5 weken! Hij is nu al helemaal gek op poetsen en hij loopt de hele tijd achter je aan. Dat komt denk ik ook doordat bij zijn geboorte maar liefst 6 mensen om hem heen stonden. Hij kon maar net staan en hij liep meteen al naar me toe. De geboorte ging ook helemaal super.
Hij kan bokken en rennen als de beste en speelt graag met andere pony's. Hij staat nu ook samen met een ander paard van wel 1.65 m en daar rend hij ook gewoon op af hoor!
Wat vinden jullie hier van: hij is nu bijna 10 weken en: gaat al aardig z'n eigen gang en loopt niet meer echt met z'n moeder mee, hij eet gras, hooi en zelfs brokken (geven wij niet maar eet met z'n moeder mee) en hij kan al aan een halstertouw meelopen en ik mag overal poetsen.. vinden jullie dit ook niet allemaal heel snel gaan? Ik ben er erg blij mee hoor alleen ik had gedacht dat het wel een stukje langzamer zou gaan of is dit toch heel gewoon?

Foto:

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Stal Shine

stalshine

Re: Alles gaat zo snel met Luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 13:28

Geen berichtjes?

Malibu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:54

Wat een leukerd! Ook al zo'n laatkomer mijn merrie is per ongeluk gedekt vorig jaar zonder dat we het wisten. Haar veulen is 6 augustus geboren, dat vond ik eigenlijk al laat...

Fijn dat alles goed gaat, maar met het halster is inderdaad wel erg snel. Neem aan dat je het zo heel af en toe doet?
Poetsen etc is wel goed hoor, zo raken ze gewend aan de aanraking op hun lichaam.

stalshine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 14:01

Malibu schreef:
Wat een leukerd! Ook al zo'n laatkomer mijn merrie is per ongeluk gedekt vorig jaar zonder dat we het wisten. Haar veulen is 6 augustus geboren, dat vond ik eigenlijk al laat...

Fijn dat alles goed gaat, maar met het halster is inderdaad wel erg snel. Neem aan dat je het zo heel af en toe doet?
Poetsen etc is wel goed hoor, zo raken ze gewend aan de aanraking op hun lichaam.

Ja, het is inderdaad een laatkomertje .. maar met het halster ging k een keer heel voorzichtig proberen.. Hij liep een beetje mee en wou daarna weer gaan rennen.. ik heb het nu een paar keer geprobeerd, maar volgens mij vind hij het wel leuk want dan als ik hem mee laat lopen maakt hij van die huppelpasjes achter me aan. Maar ik doe dit altijd maar een paar stappen en dan maak k het halstertouw weer los, want k wil het rustig aan doen!

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:26

Je foto doet het niet bij mij

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:28

Jaaaaaaa, foto doet het nu wel!

Leuk ding zeg! En idd wel laat, maar beter laat dan nooit toch?

Leuk koppie heeft Luna

Nicole01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:29

wouw leuk veulentje
Veel plezier ermee!

Patty14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:33

Idd een leukerd!! Veel plezier ermee

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:19

zo een leuk neusje

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:34

Je foto doet het niet

Maar hij is echt niet snel. Denk dat de meeste veulens die in handen zijn dat wel hebben. Mijn Luna liep na een week al aan halstertouw mee, halster na een dag al om, op gras sabbelen en eten deed ze al vanaf dag 1
Als je er gewoon normaal mee omgaat is het de normaalste zaak van de wereld, maar nu niet meer teveel ermee prutsen ze hebben ook verwerkingstijd nodig.

stalshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 17:54

Bedankt voor de reacties!:)
IK doe zelf ook heel rustig aan.. alles gaat eigenlijk van zelf.. Ik dring Luna niks aan. Ik ben net bij Luna geweest en het is gewoon egt een SGAT van een pony

stalshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 13:32

geen reacties meer?

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:43

Het lijkt misschien erg snel te gaan maar alles is normaal hoor
Bij mij krijgen ze vanaf dag 1 een halstertje op en worden ze na enkele dagen met touw geleid naar en van de wei. (eerste dagen is dat wat moeilijk vanwege bibberbeentjes) en na enkele weken gaan we met veulen alleen in de wei op stap (zelfstandig maken van mama)
Nooit te snel gaan vastbinden aan eenpaal, ring of dergelijke: de nekspieren hebben toch zeker meer dan een maand nodig om voldoende ontwikkeld te zijn en ook dan niet alleen gebonden laten (zonder toezicht).

stalshine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 15:31

frenia schreef:
Het lijkt misschien erg snel te gaan maar alles is normaal hoor
Bij mij krijgen ze vanaf dag 1 een halstertje op en worden ze na enkele dagen met touw geleid naar en van de wei. (eerste dagen is dat wat moeilijk vanwege bibberbeentjes) en na enkele weken gaan we met veulen alleen in de wei op stap (zelfstandig maken van mama)
Nooit te snel gaan vastbinden aan eenpaal, ring of dergelijke: de nekspieren hebben toch zeker meer dan een maand nodig om voldoende ontwikkeld te zijn en ook dan niet alleen gebonden laten (zonder toezicht).

Bedankt voor je reactie. Ik ben er nu wel uit dat het helemaal niet zo snel gaat Het is al wel een flinke beer Wij hebben pas een pony van 3 bij ons op stal gekregen en die had nog een veulenhalster m wat die mensen nog nooit af hadden gedaan! Egt heeeeel zielig. Zijn botten zijn helemaal verkeerd ghegroeid daardoor, doordat ze niet de juiste richting op konden groeien door het veeeel te strakke halster. Het lijkt nu net of hij altijd heeeele dikke wangen heeft.. Egt heel zielig maar tios wel een sgatje! Heeft hier niks meet te maken maar moest k ff vertellen..

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:46

Wat een leuk veulen zeg! Enig koppie!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:41

stalshine schreef:
Geen berichtjes?

Met 3 minuten ontvang je bij deze de beker voor meest ongeduldige bokker van 2005.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 00:01

Leuk veulentje hoor.