hoe paard op mijn naam krijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lon1980

hoe paard op mijn naam krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 11:24

ik heb een oldenburger ruin ,maar hij heeft nog duitse papieren
de papieren staan op de duitse fokker
hoe krijg ik die op mijn eigen naam
ik heb al het oldenburger stamboek gemaild ,maar ik kan niet zo goed duits.
tevens kreeg ik er geen reactie op.
misschien hebben andere mensen hier ook ervaring mee en kunnen die mij verder wegwijs maken

groetjes ilona

LecyTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:29

Hoi Ilona

Ik kan het niet met zekerheid zeggen omdat ik nog geen paard heb gehad die in het duitse stamboek staat.
Maar zoals het bij veel stamboeken werkt is dat je naar het stamboek schrijft ( wel even zorgen dat je naar de juiste personen schijft) en daar een overschrijvingspapier aanvraagt.
Op deze manier kan je het paard op jou naam laten overschrijven en dit formulier samen met de stamboek papieren van het paard ( altijd aangetekend, met bewijs door middel van handtekening, bij ontvangst) naar het stamboek stuurt. vervolgens krijg je meestal een accept giro thuis gestuurd gekregen met de stamboek kosten etc. Wanneer je die betaald hebt krijg je meestal de papieren thuis gestuurd gekregen met het paard op jou naam.
En ik raad je aan gewoon in het engels te schrijven. Meestal is dat een algemene taal die ze wel begrijpen...

Veel succes ermee..

groetjes
lecytinker