Valeron

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

goldwing

Valeron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 09:10

Wat zouden jullie vinden van de combi FlemminghX Zeoliet moeder en dan een veulen van de net goedgekeurde hengst Valeron Sandro hit X Houston

Nou weet ik dat het Zeoliet achtige karakter bij mijn merrie door Flemmingh opgeheven is ( merrie heeft niets van de Zeoliet streken) en van Valeron weet ik dat ook het Houston karakter niet de boventoon voert
Maar zou het niet gevaarlijk zijn om die 2 eigenlijk niet zo'n fijne karakters bij elkaar te brengen

Mijn merrie is supe braaf en van Valeron weet ik dat hij ook niet vervelend is

Spruit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:24

Ik vind het zoooon mooi paard! Van het karakter weet ik niet veel...maar als jou merrie een goed karakter heeft is dat toch al heel fijn. Bij een net goedgekeurde hengst is het natuurlijk wel afwachten hoe de nakomelingen het gaan doen, maar ik vind het wel een heel gave hengst!!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:35

Mooi paard voor op stal, daar is het mee gezegd

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:24

Ik denk dat er wel leukere combinaties zijn te bedenken dan Valeron en jouw merrie. Ik snap namelijk niet waarom ze Valeron hebben goedgekeurd, echt een veredelde pony (sorry). Maar hoezo spreekt het karakter je aan? Er zijn wel hengsten waar wat meer over bekend qua karakter.

Misschien wat meer info over je merrie dan kan er beter nagedacht worden wat voor hengst past. Want alleen op karakter kun je niet rijden.

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:53

Sjappie schreef:
Ik denk dat er wel leukere combinaties zijn te bedenken dan Valeron en jouw merrie. Ik snap namelijk niet waarom ze Valeron hebben goedgekeurd, echt een veredelde pony (sorry). Maar hoezo spreekt het karakter je aan? Er zijn wel hengsten waar wat meer over bekend qua karakter.

Misschien wat meer info over je merrie dan kan er beter nagedacht worden wat voor hengst past. Want alleen op karakter kun je niet rijden.

pony is t/m 1.57 alles daarboven is dus geen pony. Ik weet dat er ponyACHTIG staat, maar ik vind het zo vreemd dat mensen zo min doen over dit soort paarden. Hij is 1.64!! En nog jong.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:56

Ik denk dat het niet alleen om zijn stokmaat gaat. Iig voor mij niet. Want 1.64 vind ik geen verkeerde maat. Maar hij toont gewoon pony.

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:00

Sammie schreef:
Ik denk dat het niet alleen om zijn stokmaat gaat. Iig voor mij niet. Want 1.64 vind ik geen verkeerde maat. Maar hij toont gewoon pony.

ik ben het er zeker mee eens dat zijn bouw compact is en iets aan de korte kant. Maar soms kan ik me er zo aan ergeren dat mensen dan gelijk het woord pony gebruiken. Als of dat iets minderwaardigs is. In theorie lijkt me deze hengst zeker niet te misstaan op lange merries zoals vaak met flemmingh bloed.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:26

Ik vond er niets aan, propperig en heel gewoontjes lopen.

tenerife

Re: Valeron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:30

Ik kon me denk ik ook nog wel een (betere)/leukere combinatie voorstellen. Ik zal het woord pony niet in de mond nemen, maar hij is lekker beknopt, en dat koppie past niet op het lijf. En da wil niet zeggen dak helderzien bent hoor, en dat het geen goed sportpaard kan worden.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:36

Ik zal het woord pony niet in de mond nemen, maar hij is lekker beknopt, en dat koppie past niet op het lijf. En da wil niet zeggen dak helderzien bent hoor, en dat het geen goed sportpaard kan worden.[/quote]

hahaha, helemaal mee eens.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 23:22

Dan ga je toch een eind inleveren:

Zeoliet
Verrichtingsonderzoek:
Stap: 8
Draf: 8.5
Galop: 9
Rijproef: 9.2
Springen onder de man: 9
Vrij springen: 9.5
Terreinproef: 8
Karakter: 9
Stalgedrag: 9
Trainingsrapport: 9

Flemmingh:
Verrichtingsonderzoek:
Stap: 7
Draf: 7.5
Galop: 8
Rijproef: 8
Springen onder de man: 9
Vrij springen: 7
Terreinproef: 7.5
Karakter: 9
Stalgedrag: 9
Trainingsrapport: 9

Valeron:
Stap : 8,5
Draf : 8,5
Galop: 8,5
Aanleg : 8,5
Spring Afdruk : 6
Techniek : 6
Vermogen : 6
Aanleg : 6

Ik denk dat er wel betere combinaties zijn.

Unesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 08:21

Uiteindelijk bepaalt ook het gevoel van de fokker de keuze van de hengst! Al zullen vele het er niet mee eens zijn, je fokt zelf het veulen. Dus moet het ook naar je smaak zijn! Wel vind ik dat je de tekort komingen van je merrie en gekozen hengst moet kennen. Want aan vermeerdere heeft niemand iets. Je wilt tenslotte allemaal een beter veulen fokken!!!!!!! Dus las Valeron past. Go for IT.
Beetje bevooroordeeld ben ik wel, ken Valeron al vanaf zijn 5 a 6 maanden. Geloof me, dit paard KAN LOPEN!

gr. Marco

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 08:30

ik vind het ver gezocht om af te gaan op een stel cijferlijsten. Zo fok je geen veulen.

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:50

Mansolein schreef:
In theorie lijkt me deze hengst zeker niet te misstaan op lange merries zoals vaak met flemmingh bloed.

Ik zou deze theorie maar niet in de praktijk brengen..

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:35

Basvdv schreef:
Mansolein schreef:
In theorie lijkt me deze hengst zeker niet te misstaan op lange merries zoals vaak met flemmingh bloed.

Ik zou deze theorie maar niet in de praktijk brengen..

daarom zeg ik in theorie. Ik heb de hengst niet in het echt gezien dus kan zijn bouw verder niet beoordelen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:39

[quote="Mansolein"]ik vind het ver gezocht om af te gaan op een stel cijferlijsten. Zo fok je geen veulen.[/quote]

Zo is de trent de laatste tijd wel. De hengst met de hoogste cijfers krijgt de meeste dekkingen, en als hij toevallig vos is zal het no. 2 zijn.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:50

ik (en meerdere met mij) vond het cyferlijstje van Valeron uit de lucht gegrepen, niet in vergelijking met de anderen...

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:13

Wat mij betreft hadden ze die hele valeron niet een hoefen goedkeuren, ik zie de meerwaarde er niet van in. Doe dan bij Van gogh ofzow, dat is een echte hengste en allround. Van Flemmingh komen ook nog wel redelijke springers en zeoliet is ook wel allround.

goldwing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 13:33

ben niet af gegaan op het cijfer lijstje is ook maar een moment opname
Mijn merrie kan wel wat compact gebruiken Niet dat ze heel erg lang is ze staat goed in het model en haar gangen zijn alle drie super dus daar hoef ik het ook niet voor te doen
Ik wil geen allrouder en springer wil dressuur gericht een veulen plus dat ik eigenlijk sandro hit wil maar die vind ik voor een fun veulen veel te duur
Zelf heb ik ook aan florencio of zo te denken maar kreeg het advies daarmee uit te kijken omdat dat op mijn merrie wel eens een heel kleintje kon worden ( advies van een fokker met een eigen merrielijn en jaren lang ervaring al een paar toppers gefokt) dus daar ben ik dan maar snel afgestapt
Valeron ken ik van de gene die hem zadelmak gemaakt heeft en van de tijd dat mijn paard daar stond om ingereden te worden
Hij trok meteen mijn aandacht ookal stonden er veel meer paarden en komen en gaan er nu ook nog steeds hele leuke paarden
Waarom weet ik niet hij stond nog op stal en heb hem een tijdje later pas voor het eerst zien lopen maar hij was toen al snel weg ( was zadelmak en begin knoppen zaten er op)
Nu kwam ik hem dus weer tegen in de hoefslag dat hij goed gekeurd was en de gedachte om die hengst te gebruiken kwam meteen boven

tenerife

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:37

dan nog er zijn nog wel betere dressuurhengsten, en van florencio valt wel mee want, wat ik er van heb zien lopen zijn het juist veulens met maat.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:39

Ik heb ook vooral grote veulens gezien van Florencio.

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:20

goldwing schreef:
ben niet af gegaan op het cijfer lijstje is ook maar een moment opname
Mijn merrie kan wel wat compact gebruiken Niet dat ze heel erg lang is ze staat goed in het model en haar gangen zijn alle drie super dus daar hoef ik het ook niet voor te doen
Ik wil geen allrouder en springer wil dressuur gericht een veulen plus dat ik eigenlijk sandro hit wil maar die vind ik voor een fun veulen veel te duur
Zelf heb ik ook aan florencio of zo te denken maar kreeg het advies daarmee uit te kijken omdat dat op mijn merrie wel eens een heel kleintje kon worden ( advies van een fokker met een eigen merrielijn en jaren lang ervaring al een paar toppers gefokt) dus daar ben ik dan maar snel afgestapt
Valeron ken ik van de gene die hem zadelmak gemaakt heeft en van de tijd dat mijn paard daar stond om ingereden te worden
Hij trok meteen mijn aandacht ookal stonden er veel meer paarden en komen en gaan er nu ook nog steeds hele leuke paarden
Waarom weet ik niet hij stond nog op stal en heb hem een tijdje later pas voor het eerst zien lopen maar hij was toen al snel weg ( was zadelmak en begin knoppen zaten er op)
Nu kwam ik hem dus weer tegen in de hoefslag dat hij goed gekeurd was en de gedachte om die hengst te gebruiken kwam meteen boven

als je er gelijk al weg van was en je hebt er een heel goed gevoel over dan moet je het gewoon doen!!! Volg altijd je gevoel.

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:31

goldwing schreef:

Dan moet je weloverwogen beslissen of Valeron wél bij je merrie past. Je moet niet alleen gek zijn van de hengst, het gaat om de combinatie tussen hengst én merrie.