Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mocht het een hengstveulen worden wie weet kun je hem wel op de hengstenkeuring voorbrengen.
Karin schreef:Zoals Petraaken al zegt: het NRPS. Dat heeft een AA-register speciaal voor Anglo-Arabieren.
Op de site van het NRPS (zie het sticky topic bovenaan FA) vind je hierover informatie.
In België kun je terecht bij het BAPS, zie http://www.agris.be/horsis/nl/ras/paarbis.html

Karin schreef:Behalve onder enduranceruiters.
Maar idd, voor de warmbloedfokkerij en -sport zou ik dan ook voor het NRPS kiezen.
Suelza schreef:Of het AES stamboek.
(Anglo Europian Studbook)
Ook speciaal voor paarden met volbloed-genen.
Mocht het NRPS niets worden, want dat zou ook mijn eerste keuze zijn...
pieterm schreef:klopt, AES is niet BWP erkend
dit zou het veulen moeten worden
http://www.allbreedpedigree.com/index.p ... _font=1&l=
Dit veulen kan wel eens een leuke allrounder worden. Ahoewel Lauries Crusador meer gebruikt wordt voor DRessuur dan voor springen denk ik. Ik geloof dat het NRPS hengsten heeft met bloed van Aswan en Czardas. (Maar sla me daarvoor niet dood als dat nieet klopt hoor
).
Als je twijfelt neem ander contact op met het stamboek zijn wel enkel in de ochtend bereikbaar tot 12.30u Peterina schreef:Als de hengst die je kiest WEL BWP goedgekeurd is en je laat de merrie "opnemen" in de stamboek dan krijg je wel "vol" BPW stamboek papieren mits de merrie volwaardig arabier papieren heeft.
Ik heb zelf een BAPS geregistreerde merrie x BWP goedgekeurde dekhengst = veulen met BWP passport en stamboekpapieren.
petraaken schreef:
Amai fokken met Lauries Crusador.Dit veulen kan wel eens een leuke allrounder worden. Ahoewel Lauries Crusador meer gebruikt wordt voor DRessuur dan voor springen denk ik. Ik geloof dat het NRPS hengsten heeft met bloed van Aswan en Czardas. (Maar sla me daarvoor niet dood als dat nieet klopt hoor
).
pieterm schreef:Peterina:
volgens de bwp site moet een merrie hieraan voldoen om de moeder ingevuld in de stamboom van je veulen te krijgen
1. Zij is een moeder die in BWP is ingeschreven.
2. Zij is een moeder die komt uit één van de volgende stamboeken: een lijst met een deel van de WBFSH waar arabieren niet tussen staan
3. Zij is een moeder die komt uit één van de niet door BWP erkende stamboeken die voorkomen op de lijst van de WBFSH. Hiervoor wordt een registratiekost aangerekend van 30 EUR.
Volgens mij is baps geen WBFSH-lid of heb ik dit mis?
pieterm schreef:bedankt voor alle info
Er is mij beloofd dat ik kan dekken met lauries crusador, moest het niet lukken neem ik een andere volbloed die dressuurkwaliteiten doorgeeft
pieterm schreef:bedankt voor de waarschuwing, ik zal me nog wat verder laten informeren.
Weet iemand nog interessante volbloeden die goede dressuuureigenschappen vererven?