Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
Mieke schreef:Ik ken er eentje die het NIET doet. Wel valt het me op dat veel directe en indirecte nazaten van Rubinstein luchtzuigen. De zwakke maag zal misschien iets erfelijks zijn?
) rond ooseven; zoals boven al wordt opgemerkt; dit is iets wat bij meer Rubinstein nakomelingen voor komt.
want dan staat hij meermalen achter elkaar te mesten.Starlett schreef:Dit is echt onzin. Dat luchtzuigen is niet genetisch bepaald. Tenminste niemand heeft dat ooit bewezen!
petraaken schreef:aangezien Rubiquil een nazaat is van Rubinstein en ik al aan mijn 3de rubiquil nakomeling ben en GEEN VAN ALLEN ZUIGT LUCHT. Dat luchtzuigen is gewoon stalgebrek en komt in de meeste gevallen voor doordat ze te weinig buiten in de wei lopen.

farichta schreef:Luchtzuigen is niet erfelijk! Wat wel erfelijk kan zijn is stressgevoeligheid en als dat op de maag slaat, heb je een voedingsbodem voor een luchtzuiger. Als je daar inderdaad bij optelt dat er vaak veel geld voor die paarden wordt betaald en ze daarom vaak niet zo veel weidegang krijgen, heb nog een extra factor te pakken.
=^.,.^=