Info over (sperma en veulens) van FLORENCIO

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horseNL00

Info over (sperma en veulens) van FLORENCIO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 18:10

Hoi hoi,

ik zit er serieus over na te denken om mijn merrie (Donnerhall x Rubinstein x Cardinal XX) te gaan dekken met Florencio. Maar... nu heb ik gehoord dat zijn sperma niet in orde was en dat er een of ander virus in zit. Weet iemand mij hier meer over te vertellen?

Ook ben ik erg nieuwsgierig naar hoe zijn nakomelingen het doen. Heeft er iemand al een veulen van? Weet iemand waar ik (op internet) rapporten kan lezen over zijn nakomelingen? Vind het wel erg belangrijk dat ik een goede keuze maak, moet nog jaren tegen het veulen aankijken

Alvast bedankt voor de reacties!!

tenerife

Re: Info over (sperma en veulens) van FLORENCIO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:14

Florencio was eva positief. Maar dekt weer gewoon en is opzich niks aan de hand en je kunt er gewoon bij dekken.

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:58

Wij hebben er ook gewoon mee gedekt, niks aan de hand.
Waarschijnlijk is 60 % van de nederlandse paardenstapel met eva besmet. KWPN test er ook niet op dit doen ze alleen in Duitsland.
We hebben een jaarling en veulen van hem en ik heb er al meerdere hier in de buurt gezien.
Mooi, groot en veel beweging.
Volgend jaar verwachten we er weer twee.

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:59

Trouwens is een van die twee ook een Donnerhal.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:26

suzan1 en marilyn op bokt hebben ook hele knappe florencio enters.

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 22:06

hmm.... dat ze er in Duitsland wel op testen da's niet zo mooi. Die van mij is namelijk ingeschreven in het Oldenburgs verband! Hanneliesje, zou je mij misschien een foto kunnen laten zien van die Donnerhall X Florencio? DAT is wel heel boeiend!!!

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 23:23

Vraag het maar even na als je het er aan toe hebt aangezien er ook berichten waren dat de hengst NIET positief meer is.

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 08:57

Ik heb een Florencio X Respect (V: Rubinstein) hij had als veulen een onderhals op 4 maanden, maar die is nu weer weg. Komt bij moeders vandaan, had haar eerste veulen ook.

Voordelen van Floris op mijn merrie. Hij heeft de galop echt heel erg verbeterd en heel veel kracht in de beweging meegegeven. Foto's in mijn profiel. Mijn merrie is echter wel een bloedkikker en Floris heeft dan ook een bloedkikker gegeven. Veel te chique voor het KWPN met name het fijne beenwerk. Ik ben er erg blij mee want dat is het type wat ik wilde, maar bij het KWPN zullen ze hem de deur wijzen dus je merrie moet van zichzelf wel massa en bot hebben. Mijn veulen heeft wel een flinke maat. eindstokmaat denken wij zeker rond de 1.70m.

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:19

De Florencio x Donnerhall moet nog geboren worden!!!
Ik verwacht er wel veel van aangezien de Donnerhall alleen extra bewegende paarden heeft gegeven.