De merrie Orselinde (Amor X Saoud)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XLC70

De merrie Orselinde (Amor X Saoud)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 11:29

Wie o wie heeft er voor mij informatie over de merrie Orselinde (Amor X Saoud) en eventuele nakomelingen hiervan? (prestaties, gedrag, foto's etc)

Ik weet dat deze merrie de hengst Calimero (v. Legaat) en de merrie Once upon a Time (v. TCN Partout) op de wereld heeft gezet.
Daarnaast komt de fokmerrie Horselinde (v. Amethist) ook uit deze merrie, welke weer de moeder is van mijn Rubinstein merrie.

Maar verder? Kent/rijdt iemand nog meer nakomelingen uit deze stam? Zijn die paarden fijn/makkelijk te rijden, etc? Mijn merrie is namelijk erg merrieachtig waardoor er door velen gelijk wordt gewezen naar het Amor bloed wat erin zit. Ze is 100% te vertrouwen maar wel erg koppig en super slim! Ze is erg ijverig met werken, en pakt nieuwe dingen snel op.

Nou, hopelijk kan iemand mij meer vertellen... Ik ben benieuwd...

XLC70

Re: De merrie Orselinde (Amor X Saoud)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 11:59

XLC70 schreef:
Daarnaast komt de fokmerrie
Heralinde

(v. Amethist) ook uit deze merrie, welke weer de moeder is van mijn Rubinstein merrie.

Foutje...

uRaLiNDe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:34

Mijn merrie komt ook uit deze stam.. het is de oma van mijn merrie Uralinde (v.orame).
Een nakomeling van Orselinde is oa. Floralinde( dit is dus de moeder van uralinde) verder weet ik niet veel zelf over Orselinde.

XLC70

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 14:21

uRaLiNDe schreef:
Mijn merrie komt ook uit deze stam.. het is de oma van mijn merrie Uralinde (v.orame).
Een nakomeling van Orselinde is oa. Floralinde( dit is dus de moeder van uralinde) verder weet ik niet veel zelf over Orselinde.

Maar jij kan mij dus wel wat vertellen over jouw merrie lijkt me....

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:26

Hey
Op onderstaande link staat haar afstamming en als je klikt op toon nakomelingen (onder haar stamboom) dan krijg je een aantal nakomelingen van haar te zien waar je ook weer de afstamming en nakomelingen van kunt zien enz. Waarschijnlijk heb jij dan Oralinde of Pantheon, die staan vermeld als afstammelingen van Heralinde

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=6337

Verder kan je op de site www.kwpn.nl even een mailtje sturen met daarin de vraag dat je iets meer wilt weten over de merrie Orselinde en dan krijg je dat thuisgestuurd binnen een paar dagen!

Orselinde is de moeder van de KWPN gekeurde Calimero en de NRPS gekeurde Levantijn!
Goeie lijn dus hoor!
Succes
Laatst bijgewerkt door Demini op 21-11-05 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:31

uRaLiNDe schreef:

Hier staat jouw merrie
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=74921

En dit zijn ook nakomelingen van haar moeder:

Nicolinde v. Belisar
Syrahlinde v. Flemming

XLC70

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 16:07

@Desiree, Pantheon is inderdaad mijn merrie, ik heb haar zelf op Paardenfokken gezet

Maar ik ben juist benieuwd naar gedrag en prestaties van de nakomelingen van Orselinde. Dus jouw tip om KWPN te mailen is erg handig voor de prestaties, thanks!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:38

Wellicht kan ik nog helpen? Ik heb een Apollonios XX x Amor x Saoud.

Orselinde is Imker's moeder. Van de fokker van Imker en Orselinde + nog vele anderen uit deze stam, heb ik wat nadere info gekregen op papier. Ik zal mijn best doen dit in te scannen en op de 1 of andere manier hier neer te zetten.

Imker kan best koppig zijn, maar heeft daarentegen een groot hart, is moedig (van de duvel niet bang) en meer als 100% te vertrouwen. Ik vind het heel jammer dat hij in 2004 een beenblessure heeft gekregen, want ik weet zeker dat ik nog wel verder met hem was gekomen in de basissport.