welke hengst bij deze burggraafmerrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mel77

welke hengst bij deze burggraafmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 22:58

Hoi,

Ik heb een 9 jarige kwpn merrie die ik van het voorjaar wil laten dekken, ik ben nu druk bezig kijken naar een goede hengst voor haar.
Een dressuur, springgefokt of allrounder?
Het is een langgelijnde merrie die goed kan bewegen, sterk vanuit de achterhand. Niet zo sterk in de rug. ( ze is ook vrij lang)
Ze is wat grof heeft niet echt veel luxe, wel een mooi oog.
Deze merrie heeft karakter, is wat zuur op stal en met rijden niet een van de makkelijkste. ( ze heeft ook een naar verleden gehad)

afst. Burggraaf x zelhem x afrikaner x makelaar en ze komt uit een stermerrie moeder.

Zij zelf is een allrounder, kan goed springen en goed bewegen voor de dressuursport.

stm. is 1.69m en ik wil ook rond die maat fokken of groter mag ook.

Ik zit zelf te denken aan springgefokte hengsten Quasimodo Z, Contender II , tygo of Viento uno - w

en dressuur: Valdez, UB 40 of Uphill.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marleen79

Re: welke hengst bij deze burggraafmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:24

Jouw paard doet mij denken aan mijn Burggraaf merrie (mv. Amethist). Ook een goede beweger en een langgelijnd groot lichaam. Mijn merrie is denk ik iets zwaarder dan de jouwe, maar dat kan ook zo lijken op de foto. Mijn merie heeft 3 veulens gehad: een Numero Uno, een Kojak en een Phin Phin. Ze bracht 3 goede veulens met enorme beweging en de Uno kan super springen. de Kojak is er helaas niet meer, maar leek als veulen heel goed. De Phin Phin is een belofte voor de toekomst, heeft ook hele goede beweging en ik denk dat deze ook goed zal springen. Ik zou, als ik jou was een zelfde type hengst kiezen (dus eentje met behoorlijk wat bloed). Succes ermee!

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:47

Ik heb een paar foto's van de Uno en de Phin Phin gevonden: hier komen ze!

Afbeelding
Dit is de Numero Uno op 2,5-jarige leeftijd

En dit is de Phin Phin:
Afbeelding
Afbeelding

Deze is hier een jaar oud.

mel77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 13:58

Hoi Marleen,

bedankt voor je reactie, foto's en de tip.
Ik zal er serieus over nadenken, mijn voorkeur gaat dan uit naar Numero Uno. Phin Phin ken ik eigenlijk niet echt.

zwitsal11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 22:59

mel77 schreef:
Hoi,

Ik heb een 9 jarige kwpn merrie die ik van het voorjaar wil laten dekken, ik ben nu druk bezig kijken naar een goede hengst voor haar.
Een dressuur, springgefokt of allrounder?
Het is een langgelijnde merrie die goed kan bewegen, sterk vanuit de achterhand. Niet zo sterk in de rug. ( ze is ook vrij lang)
Ze is wat grof heeft niet echt veel luxe, wel een mooi oog.
Deze merrie heeft karakter, is wat zuur op stal en met rijden niet een van de makkelijkste. ( ze heeft ook een naar verleden gehad)

afst. Burggraaf x zelhem x afrikaner x makelaar en ze komt uit een stermerrie moeder.

Zij zelf is een allrounder, kan goed springen en goed bewegen voor de dressuursport.

stm. is 1.69m en ik wil ook rond die maat fokken of groter mag ook.

Ik zit zelf te denken aan springgefokte hengsten Quasimodo Z, Contender II , tygo of Viento uno - w

en dressuur: Valdez, UB 40 of Uphill.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Is furore mishcien wat ik heb wel nakomelingen gezien burgraaf xfurore en die sprongen super

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:13

Geen foto's quoten alsjeblieft

buitenlust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:44

Is de zwarte trakehnerhengst Kasparow iets voor haar?
Hij kan luxe meegeven en bovenal een superkarakter.
Is hartstikke all-round. Kan alles goed en springt bovenal erg graag.
Tommie Visser heeft hem nu op zz-zwaar niveau.
Hij staat bij je in de buurt. Ik zou gewoon eens vragen of je naar hem mag komen kijken. (Ben je meteen verkocht).
www.kasparow.com

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:10

Wijzelf hebben een Indoctro X Burggraaf , is een plaatje en heeft super bewegingen , eigenlijk een zeer allround paard.
Ben zelf wel gecharmeerd van de kwaliteiten van Indoctro nakomelingen, zeker als je allround wilt gaan.

Afbeelding

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:23

Mijn schoonvader heeft een Burggraaf-merrie die in beschrijving veel op die van jou lijkt, alleen onder het zadel weet ik niet want ze is niet zadelmak. Die heeft dit jaar een veulen van Kreator xx gehad en dat is echt een supermooi veulen met veel luxe, maat en (vooral belangrijk voor mij ) veel beweging. Deze hengst is in Nederland niet zo bekend maar fokt behoorlijk allround.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:33

Het is belangrijk om eerst na te denken of je een all-rounder wilt fokken of juist spring gericht of anders dressuur. (de beste dressuurhengsten zit ook mvaak weer springbloed achter...)

Een mooie en goeie allrouder is Goodtimes, fokt elegante allrouders.
Verder geeft Cantos en Cassantos ook goeie paarden.
Indoctro's is goed, maar vaak iets moeilijker in hun karacter. Indoctro x burggraaf wil ook nog wel es groot uitvallen.
Wil je echt springen fokken, kun je Guidam ook proberen, maar dan moet je geen hoge dreessurverwachtingen hebben. maar met het springen zit het wel snor.

Als ik jouw was zou ik niet specifiek dressuur fokken, want stel dat dat dier dan toch nog voor geen meter kan lopen, heb je en paard waar je helemaal niks mee kan.

succes!

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:12

Kraetor is niet goedgekeurd voor het KWPN.

JollyJumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:46

Maar wel voor een heleboel andere stamboeken. Ik weet zo even niet uit mijn hoofd welke, maar in ieder geval ook in Duitsland en ik meen ook AES, maar nogmaals dat weet ik niet uit mijn hoofd. En mijn schoonvader fokt zijn paarden voor de sport en niet voor de keuring...

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:23

Kreator zou ik lekker laten staan

Ik zou voor deze merrie in geen geval voor een puur dressuurgefokte hengst gaan, maar gewoon voor een lekkere allrounder.

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:20

ik zou quazimodo z gebruiken.........

mel77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 23:31

ik heb zelf een Kreator gehad, een hele lieve 3 jarige hengst goed bewegen en heel goed springen maar een wat grof achtig paard voor namelijk het hoofd. Ik heb ook meerdere nakomelingen bekeken en veel hebben dat, helaas is kreator niet echt een paard voor mijn Burggraaf.

Indoctro vind ik ook super, inderdaad soms moeilijk karakter en hij is niet echt goedkoop in dekgeld. Het word mijn eerste veulen bij haar dus ik wil eerst kijken hoe ze fokt, Misschien volgend jaar. Indoctro is wel een optie.

Reeskees, bedankt voor je info. Voor goodtimes heb ik inderdaad ook gekeken en wil ook zeker een allrounder daar ben ik wel overuit.

Ik ben nog steeds hard aan het nadenken over Quazimodo Z alleen weet ik niet veel over zijn nakomelingen daar zoek ik wat informatie over. Ps bedankt voor je tip Kiana en trouwens iedereen.

Het is niet makkelijk om een geschikte hengst te vinden voor de merrie.

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 09:14

En wat van Osmium? Een allrounder, alleen iets minder chique, qua hoofd ed. Maar dan heb je wel kwaliteit in gangen en springen!
Dan heb je ook nog een Belgische hengst (v/d Helle staat erachter, weet de naam even niet meer), een afstammeling van Ferro. Super chique, geweldige bewegingen EN springen! Die zou ik toch eens opzoeken. Weet iemand de naam??

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:20

Pavarotti van de Helle bedoel je,denk ik

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:52

Nee, toch niet. Twijfel even, kan ook van het gestelhof zijn (die belgen ook!). Was in ieder geval een geweldige allrounder, en afstamming van Ferro.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:07

Saros van het Gestelhof

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:12

Warkant