Nog meer mensen met een Grannus?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Nog meer mensen met een Grannus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 21:18

Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met een Grannus?
Grannus is btw een hannoveraan
Kunnen jullie ook een beetje de karakter omschrijven?

Ik heb een super brave makke Graf Grannus (van Grannus )
Heel makkelijk paard

Nog meer mensen?

lievenr

Re: Nog meer mensen met een Grannus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:46

een van mijn beste vrienden hebben een goedgekeurde graf grannus.

www.breemeersen.be en dan naar hengsten gaan en granusso aanklikken

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 21:55

Wauw, die is mooi!
Het zijn volgens mij allemaal zwart/donkerbruine spring nakomelingen van Grannus!

Nog meer mensen?

lovermier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:14

hoi hoi,

ik heb een paard gereden uit een moeder grannus..met oldenburger stamboek..

Afbeelding
salvador on fire
geb '99
( stalon x grannus )

dressuurmatig heel goed te rijden...en lekker rustig..helemaal niet schrikachtig ofzo.
maar met springen erg snel en sterk... het ging wel goed... ma als t wat hoger wordt vond ik t soms wel wat moeilijker want dan wilde ie nog meer..haha..
met buitenritjes wat hij t fijnste paardje wat ik tot nu toe heb gereden..ook zo braaf en fijn..heerlijk paard was t om te rijden!!

groetjes

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:28

Het paard Jewel's Amethyst is volgens mij van Grannus. Won in 1998 als ik het goed heb de Volvo World Cup, heeft gesprongen onder ALbert Voorn, Piet Raijmakers en Anky heeft er ook nog opgezeten! Is een superbraaf en lief paard, echt een topkarakter!

Bianca__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:04

Bij ons op stal staat een Nassau X Grannus. Onwijs goed beest! Heel los in zijn lijf, en rug. Zeer goede springtechniek! Verder heel braaf met rijden, en pikt dingen heel vlug op. Leergierig dus.

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 13:53

Fijn om te horen dat er posetieve reactie's zijn

@ alexandra: heb je het over jou paard of over grannus

NatasjavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:11

Top Gun van Jan Tops was een Grannus. Jaren lang een vaste waarde voor het Nederlandse team.

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:23

Ik heb bij Astrid van Leeuwen gewerkt. Zij had ook een Grannus, hij heette Skyman. Ze is er in 2002 op een wereldbekerwedstrijd in Helsinki nog 5e mee geworden. Op 26 februari 2003 heeft hij helaas zijn been gebroken en hebben ze hem in laten slapen. Het was een supergoed springpaard maar hij had niet zo'n fijn karakter, hij beet namelijk nogal vaak.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:12

ik heb het over Amethyst

vanini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:47

Ik heb een Ohorn x Herannus. Herannus is een Grannus. Hij is zwart met veel wit op de benen en een witten bles

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:09

Papa van mijn paardje is ook Grannus. Heb wel een foto maar weet niet hoe ik die moet plaatsen.

Ontzettend lief en eerlijk beest. Wel pittig en je moet m niet onterecht (in zijn ogen dan)behandelen want dan word ie boos >;)
Hele goede springer. Dressuurmatig heb ik t nog wel eens moeilijk met m want ik ben niet zo'n goede ruiter en hij gebruikt die dikke hengstennek (is wel geruind hoor op zn 7de) nog wel eens tegen me.
Echt een heerlijk paard en gek op knuffelen maar wel een apart karakter (daarom is ie ook zo leuk)

kara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:38

hoi,
ik heb een Garmisch ( Grannus x Jasper x Nimmerdor), echt een ontzettend gaaf dier, heel groot bijna 1.78 en dat uit Garmisch, die zelf maar 1.61m is. Mijnpaardje loopt ZZ-L, gaat echt heel goed, is nu net 7jaar dus echt het gaat heel snle, maar is wel heel snel erg beledigd en dan doet hij niets meer voor je.

Ik heb ook een 5jarige Gracieux( dat is een Grannus x Akzent II) ook een heel leuk dier maar die is wel een stukje kleiner namelijk maar 1.63, loopt momenteel M1, maar is heel snel beledigd en als hij vindt dat je iets moeilijks doet dan begint hij om te steigeren en te bokken, zo van dit wil ik niet, maar de volgende dag weet hij dan precies hoe je iets moet doen, dus ach als het zo makkelijk blijft gaan dan nneem ik het karakter op de koop toe. Trouwens hij is ontzettend lief en je kan er een klein kind mee wegsturen. Voor mij het ideale paard!

Helaas kan ik geen foto plaatsen, maar pb me gerust als je meer wil weten.