Ik wil co misschien over een aantal jaren als ze uit de sport is eens laten dekken, als de mogelijkheid er is. Zou ik iig wel graag willen.
Nu was mijn vraag welke welsh K hengst jullie voor mijn merrie zouden kiezen. Coco is een Valentino ( v. downland folklore) x Purpur Ox.
Haar kleur is vos met een hele dunne vacht, manen en staart. Ze heeft een bles en een wit voetje.
Coco is echt superbraaf, maar kan met rijden ( op concours bijvoorbeeld ook) wel wat gespannen worden, waardoor je er niet meer zo fijn aan kunt rijden. Je moet haar echt in de ontspanning rijden, anders spant ze zich weer en zet ze een nekje erop en drukt ze haar rug weg. Ze loopt nu Z1+ 4.
Als ze eenmaal ontspannen is, is ze juist heel fijn te bewerken, ze werkt altijd mee. Van haar hengstigheid merk je nóóit iets.
Ze is met alles braaf, wat je maar kunt bedenken.
Haar minpunten: Naar mijn idee is ze te lang en is haar rug wat week en wat overbouwd. Ze zou ook meer souplesse en beweging mogen hebben.
Hier wat foto's, deze zijn van een tijdje geleden, ze is nu veel meer ontspannen.

hij staat op stal ysselvliedt