[Ik zou kijken naar een bewezen allround hengst waarvan bekend is dat hij groot fokt. Houdt er wel rekening mee, dat als de moederlijn kleintjes fokt dat je maar waarschijnlijk max. 5cm zal winnen, zelfs als een hengst gebruikt die zelf 1.71 en groot fokt. Reken niet op een paard van 1.70.
Verstandige zet dat je de dierenarts er al naar hebt laten kijken.[/quote]
Ja daar heb ik inderdaad zelf ook al aan gedacht. Hoop een paardje te fokken die rond de 1.60 word! Aan welke allroundhengsten zou ik bijvoorbeeld kunnen denken?
We hebben ook al zitten denken aan een ponyhengst! Ten eerste omdat de kans dat we weer een e-pony fokken met een KWPN hengst aanwezig is. En ten tweede omdat men zegt dat dit de dracht en de bevalling voor de merrie makkelijker maakt! Aan de andere kant vinden we dit ook wel zonde, het fokken van een kruising. Wat vinden jullie hiervan?
De dierenarts denkt nu dat het wel kan! Toch laten we haar eerst opvoelen en verder onderzoeken! Ook wordt de merrie weer in conditie gebracht door iemand anders, zodat ze in topconditie is als we haar laten dekken. Heb hier helaas zelf geen tijd voor, vanwege mijn studie en dan vooral omdat ik niet meer bij mijn ouders woon
Bedankt voor de tip van het opvragen van informatie bij het KWPN!