Montovani?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dela

Montovani?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 11:16

Wie kent deze hengst?

hij staat bij de watermolen in Haaksbergen (www.watermolen.net)

dit staat er op de site:

Mantovani is een zoon van de internationaal springende Franse hengst Quattro (Qredo de Paulstra - Galoubet A - Almé) Moeder Brieka leverde in combinatie met Voltaire ook de goedgekeurde hengsten Iron en Guido. Uit deze bekende Gelderse familie komen ook de KWPN goedgekeurde hengsten Boston, Dublin en Obrecht. Mantovani valt op door zijn schitterende exterieur en fantastische bewegingen. De kinderen uit de eerste beperkte jaargang doen het extreem goed: Relelaleen stamboekopname 90 punten exterieur, 85 punten springen, 78 punten vrij bewegen. Na haar EPTM-test maakte ze aanspraak op het keurschap. Reality stamboekopname 80 punten exterieur, 84 punten vrij bewegen, 5e in de VSN-finale, EPTM-test 80 punten. De zoon van Mantovani Richman is goedgekeurd in Denemarken. Daarnaast zijn reeds 5 veelbelovende dressuurtalenten geëxporteerd. Mantovani is een zeer sterke vererver in zowel exterieur, dressuur en springaanleg. De all-rounder bij uitstek. Vergeet hem niet.

Deze hengst lijkt mij geschikt voor mijn merrie.
Deze is springgefokt, maar heeft qua aanleg voor de dressuur een groot te kort. Verder is ze 1.63m.

wat denken jullie?

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:43

ik ben bekend met de merrielijn. Allround merrielijntje, met een voor haar hoge leeftijd prachtige moeder Brieka.
Houdt er wel rekening mee dat Brieka nog wel eens een iets kleinere geeft, en ook Quattro geeft ze niet allemaal even groot.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:50

we hebben een 3 jarige merrie van hem staan.
valeur
mantovani x cabuchon
grote merrie fijn paardje
erg braaf.
met drie fijne gangen
wel een beetje een sloom paardje
moet haar echt aan het werk zetten.
zal van de week eens een foto van haar maken

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:54

Mantovani is een allrounder uit een dito moederlijn met een goede moeder & oma. Imo heeft de merrie wel een scheutje bloed nodig wilt mantovani 'z'n' werk goed doen..

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 15:13

opzich is die van mij een kleine heethoofd...
lancelot = nimmerdor X voltaire
en de moeder zit ook nimmerdor in!

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:37

Ik heb mantovani in het echt meegemaakt en die hengst kan zo geweldig lopen. Vindt Ik tenminste. We willen heel misschien onze Pythagoras merrie door hem laten dekken.

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:09

waar is mantovani gebleven dan, want ik hoor er nooit meer iets over. of wie hem rijdt.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:40

Hij staat bij de Watermolen van jan greve en wordt gereden door Remy Bastings. Hij heeft een tijd in Denemarken gestaan waar hij ook een gekeurde zonn heeft Richmann. Daarna kreeg hij een langdurige blessure. Maar loopt nu weer volop in de sport.