Sugarmiss; ben het voor een groot gedeelte met je eens. Alles op papier zetten.
Witspookluna; mocht je voorbeeld contractje willen hebben, ik heb dit jaar ook een veulen voor een ander gefokt. Wellicht staan er zaken in waaraan je niet gedacht zou hebben. Als je belangstelling hebt stuur me dan effe een email.
Vwb het risico. Tuurlijk je neemt altijd een risico als je jouw merrie laat dekken. De kans dat de dracht misgaat met complicaties voor je merrie. Of als er tijdens de bevalling iets mis gaat is er natuurlijk altijd (helaas spreek ik uit ervaring). Maar een veulen fokken is gewoon heel erg leuk. En er zijn een heleboel fokkers die hun veulen niet houden, maar het doel hebben deze te verkopen. Risico? Als je jouw paard over de weg vervoerd neem je ook een risico. (Is in percentages denk ik nog groter) Een buitenrit maken, dan neem je ook risico.
Let wel op bij Tinkers gaat het bijna altijd om natuurlijke dekking. Een hengst mag niet KI en natuurlijk dekken. Het is een van de beide. Nauurlijk dekken geeft meer risico's dan KI.
Kortom, je zult de voor- en de nadelen / risico's & fun tegen elkaar af moet wegen.