[TI] Goede tinker of koudbloedstal in omgeving 0172 (Alphen)???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Goede tinker of koudbloedstal in omgeving 0172 (Alphen)???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 23:27

Ik zit met best wel een groot probleem wat betreft mijn stalling in mijn maag...

Helaas wil mijn huidige stalhouder er compleet niet aan dat Bonita's mokprobleem wel eens aan teveel eiwitten zou kunnen liggen Bijna elke tinker-eigenaar zegt dat ik beter op hooi en basisbrok of andere eiwitarme brokken over kan gaan, maar dit mag niet van de stalhouder, of het komt allemaal bovenop mijn stalgeld, wat al heel hoog is. Als er iets is waar ik zelf wat over te zeggen wil hebben, is dat wel de voeding van mijn paard.

Ze staat nu op kuilvoer en sportbiks (voor warmbloeden). Voor de zekerheid heb ik haar nu van alle andere muesli's (voor koudbloeden) en vitanimepreparaten afgehouden, om echt zeker te weten dat het door de voeding komt die ze krijgt. Ik ben nu 5 dagen verder, maar haar mok wordt er niet beter op..

Ook gebeuren er soms wel rare dingen.. Zo is vandeweek inene mijn zadel uit mijn kast gepakt door de stalhouder, om te gebruiken op haar tinker Zonder dat ze even daarvoor belt op het moment dat ze het wil gebruiken, vind ik 's avonds inene een briefje in mijn kast dat mijn zadel "geleend" is

Ook was ik een keer aan het longeren, best heftig aan het trainen, komt ze ineens binnen in de binnenbak waar ik bezig was, met een lesklantje. Of ik effe opzij wou.. En 5 minuten later, of ik effe stil wilde gaan staan, want ik liep in de weg!! Mijn paard was harstikke aan het zweten en was heel warm en het was die avond bijna rond het vriespunt!! Het stoom kwam van haar lijf af en ze stond helemaal te shaken!!

En vorige week weer zoiets.. Was ik aan wandelen in de buitenbak en een ander meisje tegelijkertijd aan het rijden. Of ik effe naar de binnenbak wilde gaan!!! en daarna of ik mijn paard niet los wilde laten!! GGGRRRRR!! Natuurlijk laat ik mijn paard niet los, ik ben niet achterlijk!! Gelijk dat commentaar, omdat mijn paardje miet voor iedereen de makkelijkste is

Al met al ben ik behoorlijk pissig, betaal 260 euro per maand en mijn paard wordt niet gevoerd zoals ik wil en mag duidelijk niet van alle faciliteiten gebruik maken en ook worden ongevraagd mijn spullen gebruikt

Ik weet even niet wat ik hier mee aan moet... Het liefst zou ik gewoon op een koudbloedstal willen staan, waar ik begrepen word met mijn paardje...

Wat vinden jullie? Zouden jullie blijven of niet? Of hebben jullie een andere goede raad?

Groetjes Dianne
Laatst bijgewerkt door Lielle op 14-11-05 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo in titel

jacky2

Re: Goede tinker of koudbloedstal in omgevind 0172 (Alphen)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 08:01

Ik heb dat ook een tijdje gehad op een manege,
op een gegeven moment heb ik gewoon mijn biezen gepakt en ben vertrokken,je blijft toch vechten tegen een bierkaai !

Nu sta ik op een kleine privestalling,alleen dit jaar voor het eerst buiten,dus dat is nu wel even wennen.

Koud en donker als ik nu 's avonds op stal komt, maar macho staat nog steeds buiten en heeft het prima naar zijn zin,word het te slecht kan ik nog altijd voor een paar maanden naar een manege met een binnenbak.

Jammer genoeg heb je bij mij in de buurt niet echt tinkerstallingen,ja twee daar ben ik geweest,erg gezellig,maar vol

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 08:09

Ik zou er zeker NIET blijven!!
Schandalig dat ze je spullen zomaar pakken!
Kan je geen slotje op je kast doen?
En als je zegt tegen de stal eigenaar dat je op dokters(dierenarts)advies geen biks meer mag voeren,en dan stiekem zelf je eigen biks voert als je komt?
Verder zou ik met de eigenaar om de tafel gaan zitten om de regels van bak en longeer gebruik duidelijk te krijgen.
Als je zwart op wit een soort spel regels hebt,(wat de meeste stallen wel hebben) kan je daarop terug vallen als ze je weer eens wegsturen.
Ik weet geen andere stalling,maar blijf zeker zoeken!
Alles is beter dan daar als ik het zo hoor.
Succes met verder zoeken!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 09:05

Teuntje111 ik heb je gePB ..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 09:08

Citaat:
En als je zegt tegen de stal eigenaar dat je op dokters(dierenarts)advies geen biks meer mag voeren,en dan stiekem zelf je eigen biks voert als je komt?

Ach kom nou toch! Jij bent klant, het is jouw paard, dus jij bepaalt wat er wel en niet met je paard gebeurt! Je gaat toch je eigen paard niet stiekum voeren?!

Wegwezen daar! Heel simpel. Zoek iets anders, spreek de dingen die je nu graag anders ziet heel duidelijk af op je nieuwe stal. Of het nu een Koudbloedenstal of Arabierenstal is, boeit niet. Het moet een paardenstal zijn van mensen met een paardenhart.

Of een nieuwe stal je bevalt, merk je altijd pas als je er wat langer staat. Maar je weet 1 ding nu al: deze stal bevalt niet meer.

Marloes_R

Re: Goede tinker of koudbloedstal in omgeving 0172 (Alphen)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 10:49

Jeetje wat een verhaal! Ik ken daar helaas geen stallen, maar ik wil je wel een hart onder de riem steken!
Ga lekker naar een andere stal waar je wel gerespecteerd wordt! (maar dat was je al van plan!)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:25

Het is toch belachelijk dat je zoveel geld betaalt terwijl je er eigenlijk niets aan hebt. Ik zou zeker wel naar een andere stal gaan zonder al dat gedoe eromheen.

Mijn merrie staat zelf op een tinkerfokkerij gestald waar ik het zelf wel fijn vind. We hebben zoiezo al kasten met een hangslot, en met het gebruik van de binnen- en buitenbak hebben we geen problemen, we houden gewoon rekening met iedereen die daar ook bezig is, maar het is ook maar een kleinschalige pensionstal, we zijn nu met zn viertjes en dan de fokster die met haar paarden bezig is.

In ieder geval succes nog!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:36

Je zou eerst eens kunnen vragen of ze bijv. 20 euro van de prijs af willen doen zodat je zelf basisbiks kan kopen. Daar heb je 3 zakken van 25 kg voor. Ik zou in ieder geval meteen stoppen met het laten voeren van die sportbrok, totaal ongeschikt voor jouw paard. De andere dingen die daar gebeuren kloppen ook niet maar dat kun je aankaarten. En eens om je heen gaan kijken voor een andere stalling. Je kan ook zelf een advertentie op bijv. Marktplaats zetten.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:43

Ik zou er niet blijven, maar het is ook moeilijk om van de 1 op andere dag een stalling te vinden. Zelf zou ik het heerlijk vinden om wat tinkers te gaan stallen. Bij mij komen de warmbloeden er niet in!
Maar voor de prijs die jij betaald mag je zeker eisen stellen hoor! Vooral als het om de gezondheid van jouw paard gaat!
Maar het zal niet meevallen om met zoveel faciliteiten een zelfde soort lokatie terug te vinden vermoed ik!
Succes!

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:49

Ik zou ook weg gaan! Dit klinkt me niet goed behandeld voor de toch wel vele centjes die je erin steekt (260 is niet overdreven, maar toch wel geld genoeg om goede service te krijgen!)
dus ik zou op zoek gaan naar wat anders.
Als overgangsoplossing zou je het idd nog eens over de voeding kunnen hebben, maar wegens de andere redenen die je aangeeft, zou ik toch stilaan uitkijken naar een ander plaatsje!!!
(jammer genoeg kan ik je daar niet aan helpen ()

Enya_Indy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:21

hallo teuntje
ik weet niet of De Hoef of Vrouwenakker kent maar volgens mij ligt dat niet zo ver bij jou vandaan het is een kleinschalige pensionstal voor alle soorten paarden maar we hebben er wel 6 tinkers staan waarvan 4 van mij . We hebben een hele relaxe boer en boerin en alles draait om en voor de paardjes echt het tegen over gestelde van waar jij staat . Wij hebben ook gewoon slottjes op de kasten en je mag best longeren in de bak als andere in de bak rijden. meestal ben je de enige in de bak.succes en als het je wat lijkt? hoor ik het wel groetjes

Enya_Indy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:23

oja en ik betaal voor mijn 4 tinkers maar 200 euro bij elkaar ze hebben dan wel geen stal maar een heeel groot weiland waar ze veel blijer mee zijn.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 23:01

Zeer hoogst waarschijnlijk heb ik "van de een op de andere" dag al een oplossing gevonden!! Wel zit ik met een opzegtermijn van 1 kalendermaand en zal dus tot 1 januari moeten blijven op mijn huidige stal. Maar naar alle waarschijnlijkheid gaat Bonita verhuizen naar Nieuwkoop!!

Nadine, super bedankt, het was harstikke gezellig vandaag! We'll keep in touch!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 00:21

Rectificatie voor de huidige stalhouder: Het bovenste bericht is in een enorme boze bui opgeschreven en daardoor behoorlijk kort door de bocht. Het heeft berust op een behoorlijk misverstand. Hierdoor heb ik een aantal mensen behoorlijk voor de borst gestoten en dat spijt mij.

Ik wil mijn stalhouder hiermee ook geen schade berokkenen, wat ik misschien met mijn bericht wel heb gedaan. Ik heb het echt naar mijn zin op deze stal.

Door een financiele tegenslag ben ik echter wel genoodzaakt te vertrekken naar een andere stal.

Ik hoop hiermee dat het bovenste bericht met een korreltje zout genomen kan worden.

Groetjes Dianne

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 09:16

Ik verneem hier geen naam in je bovenste bericht dus weet IK niet welke stalhouder er bedoelt wordt.
ER wordt weer knapjes gel*ld zo te merken..
Bah zeg. vind het in en in triest hoe het zo gaat. Dat zegt meer over DIE mensen dan ze zelf denken

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:25

Ik vind het toch jammer dat ook jij jezelf onder druk laat zetten. Geloof dat die stalhoudster zo'n beetje de almachtige uithangt.
Iedere keer weer in opspraak. En steeds weet ze jullie weer te bewerken.

Natuurlijk was je kwaad toen je het topic startte. Dat zou iedereen zijn. Maar ik ga er toch van uit dat wat je schrijft echt gebeurd is. Jij die zo vaak voor je stal bent opgekomen gaat geen leugens lopen rondstrooien.

Jammer dat je naar je stalhoudster luistert.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:27

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:54

Misschien verstandig om 't topic op slot te doen of te verwijderen om meer gedoe voor Teuntje111 te voorkomen? ('t is maar een gedachte)

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:25

Topics verwijderen wordt niet gedaan. Dan zou ook iedereen maar raak kunnen schrijven. Je hebt een uur om te wijzigen en te verwijderen en that's it.

Wel vervelend dat de kwestie nogal hoog is opgelopen zodat er zo een rectificatie geplaatst moest worden. Ik was meteen naar Nieuwkoop vertrokken met mijn paard, desnoods 's-avonds laat maar van zo'n afstand heb ik makkelijk praten.
Hopelijk doet de stalhouder wat water bij de wijn en geeft Bonita met basisbrok de kans van haar mok te genezen, want sportbrok is veel te heftig voor een koudbloedpaard.

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:33

Soxje heeft (helaas voor de TS) gelijk. Het klinkt wel heel erg belerend, maar als je volgende keer een boze bui hebt, blaas eerst stoom af voor je een topic opent.

Omdat de vraag op dit moment al beantwoord is, plaats ik wel een slotje.