Is er iemand die informatie heeft over de bonte hengst Mecenas? Heb al een poosje over internet gestruind naar informatie maar kan geen foto's van hem of zijn nakomelingen vinden. Ik weet dat hij overleden is maar is er iemand die een nakomeling van hem heeft?
Informeer even bij Tannemaat in Westendorp, daar heeft hij als laatste gestaan. Ik ken een 10 jarige merrie van Mecenas, staat in Borculo, ik vind het een vrij iele merrie, bont en loopt volgens mij M dr en L spr. Over haar karakter kan ik niets zeggen, daarvoor ken ik haar niet genoeg, ik ken wel haar zoon die van Ronaldo is, een vreselijk brutale 5 jarige maar weet niet of hij dat van zijn vader of moeder heeft.
Als je de zoekfunctie hiet op bokt gebruikt, komt er als het goed is wel wat naar voren. D'r is al eens wat vaker een forum over hem geweest. Ik heb een 10-jarige ruin van Mecenas. Een vos. Het is een schat van een paard zeer leergierig en erg werkwillig soms zelfs overijverig. Verder is hij erg kijkerig ondanks dat hij nu Z2 loopt en toch al heel wat heeft meegemaakt en gezien. Ik heb wel een oud foldertje waar Mecenas in staat. Als je wilt kan ik dat wel een keer mailen.
Bedankt! Ik ben nl op zoek naar de afstammingen van mijn paardje en kreeg als tip Mecenas. Ik had nl nog nooit van hem gehoord dus was even nieuwschierig.
Ik heb de moeder van mecenas gezien, overigens heette hij zo niet in Polen, was een grote 1,72m roodbruine merrie, de bonte kleur is van diens vaderlijn. Zijn moeder stond op staatstoeterij van Racot nabij poznan.
Ik heb op het moment een Mecenas x Iglesias op stal. Ze is 10cm groter als haar moeder en erg bont getekend. Ik stuur je wel even een PM. Ze is trouwens drachtig van Rubiquil.
Een vriendin van mij had een hengst van mecenas op stal staan. Echt een super gaaf beest!!! Heel explosief springen en heel goed bewegen. Heel mooi bont. Helaas is hij aan koliek overleden net als mecenas zelf (heb ik al van meer mensen gehoord dus zou maar zo wat erfelijks in kunnen zitten). Na de operatie is het helaas niet goed gekomen. Ik heb thuis nog een foto die zal ik wel even posten vanavond. Het was een echte hengst in zijn gedrach en kon drammen en stampen op stal maar hij was niet gevaarlijk of onvriendelijk.
chantalk
Geplaatst: 08-04-09 14:41
hallo,
ik heb een nakomeling van Mecenas alleen is het geen bonte geworden terwijl de moeder ( Samber) ook een bonte is. dus er is iets mis gegaan.
maar mijn vraag is: heeft iemand ook een foto van beide ouders voor mij.
groetjes
petraaken