Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Albertine_N schreef:Bij het NRPS kan hij zo. Iedere KWPN-er kan zo naar het NRPS worden overgeschreven, er zit in toch altijd wel iets van 30% Engels volbloed in.

Albertine_N schreef:Bij het NRPS kan hij zo. Iedere KWPN-er kan zo naar het NRPS worden overgeschreven, er zit in toch altijd wel iets van 30% Engels volbloed in.

Karin schreef:Engels volbloed bevat sowieso Arabisch volbloed, al is het in de twintigste generatie.
Het Engels volbloed is namelijk terug te voeren op vier Arabische hengsten, waaronder Byerley Turk en Darley Arabian. Dit was wel rond 1700, dus een aardig tijdje geleden.
Voor het NPA-register (onder de 1.57 m) geldt idd dat ze 12.5% Arabisch bloed moeten voeren.
.
. Moeders heeft zelf 12,5% Arabisch bloed en mss nog iets meer, maar zeker geen 25%. Vader zal vast ook wel ergens een Arabisch voorouder in de lijn hebben maar ook niet zoveel dat dochterlief aan 12,5 % zal komen. Beetje vreemd, maar mss zie ik iets over het hoofd
. 
Karin schreef:Engels volbloed bevat sowieso Arabisch volbloed, al is het in de twintigste generatie.
Het Engels volbloed is namelijk terug te voeren op vier Arabische hengsten, waaronder Byerley Turk en Darley Arabian. Dit was wel rond 1700, dus een aardig tijdje geleden.
Voor het NPA-register (onder de 1.57 m) geldt idd dat ze 12.5% Arabisch bloed moeten voeren.

Albertine_N schreef:Hebben ze dat bij het NRPS gezegd? Ze worden daar ook met de dag vager.
Het fokbeleid verandert daar zo'n beetje per week.
Dan hebben we E-pony's, dan zijn het weer rijpaarden kleine maat. Dan mag er geen paardenbloed in een pony zitten. Als ze dan op de Duitse ponyhengstenkeuring hebben gezien dat er in iedere Duitse pony paardenbloed mag het weer wel.....
IIg komt mijn pony uit een te kleine paardenmoeder en met die merrie waren ze maar wat blij.
En moet je eens kijken wat er wint bij de bestgaande E-pony's.....
arie53 schreef:Engelse Volbloeds worden derhalve ook niet als Arabische Volbloeds ingeschreven en omgekeerd dus ook niet.

dries schreef:hoe zit het dan als je een kwpn merrie met volle papieren laat dekken door een niet goedgekeurde kwpn hengst maar die wel ook een vol kwpn papier heeft? er is mij verteld dat ook dit veulen mits je van de vader een beetje DNA heb [ plukje manen] ook bij het kwpn een A papier kon krijgen. wie weet hoe dit zit? zou dit veulen anders ook een NRPS papier kunnen krijgen?
mlvanmelle schreef:Mijn veulen is een NRPS NRA merrie x KWPN hengst (ggk) en staat ingeschreven bij het KWPN, gewoon in het veulenboek, dus niet in het B register