wat voor hengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roompie

wat voor hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 19:38

heej.
ik& de andere eignaar van mijn pony, zitten al een tijdje te denken om onze merrie (kruising) te laten dekken..

ik weet dat veel mensen hier optegen zijn omdat, het mischien nooit een ZZ-pony/paard kan worden,..

maar de reden dat wij een veulentje willen is, dat we gewoon een nakomeling van haar willen..
ze is dus voor EIGEN GEBRUIK en word niet verkocht;
, dus ik hoef geen antwoorden van kijk op marktplaats etc.
want ik wil een veulen van mijn eigen merrie omdat ze heel veel voor me betekend...
zie hier onder wat foto's het is een D-pony en de afstamming weten we niet..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

roompie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 14:11

niemand ?:S

justabokker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:14

Nee sorry maar misschien als ik het bloed van haar weet of is dat niet bekend want misschien iets wat der bijvoorbeeldniet bijpast maar wil je een dressuur of spring hengst.. ?

girliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:15

hoe groot is ze? Pony??
Als ik weet hoe groot ze is en ook wat voor kruising dan kan ik je mss meer advies geven..
Van welk ras vind jij dat ze het uiterlijk heeft?
groetjes

Scara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:19

Ken eigenlijk niet echt ponyhengsten, maar kan het best begrijpen dat je voor jezelf er een nakomeling van wilt. Zou zelf denk ik een leuke opzoeken die mischien een nakomeling geeft die net iets meer maat en meer body geeft, en een die gewoon leuk kan lopen, want het is natuurlijk mooi als er een veulen uit komt die er goed uit ziet en leuk kan bewegen, toch? Succes!

Queeniegirl1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:23

hoi, ik weet niet wat voor soort pony je wilt maar new forest ponies staan goed bekend om hun goede karakter...
je kan misschien bij het stamboek info over goed gekeurde hengsten aanvrage...
suc6 dr mee:)

_yvonne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:29

gewoon een leuke welsh-k hengst. kijk voor hengsten houders op de site van het stamboek

roompie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 14:43

justabokker schreef:
Nee sorry maar misschien als ik het bloed van haar weet of is dat niet bekend want misschien iets wat der bijvoorbeeldniet bijpast maar wil je een dressuur of spring hengst.. ?

ik zou graag een veelzeidige hengst willen

roompie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 14:44

girliegirl schreef:
hoe groot is ze? Pony??
Als ik weet hoe groot ze is en ook wat voor kruising dan kan ik je mss meer advies geven..
Van welk ras vind jij dat ze het uiterlijk heeft?
groetjes

ze is ongeveer 1.50, we weten niet wat voor een kruising het is, dat is het probleem

ponymens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:54

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:08

Wat wil je er zelf mee? En dan bedoel ik meer of je er recreatief of wedstrijden mee wilt gaan rijden.
Met een recreatiepaardje is het niet zo erg als het een pony-maat blijft, maar anders zou je wellicht moeten overwegen een paardje met een wat grotere maat te fokken, eentje die naar de 1,60 gaat bijvoorbeeld. Daar kun je in de toekomst wat meer kanten mee op.

Dan zou ik denken dat er zat leuke kwpn of nrps hengsten in de aanbieding zijn

roompie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 11:17

Javayo schreef:
Wat wil je er zelf mee? En dan bedoel ik meer of je er recreatief of wedstrijden mee wilt gaan rijden.
Met een recreatiepaardje is het niet zo erg als het een pony-maat blijft, maar anders zou je wellicht moeten overwegen een paardje met een wat grotere maat te fokken, eentje die naar de 1,60 gaat bijvoorbeeld. Daar kun je in de toekomst wat meer kanten mee op.

Dan zou ik denken dat er zat leuke kwpn of nrps hengsten in de aanbieding zijn

ik zou inderdaad ene wat grotere hengst willen, zodat ik er als ik bijv. wat ouder ben er ook nog met gema op kan rijden ,..

weet iemand een leuke hengst ?
ik zou zowel recreatief willen rijden &wedstrdijden..