...de hengsten stonden er allemaal goed voor en waren in prima conditie, de meeste waren ronduit fris soms zelfs te...(of dat waren toch sch..tbokken
)Heartbreaker x Iroko:beknopt model ,vlug, vlot over de benen mocht meer naar voren springen (hals er teveel op) geen fijn mondje
Indoctro x Nimmerdor:chique,achter in het begin niet zuiver, veel afdruk in galop springt met hangend voorbeen snel moe en dan minder indrukwekkend, lopen gewoontjes
Indorado x Lux:zwaar in hals erg horizontaal gebouwd en bewegen, ruimte beperkt veel reactie op oxer wel vermogen lijkt moeilijk te kunnen schakelen
Quite easy x Caretino veel ras en uitstraling, veel souplesse in beweging achter slap ab sterk gehoekt en koehakkig, spring met veel techniek constant en fijn door het lijf moet wel aan kracht/vermogen winnen
Voltaire x Cassini Igroot zwaar recht ab, traag in beweging met de achterhand hoog, veel afdruk en vermogen op de sprong wat weinig door lichaam
Quik star x Cantusbeknopte pony, hals ondersteboven gebouwd, loopt zwaar op de voorhand springt wel vlug maar erg naar voren en begint dan na de sprong te trekken en te rennen, lijkt "echte Quik Star' maar of de fokkerij er mee gediend is??
For Pleasure x Nimmerdorgrove onsoortige Tinus met grote kop lang en strak middenstuk, braafste jongentje van de klas, spring met afdruk en bukt goed wat weinig elastisch op de sprong zeer ongecompliceerd productief springpaard (lijkt niet op zijn vader,misschien is de fokkerij daar wel mee gediend)
Numero Uno x Bernsteinstoere hengst met uitstraling en front sterk model veel sprong ruim voldoende beweging met kracht en balans
Indoctro x Notariskort lang in stap onkant in draf op de kop lopen weinig opspringen lang achterbeen (eigenlijk niet te beoordelen)
Davignon x Weltmeyergroot veel front mooi middenstuk lang gehoekt achterbeen, stout en "maulig" netjes lopen mooi voorbeen galop wat weinig gesprongen
Contango x Jazzhals laag aangezet, te beknopt model platte croupe, , draf wat vlug en hectisch weinig zweefmoment, galop apart met veel sprong en voorbeen achter sterk doortredend beste galop van de dag..
Jazz x Flemminghplatte croupe, erg krom achterbeen wat lang hoofd met weinig uitstraling draaft en galopeert netjes
Furst Heinrich x Volturnoveel front groot stap goed draf goed galop groot gesprongen was erg fris en ondeugend, achterbeen mocht flitsender zijn, toch fraaie hengst met toekomst (vlgs. mij dan, de jury was wat minder overtuigd)
Krack c x Alascamooi model met fraai hoofd middenstuk week in alle gangen komt achterbeen wat na en loopt te veel in twee stukken bweging komt weinig door lichaam (dat maakt verschil met voorganger, deze heeft vlgs mij weinig toekomst)
Sandro hit x HoustonZeer mooi hoofd nek iets te zwaar wat beperkt pony-model wat korte draf wel te sluiten door test-amazone Sandro Hit met goed achterbeen gebruik maar minder voorbeen dan half-broers (en minder maat)
Houston x Jazzzeer imponerend model met heel veel front stoere sterke hengst met veel power, karakter leek mij niet mee te vallen waardoor hengst niet aan werken toekwam gangen waren nu kort en strak met name galop (eigenlijk niet beoordelen)
Krack c x Jazzgrote blote lange smalle hengst hoofd iets lang croupe wat plat zeer mooie voorbeen techniek achter wel buiging maar of hengst te sluiten is viel niet te beoordelen doordat testruiter X er vrolijk op lag te butsen zonder in de buurt van het talent te komen van de hengst , deze hengst blijft voor mij nog een vraagteken...
Johnsonmooi hoofd hals wat laag aangezet veel front in beweging achterbeen wat achter de massa maar hengst liet zich goed bewerken en heeft fraai lichaamgebruik en voorbeen techniek ,gewoon imponerend dier (en ja achterbeen mocht nog beter, maar ja mister X liet het weer eens afweten om dat te testen)
Florenciofraai model wat vroeg-rijp lijkt toch meer te passen op langelijnde merries doet nu wat beknopt aan en niet zo jeugdig (is ook ouder) zeer ruime stap zeer ruime draf met veel souplesse maar achter traag en dus zweverig in draf ,galop enorme sprongkracht en ruimte...
citeer Hans Peter Minderhout:als ik er vandaag een moest uitkiezen dan kies ik ...........Johnson die is echt leuk, Floris is zo veel te traag...
Dan wil ik nog iets kwijt:
Is er niemand die ruiter X kan vervangen als "test" ruiter, wat een Pipo
, hij is in staat om alle paarden uit elkaar te laten vallen, zit achterin het zadel te butsen (een kruising tussen lichtrijden en doorzitten, lijkt mij voor een "echte vent met ballen" pijnlijk, de handen hoog en trekkend vnl rechts geen paard ging beter lopen of kwam tot zijn recht, de Kok mocht op de boefjes van de klas, Karin probeerde eens wat uit maar deze Clown reed maar voor joker mee, is die man uitverkoren door de geringe reiskosten ,zijn er andere wederdiensten bewezen of heeft tie een contract dat niet open te breken is, als hengsten-eigenaar zou mijn bloed koken als hij zijn voet in de beugel zet van een waardevol dier, dat kost zowiezo dekkingen....zucht...het zal wel zo moeten zijn.Nou ja ben toch weer eens van huis geweest heb lang tegen het kontje van MissHis aangekeken onze KWPN-fan stond op een verhoging toe te kijken maar heb toch genoten (van de hengsten dan,kontje mocht er ook zijn hoor,begrijp mij niet verkeerd)
Maar onthoud er is maar een echte man: Van The Man.....
uit Geffen