Casall

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soul

Casall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 22:49

Wie heeft er foto's, filmpjes, verrichtingsonderzoek, foto's van nakomelingen of gewoon een mening over deze hengst ?

lievenr

Re: Casall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:32

casall: caretino x lavall I x raimond, is een hengst die vanaf volgend dekseizoen vaststaat aan het holsteiner verband, dit jaar was hij nog vrij.

kwa nafok weet ik dat je een merrie nodig hebt met maat en massa want hij zou nog eens aan de kleine kant durven fokken. het zijn wel allemaal goed gebouwde veulens, die goed kunnen bewegen en die een goede oprichjting hebben.

kwa karakter, nog een speciale heb de hengst al twee maal gezien onder het zadel en de ruiter lag er toch al twee maal af, als hij springt, doet hij het wel goed hoor.

anders verdere info op: www.holsteiner-verband.de

Mientjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:02

Citaat:
casall: caretino x lavall I x raimond, is een hengst die vanaf volgend dekseizoen vaststaat aan het holsteiner verband, dit jaar was hij nog vrij.

Meen je dat nou ??

Maar hij staat toch ook ter dekking bij keros ?
Cassini 2 staat ook in het Holsteiner Verband, maar is toch ook (nog) te verkrijgen bij keros ?

Citaat:
kwa nafok weet ik dat je een merrie nodig hebt met maat en massa want hij zou nog eens aan de kleine kant durven fokken.

Ik dacht dat hij vergrotend fokte. :s Ik wilde hem alleszins op een kleine bloedmerrie zetten

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:10

tuurlijk meen ik dat, hij stond inderdaad dit jaar bij keros, en hij zal er nog wel hebben voor volgend jaar(diepvries), maar ik denk niet dat hij er nog zal kunnen krijgen.

cassini II staat ook nog wel vrij, maar dat komt omdat ze in holstein nog altijd cassini I hebben.

en wat zijn nafok betreft, hij fokt niet echt vergrotend, dus zoals ik al zei een grootramige merrie met wat bloed in de derde geneatie ofzo.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:21

Afbeelding
cassal x corrado
Afbeelding
cassal x indoctro

casall:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:38

Afbeelding
casall x bwp

Afbeelding

t'is maar wat je klein noemt !!
Sorry hoor Lievenr maar jij ziet gewoon altijd ponys van elke hengst lopen . Bovendien wat is klein voor jouw ?1.65 is voor mij geen pony en ik heb zelden Holsteiners gezien die daar onder zitten hoor . Djeezzz zeg we hoeven toch echt geen kamelen meer te fokken maar moderne sportpaarden ..

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:27

denk dat je het verkeerd begrijpt, het is algemeen geweten dat casall merries nodig heeft met wat kader, omdat hij zelf geen maat doorgeeft.

ik ben er ook zeker van dat we geen kamelen moeten gaan fokken, ik vindt gewoon dat een paard een stokmaat van 1,65 tot 1.70 mag hebben, alles eronder is voor mij te klein sorry!!!
onze twenter van escuro is nu 2,5 en is 1.60 wat ik ook te klein vindt.

ik zie dan ook geen zoveel nakomelingen enz in de sport zoals jij, ben ervan overtuigd dat jij er misschien een beter beeld over hebt dan ik

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:59

Hij is in 2002 gaan dekken, de oudsten zijn dus geboren in 2003 en dit jaar 2 geworden. Ik vind jouw uitspraak: dat Casall geen maat doorgeeft, dan ook nergens op slaan. Als je zegt dat je geen nakomelingen in de sport ziet, dan vraag ik mij af hoveel verstand je van die hengst hebt, die zijn er namelijk nog niet.

Ook dat de ruiter er twee maal naast lag , hij is juist een zeer rittig paard.

lievenr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:08

Excuseme schreef:
Hij is in 2002 gaan dekken, de oudsten zijn dus geboren in 2003 en dit jaar 2 geworden. Ik vind jouw uitspraak: dat Casall geen maat doorgeeft, dan ook nergens op slaan. Als je zegt dat je geen nakomelingen in de sport ziet, dan vraag ik mij af hoveel verstand je van die hengst hebt, die zijn er namelijk nog niet.

Ook dat de ruiter er twee maal naast lag , hij is juist een zeer rittig paard.

ik kan maar vertellen wat ik hoor van bepaalde fokkers bij ons in de buurt, die al jarenlang in de fokkerij zitten.

en trouwens als je zijn veulens hier ziet, lopen er toch wat kleintjes rond hoor, tenzij het late groeiers zijn dat kan ook

over nakomelingen in de sport, trouwens ik bedoelde dat nu niet op casall en ik weet ook wel dat zijn oudste jaargang nog maar 2 jaar is

Mientjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:29

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:40

Bij stoeterij het maalwater hadden ze afgelopen jaar een paar hele knappe veulens van Casall (volgens mij is de Casall X Indoctro op de foto van libke er een van)

Konden iig gruwelijk goed lopen!

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:00

Klopt en volgens mij kwam die uit het lijntje van Cantus. Ik vond de Contender x Constant zo mooi van hun!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:53

Klopt helemaal Adriana

Dat vond ik ook een hele goede!

Ben daar van het voorjaar geweest met stalbezoek van het KWPN. Was echt onder de indruk van de paarden. En ondanks dat ze springgefokt zijn(de meeste dan) ook praktisch allemaal super bewegen!

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 00:56

hier nog een paar nakomelingen van hem

Afbeelding
Casares Casall x Indoctro
Afbeelding
Casares v Casall
Afbeelding
Vulana Casall x Caletto 1
Afbeelding
Vulana v Casall